Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

Så må man smide nogen M5 bremser på... :D
De er da for små, kun 374 mm for og 370 bag! Den nye RS6 som kommer til april får 450 mm for og 356 mm bag :th2: begge biler har større bremser foran end én McLaren SLR :surprise: Men at sætte dem på en Mini det er nok lige vildt nok. Men begge bremser på de to biler river folk midt over, når man knalder på dem :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De er da for små, kun 374 mm for og 370 bag! Den nye RS6 som kommer til april får 450 mm for og 356 mm bag :th2: begge biler har større bremser foran end én McLaren SLR :surprise: Men at sætte dem på en Mini det er nok lige vildt nok. Men begge bremser på de to biler river folk midt over, når man knalder på dem :th2:
450mm :scared: Det er da bare for sindsygt! Gad vide hvad sådan en skive koster... brum brum

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle undre mig om de ikke "kun" var 410mm...... Det er samme keramiske bremser som en S8 bruger....

De er da for små, kun 374 mm for og 370 bag! Den nye RS6 som kommer til april får 450 mm for og 356 mm bag :th2: begge biler har større bremser foran end én McLaren SLR :surprise: Men at sætte dem på en Mini det er nok lige vildt nok. Men begge bremser på de to biler river folk midt over, når man knalder på dem :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så tillader man sig at arbejde lidt og så går i helt i selvsving. Men der er jo ikke rigtigt noget standart der duer på Nürburgringen, med mindre det er fuldblodsbiler, Porsche i særdeleshed, BMW M biler, Audi RS og lignende, der har bremsere på fra standart der er bygget til at bremse bilen helt ned fra meget høje hastigheder mere end en gang på 5 min. Det er der desværre ikke rigtigt nogen almindelig biler der har bremsere til også selv om de har kræfter nok, så de burde have det, Jeg sælger rigtigt mange bremsere til folk der har hygget sig lidt på vej på ferien, gennem tyskland og så var det lige pludselig ikke så hyggeligt mere når nu bremsen ikke rigtigt gjorde det den fik besked på. Jeg kan holde lande foredrag om bremsere, men vil i den her forbindelse nøjes med at sige at de behøver altså ikke at være større end standart for at kunne klare sig også på Nürburgring. Speedster, Elise, Cooper S GP m.fl. er jo ikke udprægede Nürburgring biler, det skal nok blive sjovt, men de er jo bedst på de lidt mindre baner. Selv om hastigheden er meget høj på Nürburgringen er den noget mildere ved materiellet, pga. at det er lidt lettere at få rytme i kørslen, og der er bedre køling. Men jeg skifter bremserne som noget af det første jeg gør ved en bil jeg køber, men i standart størrelsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så tillader man sig at arbejde lidt og så går i helt i selvsving. Men der er jo ikke rigtigt noget standart der duer på Nürburgringen' date=' med mindre det er fuldblodsbiler, [b']Porsche i særdeleshed, BMW M biler, Audi RS og lignende, der har bremsere på fra standart der er bygget til at bremse bilen helt ned fra meget høje hastigheder mere end en gang på 5 min.
Jatak :th2: Dog er der efterhånden så mange udbydere af gode bremser at enhver bil kan opgraderes til bremser i samme klasse, hvis man da har lyst til at ofre en halv bondegård for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Efter en nærmere undersøgelse(ringe til en god ven hos Audi), så er de keramiske bremser 420mm foran og 356mm bagi..... Og der kan ikke fåes mindre end 20" hjul, hvis de bremser skal sidde på.....:)
Sorry det var også mig, der havde læst forkert. 420 mm er selvfølgelig det rigtige resultat. http://www.supercars.net/cars/3894.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De behøver altså ikke koste mere end de originale, Jeg har Tarox agenturet i Danmark og udsalgsprisen er ofte den samme som originale, i original størrelsen selvfølgelig. Man kunne ofre lidt ekstra i form af en tusse på metal slanger men det er det. Det er klart hvis du skal have store bremsere med kalibere og det hele så koster det lidt ekstra, det er klart, men jeg tror et big break Tarox med 10 stemplede kalibere skiver i 340 mm, klodser, metal slanger koster omkring 16.000 kr. men folk har en eller anden forskruet ide om at de nok bremser bedre elle mere med store bremsere. I´m sorry to say det gør du altså ikke ! Hvis du køre ud og knalder bremsepedalen i gulvet og ABSen går på så bremser du så meget du overhovedet kan få din undervogn og dæk til at overføre til vejen, det er de to ting der afgøre hvornår bilen står stille, det er ikke dine big breaks. Med en fler stemplet kaliber får du en jevner fordeling at presset på klodsen, som gør at du har en bedre føling med bremsningen, hvilket metalslangerne iøvrigt også hjælper med. I de her kits er kaliberen ofte lavet af noget materiale som nemmere kommer af med varmen samt de store skiver fordeler varmen over mere metal så de også hurtiger kommer af med varmen. Det betyder at du vil kunne blive ved med at bremse ned fra høj hastighed uden at dine bremsere svigter og det er her du får en effekt af de store bremsere, det er klart at når man levere en bil som en M5 eller en RS6 som henvender sig til nogle købere der må formodes at udnytte en stor del af bilens potentiale med jevne mellemrum, så skl man jo sikre at den bliver ved med at stoppe når kunden beder den om det også selv om man køre 10. omgang på Nürburgring i træk. Det er sådan at man har et forhold mellem klodsens og skivens holdbarhed hvor man tilstræber at klodsen kan tåle mindre varme end skiven så man sikre, at skiven ikke deformere. Det kan man nærmest være sikker på hvis man monterer en sports klods på en standart skive i tarox tilfælde er det sådan at de kan tåle på til 900 grader både i standart størrelse og i de store samt klodserne op til 650 grader, hvor en standart skive typisk holder til ca. 600 grader og klodserne selvfølgelig mindre, jeg taler om standart biler her ikke de vilde, for de for netop deres skiver og klodser fra f.eks. Tarox, brembo, stoptech og hvad de ellers hedder. Mange sørger heller ikke for at passe deres bremsere altså køre en heat circule med jævne mellemrum, selv med standart bremsere kan man gøre meget for at passe dem så de ikke går i stykke første gang de virkel lig kommer på arbejde, det sker ofte at man får smadret dem første gang man virkelig skal bruge dem kl. 04.35 på vej til Nice, med hele bilen fyldt til bristepunktet. Se nu der så fik i sat mig igang med det, det høre jo slet ikke til her, men langt de fleste har max brug for bremsere i standartstørrelsen der kan holde til lidt mere og måske metalslanger og noget ordentlig bremsevæske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtigt, jeg går ud fra du mener den uafjedret vægt ? men de store bremsere vejer ofte mere så det er jo igen en afvejning af om men vil have hvad der svare til en ekstra pasager i afjedret vægt hvis man knalder et KG mere på hjulene. Der er fler producenter der laber nogle store bremsere, bla. keramiske det gør Tarox også samt kulfiber som er større og vejer mindre, men så snakker vi 40-50.000 kr. så skal vi altså have et helt andet behov eller ? Men det ser godt ud :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Vi er også igang med at undersøge og kort lægge Lotus Elise, med hen blik på at anskaffe en hvis det bliver muligt på et tidspunkt
Jeg har lige set Top Gear på Kanal 9, hvor de tester en Lotus Elise Exige - that's the one :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige set Top Gear på Kanal 9' date=' hvor de tester en Lotus Elise Exige - that's the one :th2:[/quote'] "tester".. de bliver jagtet af en apache helikopter :) Hvis altså det er det samme afsnit.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det her er en Hvid exige S - fandt den lige på yourtube skriv topgear test lotus exige S såkommer den i flere udgaver også på polsk, very nice Det er den hvide ikke Mogens ?
Jow jow - bedre reklamefilm findes vist ikke ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj et skønt film klip - det er bare fantastisk at de alle de biler vores oldeforældre burde habe købt da de var unge og stillet i garagen - jeg så GTO, Den første corvette, MGTF, Austin Healey 3000, Etype, samt en alfa af de meget sjældne. De kostede jo intet den gang i det klip var der jo biler for millioner, hold da kæft en forentning og så på biler.:tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
enig exige s må være noget at det nærmeste man kommer en perfekt banebil, man også lige kan tørre røv på en porsche i et gade kryds i ny og næ :laugh:
Ja, det bliver jo næppe gang på gang :D (hint - engelsk isenkram)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...