Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

ilden fri.. sco.. scorereplik.. Det er flere år siden jeg har haft brug for dem.. måske fordi jeg bliver træt og går tidligt hjem eller for fuld og for ucharmerende.. men ska man nu beskyldes for at købe en bil (med et pige navn, der lyder bøsset) for at kunne score halv fulde, halv dumme og ret uforståelige svenske kvinder.. OK.. jeg køber en mini eller en starlet så..:tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
sco.. scorereplik.. Det er flere år siden jeg har haft brug for dem.. måske fordi jeg bliver træt og går tidligt hjem eller for fuld og for ucharmerende.. men ska man nu beskyldes for at købe en bil (med et pige navn, der lyder bøsset) for at kunne score halv fulde, halv dumme og ret uforståelige svenske kvinder.. OK.. jeg køber en mini eller en starlet så..:tongue2:
Hov hov der er intet galt med en Mini, udover det også er en tøsebil. Men en sej tøsebil.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nikolaj Hvis du tager til trelleborg så sig lige til, det kunne være vi ville med. Nu er det jo sådan at man traditionelt har benævnt fartøjer med kvinde navne, der er faktisk en regel for det. Gottlieb Daimler opkaldte sit fartøj efter datteren af en kendt racerkører der havde tigget Daimler om bedre og hurtiger bil til race end tidliger, datterens navn var Mercedes Jellinek, men sådan er der jo så meget. Der blev lavet en undersøgelse blandt ejere af den nye mini (bmw minien) world wide. jeg husker ikke de helt nøjagtige tal men omkring 85% af Cooper s ejerne er mænd, 60% af Cooper ejerne er Mænd, ca 15% af Mini one ejerne er Mænd. Så skulle den vidst være uddebateret så vi kan diskuterer Lotus Elise igen, som sikkert har fået sit navn på bagrund af sine smukke former.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

europa, esprite, e.... "The little roadster was named after the grand daughter of Romano Artioli, the owner of Bugatti and Lotus then." præsis.. Jeg havde faktisk tænkt på at gøre det i morgen eller torsdag, da jeg skal tilbage til øen i weekenden og forberede mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"The little roadster was named after the grand daughter of Romano Artioli, the owner of Bugatti and Lotus then." præsis.. Jeg havde faktisk tænkt på at gøre det i morgen eller torsdag, da jeg skal tilbage til øen i weekenden og forberede mig.
Nikolaj min far har samtlige bilrevyer, så jeg kan godt slå op i dem for dig.. blot du fortæller mig hvad jeg skal slå op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bilrevyen 2002: Lotus Elise - 1,8R4 Motor fra ?? - 122hk ved 5500 omdr. - 168nm ved 3500 omdr. - Egenvægt 700 kg - 0-100 på 5,7 sek - Topfart 200 km/t Det er den eneste der er med i bilrevyen 2002. Der står ikke noget om hvem producenten af motoren er. Bilrevyen 2003: Lotus Elise 111S - 1,8R4 Motor fra Rover - 158hk ved 7000 omdr. - 175nm ved 4650 omdr. - Egenvægt 750 kg. - 0-100 på 5,3 sek - Topfart 200 km/t Lotus Elise 1,8 - 1,8R4 Motor fra ?? - 122hk ved 5500 omdr. - 168nm ved 3500 omdr. - Egenvægt 700 kg - 0-100 på 5,7 sek - Topfart 200 km/t Det er de 2 der er med i bilrevyen 2003. Bilrevyen 2004: Lotus Elise 111S - 1,8R4 Motor fra Rover - 158hk ved 7000 omdr. - 175nm ved 4650 omdr. - Egenvægt 750 kg. - 0-100 på 5,3 sek - Topfart 200 km/t Lotus Elise 1,8 - 1,8R4 Motor fra ?? - 122hk ved 5500 omdr. - 168nm ved 3500 omdr. - Egenvægt 700 kg - 0-100 på 5,7 sek - Topfart 200 km/t Det er de 2 der er nævnt i bilrevyen 2004. Lotus Elise 111R er altså ikke nævnt i nogen af de 3... jeg ved ikke om den først kom senere eller om den slet ikke er blevet solgt i danmark som ny-vogn. Men nu ved vi da at motoren i S'eren er rovers 1,8'er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
R versionen kom i '04 så det er lidt underligt. så den gamle S havde ca 160hk og en ny S har 138.. det går den forkerte vej. tak for hjælpen, nu når jeg ikke havde opslagsværket ved hånden
Det var så lidt.. Jeg synes de er noget sparsomme med informationerne i de bilrevyer. Du får en del mere ud af at skrive Lotus en mail - IMO. Jeg skriver altid til Porsche så snart jeg skal vide noget, men får flere forskellige resultater når jeg søger på nettet. De er som regel meget venlige og hjælpsomme - pånær dem i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Hmm...

Jeg synes de er noget sparsomme med informationerne i de bilrevyer.
? - ALLE data vedr.de enkelte bilmodeller står da opført bag i Bilrevyen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
? - ALLE data vedr.de enkelte bilmodeller står da opført bag i Bilrevyen...
Det gør de jo så ikke, da man ikke kan se hvilken motor der f.eks. er i Lotus Elise 1,8 (ikke S) blandt andet... Desuden er der også en masse fejl i dem. Men de er meget gode at have med på ferie når man ikke har internettet til at slå op i :). Dine penge er ikke spildt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Ikke enig...

Det gør de jo så ikke, da man ikke kan se hvilken motor der f.eks. er i Lotus Elise 1,8 (ikke S) blandt andet... Desuden er der også en masse fejl i dem.
Her er nogle andre muligheder så: www.histomobile.com/dvd_histomobile/histomo/53/model1.asp
Men de er meget gode at have med på ferie når man ikke har internettet til at slå op i :). Dine penge er ikke spildt :)
He he... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Komfortabel?? Min onkel har kørt Lotus elise i de sidste 6-7 år (årgang 2001). Sidste år var han med konen i Italien og til sommer skal de helt til Nordkap!! PS: Begge er fyldt 60 år!!!! PSS: Den er lige blevet chippet!! Konklusion: Elsker man at have røven i asfalten og den sprøde lyd, er der ingen vej undenom!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er lidt onkel i mig, cool onkel du har Peter :-) Mange bliver lidt magelige når de bliver ældre og skal have store komfortable biler, jeg bliver mere og mere tiltrukket af det direkte modsatte med alderen, max udslag på fun faktoren, resten er detaljer :-) Jeg har købt en bog, jeg har fået anbefalet af nogle Lotus folk, så håber jeg at jeg kan lave en konklution til jer på et tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Jeg tror der er lidt onkel i mig, cool onkel du har Peter :-) Mange bliver lidt magelige når de bliver ældre og skal have store komfortable biler, jeg bliver mere og mere tiltrukket af det direkte modsatte med alderen, max udslag på fun faktoren, resten er detaljer :-) Jeg har købt en bog, jeg har fået anbefalet af nogle Lotus folk, så håber jeg at jeg kan lave en konklution til jer på et tidspunkt.
Glemte lige at skrive at han hvert år er med Lotus DK-klubben på Lemans, men her får han den kørt på tog, så han er ekstra frisk dernede:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu har jeg i hvertfald taget en beslutning, det bliver en Speedster for vores vedkommende. Der er flere grunde til det, den ene er naturligvis prisen, lotus elise er noget dyre end speedster, selv MK1 med Rover motor, som jeg ikke er helt tosset med, de anbefaler at kører med brandslukker heletiden, fordi hvis den lækker olie så ligger udstødningen lige neden under, ja og en rover motor der ikke lækker olie, hmm, ja dem er der nok ikke så mange af. Der er også mange eksempler på motorbrænde i Mk1 elise, men ellers skulle der ikke være noget rigtigt at være bange for med de biler, der er jo ikke så meget der kan gå i stykker på sådan en. De skriver faktisk at speedsteren er generelt en bedre bil i Lotusbogen, ahh retfærdighdes vis skal det lige siges det står ikke direkte, men det kunne godt tydes sådan. Men hvis nu man ikke skulle tænke på hvad sådan en koster, så tror jeg gej ville vælge en Elise MK2 den er altså fed, lige en tand flottere end end Speedsteren, som er det mere agresive look. Men bilerne er fuldstendig ens, bygges side om side på Lotus i england, den eneste forskel er Motor, hvor Opel bruger deres 2,2 liters maskine og lotus har shoppet lidt rundt fra Rover til Toyota og lidt andet under vejs, så har Opel valgt at give den 2 sikkerheds ting, ABS og Airbag, det og den større motor gør den et per hundrede kg tungere end Elise. Så nu bliver det Speedster for mit vedkommende til foråret :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Porsche tack :)

Så nu bliver det Speedster for mit vedkommende til foråret :-)
Tilløk med det, hvilket jeg ikke forstår en meter af. Med de biler I har haft stående i garagen, ville en Speedster da være det "sidste" (bob bob), jég valgte. Kanske valget skyldes, at I vil ha en splinterny bil, hvilket selvfølgelig begrænser udfoldelsesmulighederne...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites