Jump to content
nikolaj

Lotus Elise

Recommended Posts

er der nogle her der har erfaringer med lotus? det handler om elise model 2002 og frem til nu. 111/C2 og hvad den nu ellers bliver kaldt. jeg har fundet frem til, at det må være bilen jeg skal have. lav, let og hurtig.. ligesom undertegnet :D Er der nogle der har noget dårligt at sige om den model, så kom glad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den er fed i formen, og hurtig - men personligt syns jeg den er for skrabet. Alu bundplader over alt, som dem man ser til køreramper til en lastbil hehe. Men ok, der er ikke så meget elektronik der kan gå i stykker så - men det er en ren søndagsracer i mine øjne, ikke et transportmiddel. Så frem jeg tænker på den samme som jeg var ude og se for sjov altså - kan sq ikke huske hvad modelår det var :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Som Basse også er inde på, en fed bil at have med på Sturup om søndagen, men uanvendelig i det daglige, medmindre man bor i Monaco og har en AMG E63 at skifte imellem!
Enig - bortset fra at "konstruktionen" der nævnes, er billigere i Sverige end i Monaco ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

less is more.. jeg ser heller ikke en elise som en pendlerbil eller motorvejstog. Det har jeg egentlig heller ikke brug for. Egentlig tror jeg (uden at have kørt porsche) at den er lige så anvendelig til daglig som en porsche, bare billigere i benzin og forsikring. udstyrs- og komfortmæssigt er porsche 999km foran, det skal vi ikke skændes om. det helt store var jo at man kunne få elruder til den nye model... Det må jo også koste et sted, når den skal ned på 860Kg.. mener den første model vejede 700 et eller andet.. Men er der nogle af jer der aner noget om reservedelspriser?.. evt. hørt nogle venner eller lign. snakke om latterlige service eller priser?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

den nyeste af dem klarer 0-100 på 4,3. Blev 2 i Bankalaset i år efter Lampo Gallardo Supperleggera. men foran Audi R8 og Ferrari 599 GTB, M5 mv.mv. Skulle være den ultimative køreroplevelse men nej nok ikke så smart hvis du bare skal køre rundt som salgkonsulent på jydske motorveje. Man skal jo også huske at give trolden mad så man kan vel sige at den er vel for 996 hvad sidstnævnte er for RS6, AMG63 og lign.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
er der nogle her der har erfaringer med lotus? det handler om elise model 2002 og frem til nu. 111/C2 og hvad den nu ellers bliver kaldt. jeg har fundet frem til, at det må være bilen jeg skal have. lav, let og hurtig.. ligesom undertegnet :D Er der nogle der har noget dårligt at sige om den model, så kom glad
Jeg har kört en kort tur i en 111 fin bil,men synes ikke rigtig om mortoren ... Har du tänkt på den nye Opel GT... 265 hk og lidt www.bsrab.se og du har 312 hk og 440 nm... Har prövet en uden BSR og den synes jeg en hal del mere om :):) Ps der er jo også Honda S2000....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

rover eller toyota var det rover eller toyota motoren?.. jeg kan ikke finde ud af, om de skiftede til toyota motore i alle modeller i 02. altså elise, elise S og R. eller om det kun var R modellen der fik toyota motoren.. nogle siger en ting andre noget andet.. toyota'en sku kunne ta nogle flere omdr. og være noget bedre end roveren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Honda S2000 er en langt federe bil og til at komme af med igen.... Desuden er der masser af tun at hente i USA.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en test af Lotus'en her (111/R): http://www.alle-autos-in.de/lotus/lotus_elise_111_r_a3681.shtml I mine øjne har den - ligesom S2000 - en for lille motor, kommer nærmest til at minde om en symaskine som skal have tonsvis af omdrejninger. Fx. skal Elisen have 7200 omdrejninger før den når sit maximale antal hk. Jeg husker tydeligt dengang Honda kom med deres Integra Type R (den hvide), som også skulle have masser af omdrejninger før, der skete noget. Folk synes nærmest den var ubehagelig at køre i til hverdag med den symaskine støj. Men bortset fra det, så får man en super køremaskine i Lotus'en, det kan man ikke tage fra den :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Honda S2000 er en langt federe bil og til at komme af med igen.... Desuden er der masser af tun at hente i USA.
Honda S2000 er en fed bil, ellers er der jo også denne :D Testvinder Honda Civic Type R... Fås også med samme udstyr som den "normale" nye civic 1.8 sport..... Klima, alarm, cruisecontrol, regnsensor osv. og 415 L bagagerum ...Koster 218000 - 240000 sek http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0716/071603.pdf Men det er selvfølgelig noget andet end Lotus´en, og det var jo den tråden handler om ;)...... En fin køremaskine er elisen ihvertfald...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nicolaj Vi er også igang med at undersøge og kort lægge Lotus Elise, med hen blik på at anskaffe en hvis det bliver muligt på et tidspunkt, vi har lige en uhyre sjælden Alpina B12 5,0 Coupe jeg skal blive enig med mig selv om at sælge, det er svært. Vi oplevede Elise på Knutstorp en dag her fornyeligt hvor vi var inviteret til et racer arrangement. Vi skulle se en afdeling af en skånsk racerserie med 3 klasser af biler klasse 1 var typisk standartbiler klasse 2 var modificerede klasse 3 stærkt modificerede, her havde vi med regulære racerbiler som Radical og stærkt modificerede Lotus super seven samt Caterham super seven m.m. Men hvad der var interessant her var at i Gruppe to, som jo var en variation af Lotus superseven, porsche, MG mv. alle naturligvis ombygget til race, ja lige på nær Lotus Elise (årgang 2000 rover) de havde lige havde fået et sæt R dæk på og direkte på banen og den kunne sagtens følge med. Efter en tur på banen i elise så var der ikke længere tvivl om at det her er bilen, hvis man vil køre lidt race og bruge den i hverdagen også. Elise kan du bruge til og fra job og køre rigtig race i week enden hvis du vil det, det er der ikke mange andre biler du reelt kan lave den kombination med. Jeg har lidt svært ved at forstå det der evindelige jagt på store motore, flere HK, det at køre rigtigt stærkt lige ud, med 4-500 hk i skattekammeret, det bliver jeg da i hvertfald hurtigt træt af. Men landeveje, med små sving, hvor man bare er nødt til at angribe dem hvergang, eller racerbaner, det bliver jeg i hvert fald mere og mere afhængig af. Der er heldigvis en masse biler der er rigtigt sjove at køre, altså KØRE, men de aller sjoveste af dem har paradoksalt nok få HK, men vejer nærmest ingen ting og har perfekt ballance, som f.eks. Elise. Vi er selv en smule bekymret for Rover motoren, omvendt har jeg ikke læst om nogen som helst problemer med dem, det er rent på fordomme for engelske motorer. De før omtalte Elise der blev brugt til race, var standart rover motorer, så det er jo ikke rigtigt noget agument egentligt. Vi har skelet lidt til Opel speedster den kommer med en 2,2 liters opel motor og lidt flere hk, den vejer lidt mere, men er bygget op på samme måde som elise (iøvrigt på Lotus fabrikkerne), den blev valgt som årets ekstrem sportsbil i england foran Elise da den kom, det siger en del, for det er ikke småting de har i england af den type biler, vi slet ikke ser på vores kanter, den kom efterfølgende med en 2,0 turbo 200 hk udgave senere. Men der er ingen tvivl om at om det bliver Elise eller Speedster, det er formentligt det sjoveste du kan få på 4 hjul, vil jeg sige. Med mindre man naturligvis vil ligge og køre rigtigt hurtigt på motorvejen, så skal man jo nok gå efter noget andet. Skriv hvis vi skal hjælpes ad med research.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

KØB KØB KØB !!! Du skal ikke købe Porsche, Taxi eller andet... Det er Elise'n som har stilen !... En Elise er en sportvogn og ikke en sporty bil med aircon, tonsvis af airbags og lign. Skulle jeg vælge sportvogn og havde ubegræsnset økonomi, så ville valget stadig stå på Elise'n (eller Exige (staveplade, tak))

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der har noget dårligt at sige om den model: Den er lille, den er lav og den larmer. Men det er jo det de unge vil ha :th2: Eneste MEN er at hvis man vil ha en hverdagsbil/budgetracer skal man nok ikke købe fra en producent hvis filosofi er at deres biler helst skal være så spinkle og lette at de falder sammen til en bunke skrot så snart de er kørt over målstregen. Så er en porsche boxster nok et bedre valg. (Tvivler nu på at der reelt er den slags problemer med Elise'n) Ville dog selv være meget forsigtig med at købe en brugt bil i nettop det segment da man vel nærmest har garanti for at den har haft et meget hårdt liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du spørger om erfaringer. Jeg har prøvet både Elise 111R og Opel Speedster Turbo på bane. Jeg synes begge biler er fede nok at køre i - i 15 min. Det er en gokart. Der er intet i bilen andet end aluplader, et par sæder og et rat. Den larmer (ja larmer) som en i fanden, men den ligger sq meget godt på vejen må man sige. Det er en fin banebil, men det er ikke en bil jeg ville nyde at køre en tur i nogen andre steder. Hvis det er som weekendvogn/banevogn - go for it!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

falder semmen ??? Bilen er bygget i aluminium og glasfiber, hvad kan gå galt her ? det er vidst i øvrigt Danske Hydro aluminium der har bygget rammen til Elise. Den store forskel på Lotus, Speedster, samt nogle andre engelske finurligheder og alle andre biler er at de er bygget til det her, det er Porsche Boxter jo ikke i udgangspunktet, den skal jo bygges en del om før den kan være med på det her plan og så er den absolut ikke til pænt brug mere, det kan Lotuserne stadigvæk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du spørger om erfaringer. Jeg har prøvet både Elise 111R og Opel Speedster Turbo på bane.
Er det den nye Opel for der er kämpe stor forskel på den nye og gamle model.. Det er kun den nye model jeg synes om .Den gamle er en säbekasse bil :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
"..det er Porsche Boxter jo ikke i udgangspunktet' date=' den skal jo bygges en del om før den kan være med på det her plan og så er den absolut ikke til pænt brug mere, det kan Lotuserne stadigvæk..."[/quote'] Prøv nu lige en Boxster på bane inden du kommer med sådan en udtalelse. Den har mange potentialer. Selv har jeg svært ved at udnytte min fulgt ud på bane påtrods af jeg har kørt bane (og er medlem) af diverse klubber i 3 år nu. Men uden tvivl er Lotus'en endnu bedre på bane (lav vægt - bygget til bane), men kan du udnytte det? JEG synes Boxsteren er den perfekte kombination af søndags- og baneracer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...