Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

Der er 5 i belgien alle sølv, 7 i Frankrige en enkelt i nord Italien, så der er rimeligt tjek på tingene. Men der har vist sig en mulighed her i sverige på en der ikke kommer til salg hvis jeg kan beslutte mig :-) Danny: For mig handler det ikke om power output i første omgang, jeg kunne ikke være mere lige glad om den så kun går 200 på toppen, formålet er at få en bil jeg kan bruge til at hygge lidt i på en søndag, samt lære mig mere om at køre de rigtige linier på en bane, der betyder power mindre. Den her og elisen er nærmest den perfekte bil til det fordi den er så meget racerbil det næsten kan blive og samtidig kan bruges en dejlig Søndag. Den er stadig hurtigere på en bane en langt de fleste biler med op mod dobbelt så mange kræfter det er fint nok for mig, når man lære den at kende så kan man jo skaffe sig en turbo senere eller også kan man sætte en kompressor på 2,2eren det går også ret fint har jeg læst mig til. Elise er prøvet på Knutstorp, med en 1,8, de kørte i gruppen lige under Radical,speedsteren regner jeg med bliver prøvet inden for de næste par uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Atom har plexiglas sider på, så den stænker heller ikke....:)

Ja den er også super sej' date=' det bliver nok ikke meget mere ekstremt en den her, så har man lige sat minimum af plader på så man ikke bliver våd når man køre gennem en vandpyt i modsætning til Atom eller er det bare for syns skyld :rolleye:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er 5 i belgien alle sølv, 7 i Frankrige en enkelt i nord Italien, så der er rimeligt tjek på tingene. Men der har vist sig en mulighed her i sverige på en der ikke kommer til salg hvis jeg kan beslutte mig :-) Danny: For mig handler det ikke om power output i første omgang, jeg kunne ikke være mere lige glad om den så kun går 200 på toppen, formålet er at få en bil jeg kan bruge til at hygge lidt i på en søndag, samt lære mig mere om at køre de rigtige linier på en bane, der betyder power mindre. Den her og elisen er nærmest den perfekte bil til det fordi den er så meget racerbil det næsten kan blive og samtidig kan bruges en dejlig Søndag. Den er stadig hurtigere på en bane en langt de fleste biler med op mod dobbelt så mange kræfter det er fint nok for mig, når man lære den at kende så kan man jo skaffe sig en turbo senere eller også kan man sætte en kompressor på 2,2eren det går også ret fint har jeg læst mig til. Elise er prøvet på Knutstorp, med en 1,8, de kørte i gruppen lige under Radical,speedsteren regner jeg med bliver prøvet inden for de næste par uger.
Okay... jeg tror bare du vil ærgre dig når du har lært at køre de rigtige linier, at du ikke valgte den med turbo. Det går hurtigt at lære at køre linierne, da det typisk er de samme 3 - 4 baner du kører på altid (Typisk de 3 svenske og sjællandsringen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan bestille en Atom med 2 runde forruder alá Batman......:)

Det kan være man kan købe en sådan øse i Lotus assories shoppen :-) Bigmike: nej det kan jeg godt se, men så der en forrude da så man ikke nødvendigvis behøver at køre med skibriller heletiden eller findes der forruder til Atom :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Nürburgring var min hjemme bane vil jeg give dig ret, men nu mindre banen er og nu flere sving den har jo mindre betyder HK. Nu har jeg haft med bane sport at gøre de seneste 5 år og afhængig af hvordan du definerer hurtigt, så vil jeg sige at så er vi ualmindeligt tykhovedet, det er iøvrigt ikke helt umuligt at det er sådan :-) Mange af vores instruktører bruger meget tid på at uddanne sig og de lærer meget hver eneste gang, bl.a. at HK er så evigt ligegyldigt i forhold til undervogn, bremsere og teknik når det gælder om at køre stærkt på en bane. Jeg har et par kammerarter der lige er vendt hjem fra et 5 dags kursus på Nürburgringen med samme indstilling selv om de kører material der er under 4,9 til 100, og det er på Motorbanen over den alle med meget lange lige stræk. Jeg mener også at have hørt at de bedste racerkører vi har har trænet længe nogen af dem i flere år inden de bliver verdensmestre :-) Nej, håber du ser hvad jeg mener, jeg forstår godt dine råd, men jeg er erfaringsmæssigt noget uenig, men hvis du nu får ret så har jeg nok en speedster til salg i september 08, mon ikke den kan sælges og så må man jo finde en turbo til den tid. Hvis ikke den kan sælges så må vi jo smække en kompressor på den, det har jeg læst om og så skal jeg lige love for der sker noget lige der hvor man skal bruge det. Fik jeg sagt at jeg skal se en på Lørdag :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis Nürburgring var min hjemme bane vil jeg give dig ret, men nu mindre banen er og nu flere sving den har jo mindre betyder HK. Nu har jeg haft med bane sport at gøre de seneste 5 år og afhængig af hvordan du definerer hurtigt, så vil jeg sige at så er vi ualmindeligt tykhovedet, det er iøvrigt ikke helt umuligt at det er sådan :-) Mange af vores instruktører bruger meget tid på at uddanne sig og de lærer meget hver eneste gang, bl.a. at HK er så evigt ligegyldigt i forhold til undervogn, bremsere og teknik når det gælder om at køre stærkt på en bane. Jeg har et par kammerarter der lige er vendt hjem fra et 5 dags kursus på Nürburgringen med samme indstilling selv om de kører material der er under 4,9 til 100, og det er på Motorbanen over den alle med meget lange lige stræk. Jeg mener også at have hørt at de bedste racerkører vi har har trænet længe nogen af dem i flere år inden de bliver verdensmestre :-) Nej, håber du ser hvad jeg mener, jeg forstår godt dine råd, men jeg er erfaringsmæssigt noget uenig, men hvis du nu får ret så har jeg nok en speedster til salg i september 08, mon ikke den kan sælges og så må man jo finde en turbo til den tid. Hvis ikke den kan sælges så må vi jo smække en kompressor på den, det har jeg læst om og så skal jeg lige love for der sker noget lige der hvor man skal bruge det. Fik jeg sagt at jeg skal se en på Lørdag :rolleye:
Enig... jeg har aldrig sagt andet. Jeg siger bare "Pas på du ikke bliver træt af at du ikke valgte speedster turbo" - nothing else..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Danny Jeg forstår godt din vinkel, men så må man jo gøre noget ved det på det tidspunkt, der findes vidst også en Boxter S at vokse til for dig når man har kørt nok i den lille, man skal jo starte et sted.
Helt korrekt. For mig var det økonomien der gjorde at der ikke var plads til en S'er på anskaffelsestidspunktet hvorfor jeg måtte nøjes med en 2.7'er. Min næste Boxster (hvis jeg får råd engang om mange år) skal være en 3.4'er - aka Porsche 987 Boxster S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt det samme her, vi kunne godt købe en turbo, men vi vil gerne have plads til et årsbudget på bilen i dæk, r dæk, bremsere, lidt små modifikationer, samt diverse kurser og banedage samt transport med ind i det, så det er heletiden en afvejning af hvad vi helst vil ellers måman jo vente. Vi har for det ikke skal være løjn en bagdør stående på klem for en Mini cooper s Works GP, hvis vi kan få halet prisen langt nok ned det tror jeg bare ikke vi kan og den er jo noget langsommere i udgangspunktet, men det er funfaktoren det handler om for os og det kunne vi måske have gjort ved at strippe volvoen og køre jordbane race, det er jeg sikker på er sindsygt sjovt, men nu er der bare et eller andet der tænder os ved hele tanke sættet ved speedster / Elise som skal prøves.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lidt det samme her, vi kunne godt købe en turbo, men vi vil gerne have plads til et årsbudget på bilen i dæk, r dæk, bremsere, lidt små modifikationer, samt diverse kurser og banedage samt transport med ind i det, så det er heletiden en afvejning af hvad vi helst vil ellers måman jo vente. Vi har for det ikke skal være løjn en bagdør stående på klem for en Mini cooper s Works GP, hvis vi kan få halet prisen langt nok ned det tror jeg bare ikke vi kan og den er jo noget langsommere i udgangspunktet, men det er funfaktoren det handler om for os og det kunne vi måske have gjort ved at strippe volvoen og køre jordbane race, det er jeg sikker på er sindsygt sjovt, men nu er der bare et eller andet der tænder os ved hele tanke sættet ved speedster / Elise som skal prøves.
Flere (2) af mine naboer har sådan en Works GP... de ser satme fede ud og med 220 hk (correct me if im wrong) må det være en vildt sjov bil, men til dit formål ville jeg helt sikkert holde mig til Elise/Speedster ideen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den er suveren' date=' jeg har kørt den i forbindelse med test til "nyt om biler" men lidt mere gade orienteret end de andre, men 218 hk har den, så har vi detaljen på plads. Men det er det de siger den har, men virkeligheden er ind i mellem noget andet på den gode måde :-)[/quote'] Der er måske gået Porsche i dem, altså med at underdrive fabriksspec.? Er den egentligt lyddæmpet/støj isoleret den Works GP?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Den er suveren, jeg har kørt den i forbindelse med test til "nyt om biler" men lidt mere gade orienteret end de andre, men 218 hk har den, så har vi detaljen på plads. Men det er det de siger den har, men virkeligheden er ind i mellem noget andet på den gode måde :-)
Den Dkrath taler om er uden klima og andet "forstyrrende" udstyr :) Ejeren kører også Porsche 996 turbo samt Porsche 997 turbo. Der er 2 Works på VH ;) - og 5 solgte ialt i Sverige, hvor Miriam dog nævner, at der yderligere er importeret en del af de 2000 producerede til Sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Danny Den er vægt optimeret flere stæder, men alt for lidt efter min mening, har kendskab til flere der har tømt yderliger KG af den og det gir meget på dem. Sådan det mest iøjnefaldende er at der ikke er bagsæde i, men et stang mellem støddæmper tårnene istedet for, så køre den på nogle meget lette fælge og spoilerne er også noget lettere og grove end de almindelige, tilgengæld er der nogle store bremsere og sæder i som vejer lidt ekstra. Men når alt kommer til alt har man nærmest en fornemmelse af endless grip, eseptionel bil på trods, den almindelige Mini er suveren selv med de små motorer den her er bare i særklasse, du føler nærmest ikke du behøver de store bremsere til noget rigtigt og dog så skal vi nok til at slås med naturlove, men det føles sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Sådan det mest iøjnefaldende er at der ikke er bagsæde i, men et stang mellem støddæmper tårnene istedet for, så køre den på nogle meget lette fælge og spoilerne er også noget lettere og grove end de almindelige, tilgengæld er der nogle store bremsere og sæder i som vejer lidt ekstra.
He he - korrekt. Hvad der ikke er helt korrekt er bremsernes effektivitet. Når du ser dem IRL, er de sindsyg små i diameter - et punkt diverse bilmagasiner har anket over. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mogens Nå nu går der nørd i den, de er ikke store, men Minierne køre alle med 276X22 skiver for og GPeren 294X22 så de er jo større. Jeg her i hørt det er et problem på gade med de "original" works bremsere, men der er mange der skifter til større bremse systemer for, hvis man bruger den meget på bane, men det vil man jo typisk gøre alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Nå nu går der nørd i den, de er ikke store, men Minierne køre alle med 276X22 skiver for og GPeren 294X22 så de er jo større. Jeg her i hørt det er et problem på gade med de "original" works bremsere, men der er mange der skifter til større bremse systemer for, hvis man bruger den meget på bane, men det vil man jo typisk gøre alligevel.
Det ér jo en bilgruppe :laugh: Bremserne duer ikke på Ringen f.eks. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites