Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

Tilløk med det' date=' hvilket jeg ikke forstår en meter af. Med de biler I har haft stående i garagen, ville en Speedster da være det "sidste" (bob bob), jég valgte. Kanske valget skyldes, at I vil ha en splinterny bil, hvilket selvfølgelig begrænser udfoldelsesmulighederne...?[/quote'] Jeg ville også välge Opelen frem for en MK1 for den er da slet ikke de penge vär :) Ps er i klar til ringen til sommer med jeres M3 :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg ville også välge Opelen frem for en MK1 for den er da slet ikke de penge vär :)
Som jeg forstår det, vil MS ha sig en banevogn - og i så fald ville jég hellere investere i en Lotus Super Seven eller Caterman. Men måske den skal være spritny. Iøvrigt fatter jeg ikke det skifte, der foretages pt. - når man har nu kørt diverse Alpina'er...
Ps er i klar til ringen til sommer med jeres M3 :)
He he - dig og din Ring :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg forstår det, vil MS ha sig en banevogn - og i så fald ville jég hellere investere i en Lotus Super Seven eller Caterman. Men måske den skal være spritny. Iøvrigt fatter jeg ikke det skifte, der foretages pt. - når man har nu kørt diverse Alpina'er...
Jamen jeg skal jo også kunne køre i den på arb :) og det kan jeg jo ikke i en Super Seven :) Men skulle vi kun have en bane bil så have vi sikkert også valgt sådan en, var ude og køre i en på Knutstorp for et par måneder siden, og det var godt nok svært at lade være med at smile :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver en 2,2 speedster, for mig er 2,2 hurtig nok i første omgang, det vigtigste for mig er at lære at bruge den rigtigt og der er motorkraften ikke det mest afgørende i første omgang, men så kan man jo opgraderer eller klistre en mølle på 2,2 eren. Ja Mogens jeg forstår godt det er svært at følge med, jeg er ikke sikker på at det helt gir mening, men her er et forsøg. Du har ret i at der har stået en variation af diverse Alpinaer, BMW M biler, X, 7 serier, kelleners ombyggede 3 serier i vores garage om mange af den samtidig, sidst var det måske en af de allerfineste af dem alle nemlig en Alpina B12 Coupe. Hvad skete der så, der kom 1 Mini cooper S, så kom der 2, så blev B12eren solgt og nu snakker vi Elise og Speedster. Det er nok et tidligt stadie af mellem livskrise, måske et par hjerneblødninger i den rationelle hjerne halvdel jeg ikke lige har opdaget endnu og et par slagtilfælde :-) Kombineret med at vi blev stukket af de her minier de er virkelig kommet ind under huden og efter sommerferien til Italien i en Cooper S cabrio med to børn opdaget vi at alt det der plads behøver vi slet ikke, nu har vi jo volvoen også :-). Vi har fundet at funfaktoren i biler er vigtiger for os specielt når vi køre så meget som vi gør. Det er sku sjov at køre Alpina og M5 eller lignende, men for mig bliver meget hurtigt meget almindeligt og tæt på kedeligt, så man ind i mellem var nød til at købe en Volvo eller en saab for lige at opleve kicket igen, sådan har det været for mig. Med Minierne har man bare glædet sig hver eneste dag til at køre på arbejde eller et eller andet sted hen, bare for at køre, selv om Minierne er langt langsommere, ukomfortable end alle andre biler vi har haft, men det er bare ikke det hurtige, udstyr m.m. der er afgørende for mig længere. Så der er en helt ny verden af biler jeg skal have fingrene i nu, men jeg vil sige det sådan at jeg er stadig BMW Entusiast, Mini er også en BMW helevejen igennem, jeg mener stadig at BMW AG laver verdens bedste biler, sådan er det, Alpina forfiner det til nye højdere. Med hensyn til B12eren så ville jeg gerne have beholdt den, det er en meget sjælden bil, men det seneste år havde jeg blåt kørt den ud af garagen for at vaske den og ind igen en gang om måneden og det synes jeg var synd når jeg havde en ven der altid havde ønsket sig en 8 serie så han fik sig en af de fineste af dem og jeg ville hellere have en bil jeg kunne bruge mere intensivt til køre uddannelse og derfor kom først Elise på tale og derefter Speedster, er det til at forså eller er det bare midlife krise ??? Peter: jeg er helt klar til Nürburgringen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
...er det til at forstå - eller er det bare midlife krise ???
He he - jow jow det er da til at forstå, hvad du skriver :) (ikke at jeg er enig...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mogens Det er jeg glad for, nå men jeg havde også valgt en Lotus Super 7, hvis det var rent race den skulle bruges til, men det er det ikke, det er lidt af hvert, dog mest sjov på bane over en bred kam. Jeg satte mig ned og gennemgik hvilke biler der kunne udfylde mit behov, atom har også været inde over men den er lige som Super 7 en tand for ekstrem, ellers har jeg kigget på boxter, 968, Imprezza, Evo 8, MR2, M3, Z3 M coupe, det er dem der har været i spil, ud over Elise og Speedster, der er mange flere men det har været topscorene, specielt Z3 M coupe nøj hvor jeg dog er vild med den bil, men den deler samme problem, eller problem og problem det er jo et salgsagument for dem på den ene side, men for mig er de simpelthen for teknisk baseret og bliver hurtigt meget dyre at leje med. Elise og speedster er to biler der er bygget til race med få modifikationer så den er gade lovlig og så er der ultra simple og lige til at gå til, så de har i mit research heletiden stået i det klareste lys, til det jeg skal bruge den til. Nå men lad os eskalerer denne tråd lidt inden for emnet, jeg har set mange biler der vil kunne være et emne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er med endnu nej slet ikke. Jeg har bare ikke kunne følge med herinde på det sidste. Jeg afventer stadig at få min MC afsat og det sker nok ikke før foråret, så det er stadigvæk kun window shopping for mit vedkommende. Der var en sort fra '03, mener jeg, til 250K SEK for et stykke tid siden. Den i Trelleborg er der stadig til 270K og noget kunne tyde på, at ham i Ystad nægter at sætte sin ned i pris, så held og lykke til ham... I det store udland er der selvfølgelige også et par stykker, men der venter jeg med rigtigt at kigge, til jeg har pengene i hånden. Det er stadig en elise MK II / S2, altså modellen fra 2002 og frem jeg kigger efter. Jeg kan sagtens se argumenterne for en speedster. Det ER jo samme bil til billigere penge. men det vigtigste, synes jeg, når vi snakker om at købe legetøj er, at man køber det man vil have og ikke tænker på, hvor vidt det er så rasende fornuftigt.. og jeg ved, hvis jeg købte en speedster og mødte en elise, så ville jeg savle over elise'n i stedet for at kigge ned af min egen bil og tænke: "yessir! jeg købte den rigtige.." Og det ville være ærgeligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nikolaj Super fedt du er på endnu, jeg sidder også og trykker næsen flad på skærmen, for jeg kan heller ikke købe endnu, jeg har ikke nogen steder at stille den før garagen er klar, men man kigger jo hele tiden. Jeg er helt enig, man skal købe det rigtige og for de penge jeg kommer til at bruge på projektet der er mit Lotus alternativ en Elise MK1 og der ville mit resonement når jeg møder sådan en være at jeg selv havde den rigtige for mig, MK1 er satme fed,men speedster er lige en tand federe synes jeg. Elise MKII den må jeg sige den synes jeg design mæssigt er feder end Speedster, men jeg vil alligevel være i tvivl, for med de penge får du altså en meget fin speedster Turbo og den er jo vild som bare fanden, det ville være en helvedes beslutning for mig. Selv om der jo ikke er nogen af dem alle samme der er langsomme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Elise MKII den må jeg sige den synes jeg design mæssigt er feder end Speedster, men jeg vil alligevel være i tvivl, for med de penge får du altså en meget fin speedster Turbo og den er jo vild som bare fanden, det ville være en helvedes beslutning for mig.
Så spørg hende, der skal køre i den :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hvor kigger du henne, er det her i sverige eller i tyskland? jeg kan finde 2 i sverige og den hvide har godt nok ikke kørt ret mange kilometer.. jeg kiggede lige hurtigt på nogle tyske sider... man skulle tro at der var mange opel speedster til salg dernede, men jeg kunne finde flere lotus'er.. http://www.bytbil.com/Used.aspx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger alle vejne, ved snart i hovedet hvad der er til salg både i sverige og Tyskland, der er 4 til salg ligenu i Sverige de er alle Sølv, det synes jeg er den mindst gode farve på speedster. Jeg er dog ikke så vildt farve følsom, for den du nævner som den hvide er sølv og nej den har ikke kørt meget så det kunne godt blive den hvis han er til at handle med, hva mon han siger til en volvo :-) Men havde den været hvid så havde jeg fundet en løsning og hentet den, hvid kan jeg godt lide og de er ultra sjældne. Jeg vil helst have en Orange, rød eller sort det synes jeg er de bedste farver og der har lige været en billig en til salg i Malmö af alle steder i europa som jeg gerne ville have haft, den var sort og meget få KM. Men det spiller ikke den store roll hvor den står. Eindhoven airport (det er en forhandler) i Holland har sindsygt mange Elise, men de er stort set alle højre styret. Men hvis ikke der lige kommer de rigtige biler i sverige så tager vi to da bare en tur når din MC er solgt ikke ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg kigger alle vejne, ved snart i hovedet hvad der er til salg både i sverige og Tyskland, der er 4 til salg ligenu i Sverige de er alle Sølv, det synes jeg er den mindst gode farve på speedster.
5 i Holland ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nikolaj De kan bygges om , men jeg kender en der har en bekent der har gjort det et par gange,da vi ringede sagde han at det kunne man godt, men han gad satme ikke være med men vi måtte godt spørge, så det tager jeg som et no go. Jeg har tænkt meget over Højrestyrede, men er blevet helt enig med mig selv at det vil jeg ikke, så må de koste lidt mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Michael: Har du prøvet speedsteren (kan ikke lige huske hele tråden her)? Jeg har prøvet Speedster uden turbo (150 hk mener jeg den har?) og Speedster Turbo (ca. 225 - 230 hk chippet) og der var en verden til forskel. Ham med den uden turbo var ret rapkæftet, så jeg bedte om at få en tur - og det hele lå i munden. Den kan IMO ikke særligt meget. Derimod er turboen RIGTIG sjov.. og specielt med chip. Den ville frem af og det er fedt at turboen ligger lige i nakken på en og hviner - en rigtig racer. Den uden turbo går vidst heller ikke andet end en 220 på toppen... det var i hvert fald der han stod fuldkommen af da vi kørte på "autobahnen".. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...