Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

Hvordan var oplevelsen af hele bilen så? Kan man vende sig til gocart følelsen? Den må være kanon sjov på en trackday..:) Prøv en Speedster Turbo i den kommende weekend, så har du lidt at sammenligne med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Danny Jeg ved du mener det godt, men jeg må gi op at forklare dig at jeg faktisk ikke vil ha en Turbo. Agendaen er noget helt andet en 0-100 på 4.7. Nåmen hvis det endelig er så er man jo så priviligeret at udvalget af Turbo og Kompressor er enormt stort pga. opel motoren, så har du fordelen af at 2,2 eren er noget lettere end 2,0 turboen. Har lige læst om en kompressor 2,2er der gir 238 HK den skulle være omkring 4,4 til 100 km /t det ville jeg faktisk hellere. Sjoves kunne det være at ramme 185 hk på ren sug det kommer til at give en nemmere bil at køre og næsten lige så hurtig. Men det er slet ikke i nærheden af indkøbslisten, og er langt fra sikker at det kommer nogen sinde. Men indtrykket var rigtigt godt, jeg vil vende tilbage når jeg har set den anden med indtryk, men hold da kæft den er fed og et helt nyt formål med at træne smidighed......... ja for det kan godt være du kommer ind, men ud !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår dig ikke, men det kommer vi aldrig videre med :)! Vi glæder os alligevel til at se og høre mere om den bil i vælger at købe. Måske mødes vi en dag på sturup, så kan det være du også giver en tur i den lille satan..:)! Ellers må du se om du kan hænge på (kan du nok sagtens :))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay Prøver lige igen :) Man har x antal kr. til projekt 3. ligenu 4. bil i husstanden som kun er til sjov, valget er at fyre dem alle af på en Speedster turbo eller en Lotus Elise MK2 eller vælge en Speedster 2,2 eller Elise MK1 et set nye R dæk, massere af trackdays allerede iår, masser af køreuddannelse allerede iår. Man kunne sige Boxter 2,7 nu eller vent nogle år og få en S, kender du den :) Men ja det skal nok blive sjovt, men ja de små baner er klart speedster elise baner, men ligemeget hvad så handler det bare om at ha det sjovt ikke ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay Prøver lige igen :) Man har x antal kr. til projekt 3. ligenu 4. bil i husstanden som kun er til sjov, valget er at fyre dem alle af på en Speedster turbo eller en Lotus Elise MK2 eller vælge en Speedster 2,2 eller Elise MK1 et set nye R dæk, massere af trackdays allerede iår, masser af køreuddannelse allerede iår. Man kunne sige Boxter 2,7 nu eller vent nogle år og få en S, kender du den :) Men ja det skal nok blive sjovt, men ja de små baner er klart speedster elise baner, men ligemeget hvad så handler det bare om at ha det sjovt ikke ?
Ja - vente 5 år på Boxster S Mit valg var udelukkende pga. jeg ikke kunne forsikre en S til fornuftige penge. Indkøbsprisen er jo den samme på en 2.7 og en S'er :) :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det også med speedster turbo den koster noget mere og forsikre, det spille jo også ind i overvejelserne når det kun er til sjov. Men Boxter S må da koste mere end 2,7 eller også har de kørt lidt mere eller er en årgang ældre. Kender det godt med BMW M bilerne de taber værdi som et frit fald fra 4000 meter, ned på et niveau hvor de næste koster det samme som en uden M på, men så stabiliserer de sig gerne og holder sig der med mindre man netop ser nogen med mange km de bilver jo naturligvis billigere. Men de fine biler koster altid ekstra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Speedsteren KØBT !!! Eller det vil sige sælger ville så ikke sælge alligevel, så man jo lige langt, men vi var oppe og kigge på en som var dukket op gennem nogle andre fora, men som egentligt ikke var til salg i den forstand. Vi tror ikke han i sin vildeste fantasi havde forestillet sig at vi ville stå og vifte med sedlerne efter et øjeblik med speedstere. Han havde nok regnet med at vi skulle sludre lidt om det den næste måneds tid, så han gik nærmest i panik og endte med at ringe dagen efter og sige at han faktisk ikke havde sovet hele natten og ikke nænnede at sælge alligevel, han var nærmest grædefærdig. Men det var en meget fin rød speedster 2,2 med 11.000 km fuldstændig fejlfri, så det var ærgeligt, men jeg forstår ham et eller andet sted godt hvis jeg nu skulle være lidt ærlig. Så det op på søge hesten igen, der er allerede fisk i nettet igen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev speedsteren endelig købt, sorry Nikolaj men jeg kunne sku ikke vente, jeg synes de begyndte at flytte sig rimeligt hurtigt og priserne fulgte med op ad. Men 1600 km test drive i sne, slud, regn, frost ect. i en speedster det var sku ikke sjovt hele vejen. Men nu står den her uden en skræmme, så var det trods alt en fed tur alligevel. Men jeg er aldrig nogen sinde blevet filmet / fotograferet så meget i nogen anden bil som i den her, men der er sikkert flere der synes den er cool :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så blev speedsteren endelig købt, sorry Nikolaj men jeg kunne sku ikke vente, jeg synes de begyndte at flytte sig rimeligt hurtigt og priserne fulgte med op ad. Men 1600 km test drive i sne, slud, regn, frost ect. i en speedster det var sku ikke sjovt hele vejen. Men nu står den her uden en skræmme, så var det trods alt en fed tur alligevel. Men jeg er aldrig nogen sinde blevet filmet / fotograferet så meget i nogen anden bil som i den her, men der er sikkert flere der synes den er cool :-)
Tillykke med dyret og damm en cool farve:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-) Den gule gik på de 5-6 mdr. vi har kigget på speedster fra at ligge i gruppen med farver vi mindst ville have til gruppen med farver vi helst ville have. Vi synes efterhånden som vi kiggede at den skulle have en kræftig farve sådan en bil, så top farverne var til sidst rød, orange og den gule.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til lykke med den flotte bil - glæder os til at se den i virkeligheden! Claus tilbyder at bytte en weekend, hvis I sku få brug for en stor bil :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du må se godt ud.. Jeg mener, det ka' umuligt være den opel der folk vil have billeder af :tongue2: Nå.. ikke mere pjat-røv. Jeg synes den er lækker og går ud fra den er ligesom du/vi regnede med, at den ville være at køre i?.. på godt og ondt. jeg har også nyt.. men ikke godt nyt. Det er en laaaang historie, men mit arbejde gør det meget besværligt for mig at købe en i år... og næste år med. lækkert lækkert.. :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nikolaj Jeg vil sige det sådan her, jeg havde frygtet at vi kom hjem med høreskade, ondt i ryggen og lignende med udsigt til den lange tur i sådan en bil der absolut ikke er bygget til det og så oven i købet med udsigt til frygteligt vejr. Med det udgangspunkt blev det en overaskelse af de store på den gode måde, vi sad utroligt godt i den og det var slet ikke noget problem at køre så langt i den. Men du kan jo høre/mærke alt, hver eneste steen, hver eneste forhøjning i asfalten og hvad der ellers ligger på vejen. Der er ingen støjdæmpning af nogen art, du har motoren 15 cm bag dig, du hører hver eneste bevægelse den gør, så man er virkelig i kontakt med bilen og det er en skøn fornemmelse, der er nok ikke ret mange andre biler der er lige så rå som lotus bilerne her under Opel Speedster og næsten ligemeget hvad man forestiller sig så er det ikke det, hvis ikke man har kørt en rigtigt racerbil. De fleste har også haft mange ejere, det skyldes formentligt det jeg lige har skrevet, men at man forelsker sig i bilens udtryk, men får et chock når man køre i den, hvis man får købt den som ens hverdags bil om sommeren, så får man hurtigt nok tror jeg, med mindre man er en smule tosset med race og ønsker at leve det helt ud, hver dag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Masser af Lotus på Sturup, søndag !

Det tror jeg nu vi gør, men det må tiden jo vise, nu skal vejret jo lige arte sig, selv om vi lige fik testet den i alt andet en godt vejr.
Vi var på Sturup idag - masser af BMW M-modeller at se på. Nice - og de går sgu til den :) Jeg tror da lige, at man skal en tur til Sturup imorgen søndag igen (5 Speedster) - www.lccs.nu/Kalender/SturupRaceway2008/tabid/258/Default.aspx 1 RacerJo - Speedster 2 Göran - Elise S1 -98 3 Marcus N - Elise S1 4 Jesper F - Seven S4 5 Lene F - Europa S2 6 Kotten - SAAB 7 Mogge 2 Elise 8 Peter Milton - Elise S1 -00 9 fredrikw - Elise S2 10 pelle75 - Elise 111R 11 Martinsalo - Elsie S2 12 Brehm D-A - Elan S3 13 Bo E - Morgan +8 14 Björn O - Elise S1 15 Lasse H - Caterham CSR200 16 Jacob K-J - Caterham Seven S3 17 Per S - Mazda RX-8 18 Michael N - Caterham 7 19 Stefan N - Esprit V8 20 Max - Elise S2 21 Dick L - Miata -91 22 Pontus O - BMW M3 -04 23 Anders Em - Elise S2 -02 24 Anders Eh - Miata -97 25 borg - Exige S1 26 Johan K - Ferrari 360 27 Koffe - Honda Civic 28 Eddie Varvstopp - Porsche 944 29 Ragnar 30 Johan W - MG ZR 31 Falan - VW Golf GTI 32 Jens A - Exige S 33 Cleas L - Exige S 34 LinusE - Acura Integra (Honda) 35 Mattias I - Honda CRX 36 Peter I - Honda Civic 37 D0GG3 - Mazda RX-7 38 Kihl - Speedster 39 Frank M - Seven S3 40 Christian B - Seven S3 41 Tue H - Seven S1, S3 eller Ginetta 42 Pia B - Elan Sprint -71 43 Jon H - MG Midget -61 44 Leona - Mitsubishi EVO6 el Speedster 45 Bertil T - Miata 46 Tomislav K - Elise S2 47 CHRiS - Honda Civic Type R 48 Charlie B - Speedster 49 Leslie K - Elan +2 S3 50 Mogge - Elise Reserv 1 Eric A - Miata Reserv 2 Treble - Speedster Reserv 3 Matte - Honda S2000 Reserv 4 Markus J - Elise -96 Reserv 5 Mats J - Elise S1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hej Mogens Det er lotus klubben der køre der imorgen, ville selv gerne have været med men vi kører tour de øresund med newmini.dk og coopersweden.se så der kommer en masse minier i malmø sidts på dagen der er i Bunkeflo vi slutter :-) Ka jo ikke nå det hele
He he god tur - I kunne da lige slå et slag forbi Sturup :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites