Jump to content
Jan

Förskola - hvornår skal de hentes

Recommended Posts

Jeg synes godt man kan tillade sig at være utilfreds med de svenske regler hvis ikke de opfylder ens behov. Jeg tænker det samme om barselsreglen. Der går kvinden hjemme med en helt nyfødt baby som muligvis kræver al tid i starten. Samtidig skal den anden store "baby" på 1år aktiveres, som muligvis ikke engang kan gå og derfor kræver konstant underholdning. Det er nok ikke et problem for svenskerne da manden har 60dages barsel. Men os som går ind under regler med 14dage efterlader den stakkels kvinde hjemme med alt for meget at se til. Vi kunne ikke selv finde på at aflevere børn for selv at holde fri eller handle. Måske som Markowich skriver, hvis børnene vil over og lege et par timer :p
Nu har de jo ikke ligefrem de dage sammen, når han er hjemme på barsel skal hun jo på job ellers får hun ingen penge! Og i dk kan manden da også bare tage 2 mdr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har de jo ikke ligefrem de dage sammen, når han er hjemme på barsel skal hun jo på job ellers får hun ingen penge! Og i dk kan manden da også bare tage 2 mdr.
Nå for pokker da. Det anede jeg ikke. Jeg var helt sikker på at de første 60dage havde de sammen som vi har de 14dage. Men problemet er der. Begge parter har i dk ikke ret til at gå hjemme samtidig med mindre det er max 1½mdr når barnet er mellem 15 og 23 uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fungerer for et helt land Det fungerer for 10 mil Svenskere, hvorfor så ikke for Danskere ??

Jeg synes godt man kan tillade sig at være utilfreds med de svenske regler hvis ikke de opfylder ens behov. Jeg tænker det samme om barselsreglen. Der går kvinden hjemme med en helt nyfødt baby som muligvis kræver al tid i starten. Samtidig skal den anden store "baby" på 1år aktiveres, som muligvis ikke engang kan gå og derfor kræver konstant underholdning. Det er nok ikke et problem for svenskerne da manden har 60dages barsel. Men os som går ind under regler med 14dage efterlader den stakkels kvinde hjemme med alt for meget at se til. Vi kunne ikke selv finde på at aflevere børn for selv at holde fri eller handle. Måske som Markowich skriver, hvis børnene vil over og lege et par timer :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Fordi du har lært et nyt udtryk, er det så nødvendigt at bruge det hele tiden???? Det er nok indlæg nr 30 med samme tekst................... Grænser sgu til spam! :sick: Lav et sticky emne med link og så kan folk selv søge info om det, såfremt de vil vide det. Just my 2 cents..............

Don't feed the troll

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det fungerer for 10 mil Svenskere' date=' hvorfor så ikke for Danskere ??[/quote'] Det kan lade sig gøre for 10mil svenskere. Det er ikke sikkert det fungere optiamalt for de 10mil. Og når det ikke fungere optimalt er det vel også tilladt at beklage sig. Når der ikke sker nogle ændringer på området, må der jo også findes lappeløsninger frem :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå for pokker da. Det anede jeg ikke. Jeg var helt sikker på at de første 60dage havde de sammen som vi har de 14dage. Men problemet er der. Begge parter har i dk ikke ret til at gå hjemme samtidig med mindre det er max 1½mdr når barnet er mellem 15 og 23 uger.
Det har du da heller ikke i Sverige, og ej heller i dk efter 15 uger. Medmindre den ene part går hjemme for egen regning!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi du har lært et nyt udtryk, er det så nødvendigt at bruge det hele tiden???? Det er nok indlæg nr 30 med samme tekst................... Grænser sgu til spam! :sick: Lav et sticky emne med link og så kan folk selv søge info om det, såfremt de vil vide det. Just my 2 cents..............
Du har åbenlyst ikke forstået meningen med det. Men det havde jeg heller ikke forventet, Brian.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Tak for det.......Og jo....Netop derfor jeg synes det er pisse irreterende.............

Du har åbenlyst ikke forstået meningen med det. Men det havde jeg heller ikke forventet' date=' Brian.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har du da heller ikke i Sverige' date=' og ej heller i dk efter 15 uger. Medmindre den ene part går hjemme for egen regning!![/quote'] Jeg går af til barsel den 9. November til den 27. December. Og vi begge får penge. Dog går det af hendes barsel i den sidste ende, de 6 uger jeg snupper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De der regler gælder vel ikke ved hjemmearbejdspladsordninger eller hvis man arbejder på andre tidspunkter af døgnet ned de sædvanlige 8-16. Det må da være lidt ufedt at komme hjem efter en nattevagt og tro at man skal sove og så ringer pædagoen og siger at listen(skemaet viser det kan man fandme godt glemme fordi det er pisse usolidarisk at hun skal arbejde når man sover. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg går af til barsel den 9. November til den 27. December. Og vi begge får penge. Dog går det af hendes barsel i den sidste ende' date=' de 6 uger jeg snupper.[/quote'] Det er ikke lovligt, eller havd man nu siger. Vil da gerne vide hvilke kommuner i er tilknyttet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så må man sove når konen kommer hjem..... Så der går ca 6 mdr og så bliver forældrene skilt...... Men i retfærdighedens navn er det ok. :rolleye:

De der regler gælder vel ikke ved hjemmearbejdspladsordninger eller hvis man arbejder på andre tidspunkter af døgnet ned de sædvanlige 8-16. Det må da være lidt ufedt at komme hjem efter en nattevagt og tro at man skal sove og så ringer pædagoen og siger at listen(skemaet viser det kan man fandme godt glemme fordi det er pisse usolidarisk at hun skal arbejde når man sover. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke lovligt' date=' eller havd man nu siger. Vil da gerne vide hvilke kommuner i er tilknyttet...[/quote'] Vi er tilknyttet til Helsingør kommune. Maden har mulighed for at tage max. 6uger sammen med kvinden når barnet er mellem 15 og 23 uger. Vi har famile i Kbh. Og her er det samme regl. Han har lige brugt sine 6 uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydermere har kom Danske foräldre ofte forsent når de skulle hente deres börn. Kom der nogen undskyldning / forklaring så var den: Vi arbejder faktisk i Danmark. Vor herre bevares.
Skallstorp > ikke for at blande mig i jeres diskussion, men tænk lige på, at hvis man arbejder i DK og skal tage toget hjem, så kan det altså ikke undgås, at der kan komme store forsinkelser. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skallstorp > ikke for at blande mig i jeres diskussion' date=' men tænk lige på, at hvis man arbejder i DK og skal tage toget hjem, så kan det altså ikke undgås, at der kan komme store forsinkelser. ;)[/quote'] Ikke for at blande mig i jeres diskussion ---> svenskerne som arbejder i förskola er 100% lige glade med jeres lorte DSB, samt at I kommer for sent for at hente jeres børn (ikke dig ulmus). Børn skal hentes til tiden!!! Hvis jeg var jeres arbejdsgiver og I kommer næsten hver-dag for sent på arbejde vil jeg fyre jer øjeblikkeligt!:) Kom til tiden eller find dig et nyt job:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Märkelig indstilling Det er en underlig indstilling at give DSB skylden. Hvis man ikke har mulighed for at komme til tiden, så skal man nok bo närmere börnenes pasningssted. Det er gentagne gange at Danske foräldre (selvfölgelig ikke alle) kommer forsent. Og de giver ikke DSB skylden, de siger ikke engang undskyld ! Og det er jo ikke alle steder i Skåne at Danskere er lige vellidte, så dette gör det jo ikke bedre.

Skallstorp > ikke for at blande mig i jeres diskussion' date=' men tænk lige på, at hvis man arbejder i DK og skal tage toget hjem, så kan det altså ikke undgås, at der kan komme store forsinkelser. ;)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Egentligt også underligt at når togene kører så ustabilt, hvorfor man så ikke tager højde for det og står lidt tidligere op???? Så man ikke kommer for sent, men transporttiden, så bare bliver længere..... Virker lidt som forkælede små unger.......:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og det er jo ikke alle steder i Skåne at Danskere er lige vellidte, så dette gör det jo ikke bedre.
Altså Skalltorp, du har allerede et par gange ytret at danskere ikke er populære alle steder, men du er aldrig særlig konkret om hvorfor? Du lader tit dennne bemærkning slippe, når du gerne vil have os til at forstå hvor vigtigt det er at vi indordner os i "folkhemmet". Et eller andet sted har det jo karakter af en trussel og det er ikke lige min kop te. Personligt så tror jeg sgu at de svenskere der ikke er så positivt indstillet over for danskere generelt, nok ikke vil rykkes særlig meget fra deres standpunkt om nu alle danskere begyndte at hente sine børn til tiden. Sådanne typer vil bare finde en ny ting de kunne stirre sig sure på... Danskere i Skåne er jo ikke svenskere og det vil jo nok tage et par generationer inden vi kan gå for at være 100% svenske. Mit personlige håb er at vi alle påvirkes af hinanden og en ny sej øresundskultur kommer til at opstå ;) . Sorry for dette lettere offtopic indlæg - nu tilbage til emnet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trussel ???? Trussel :rolleye: Lidt morsomt. Jeg syntes ret så ofte at jeg har uddybet hvad det er jeg mener, så... Og jeg mener at vi er fremmedarbejdere herovre. Öresundsborger, det skurer i mine örer . Jeg tager den gerne igen for Kong Hans: Svenskere (herefter sv) er trätte af at höre at "vi skal bare bo her indtil börnene skal starte i skole" Er det ikke skönt at vi kommer her og köber jeres huse, dyrt ! Fint nok for den sv der skal flytte i en lejelejlighed, men ikke så fint for dem der skal ud og köbe andet, så er det nemlig lige fedt. Hvordan tror du at det lyder for en SV, "Svenske pesetas eller slottis ? Eller : Vi bliver naturligvis ved med at arbejde i DK, vi er ikke til Sv slavelönninger. ägleren jeg talte med den anden dag: Fint at sälge huse TIL Svenskere (selvom naboerne trygler hende om at bare have visninger for Sv) Men at sälge samme huse når DK skal flytte "hjem" det er en helt anden ting. Folk bliver nemlig MEGET sure når de ikke tjener en formue på dette hus. Dette er bare nogen eksempler på noget af dette jeg mener når jeg truer :rolleye: folk til: Skik fölge eller land fly. Off tropic, ja. Men folk der föler sig truet må jo have et svar

Altså Skalltorp, du har allerede et par gange ytret at danskere ikke er populære alle steder, men du er aldrig særlig konkret om hvorfor? Du lader tit dennne bemærkning slippe, når du gerne vil have os til at forstå hvor vigtigt det er at vi indordner os i "folkhemmet". Et eller andet sted har det jo karakter af en trussel og det er ikke lige min kop te. Personligt så tror jeg sgu at de svenskere der ikke er så positivt indstillet over for danskere generelt, nok ikke vil rykkes særlig meget fra deres standpunkt om nu alle danskere begyndte at hente sine børn til tiden. Sådanne typer vil bare finde en ny ting de kunne stirre sig sure på... Danskere i Skåne er jo ikke svenskere og det vil jo nok tage et par generationer inden vi kan gå for at være 100% svenske. Mit personlige håb er at vi alle påvirkes af hinanden og en ny sej øresundskultur kommer til at opstå ;) . Sorry for dette lettere offtopic indlæg - nu tilbage til emnet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trussel :rolleye: Lidt morsomt. Jeg syntes ret så ofte at jeg har uddybet hvad det er jeg mener' date=' så... [/quote'] Tak for at du lige brugte noget tid på at uddybe din holdning :th2:. Det virker også mindre som en trussel, når der kom flere ord på. Jeg deler ikke holdningen, men det er jo en debat, som vi kan spare til en anden tråd ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uddybet holdning Jeg syntes ellers at jeg ofte nok uddyber når jeg skriver noget :) Det har nu ikke noget med holdning at gøre, men det jeg hører fra Sv folket.

Tak for at du lige brugte noget tid på at uddybe din holdning :th2:. Det virker også mindre som en trussel' date=' når der kom flere ord på. Jeg deler ikke holdningen, men det er jo en debat, som vi kan spare til en anden tråd ;)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg 5 km. fra dig og jeg har aldrig hørt nogen negative vibrationer, (kun fra Pamper #1 i Malmö) Det man hører negative vibrationer om her, er generelt om 08érne samt specifikt om indvandrerne i Skåne. Det der med at svenskerne er trætte af de associale danskere - men positive over for indvandringen er bullshit. Selv Socialdemokrater og journalister vil hellere bo i danskerkolonier end i "de forbandede negerområder" (sic) som den gode socialdemkrat her fortæller lidt (enestående hyklerisk) om her.

Från seminariet "Om media som domare och bödel" i SVT 24:s "24 Direkt" fredagen den 28 september 2007" "Vem offrar och vem offras? Ett samtal om journalistik och utsatthet med Lars Danielsson, ambassadör, Janne Josefsson, journalist, och Liza Marklund, författare. Arrangerat av Piratförlaget och Albert Bonniers Förlag. Direktsänt från Bok & Bibliotek 2007 i Göteborg."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Egentligt også underligt at når togene kører så ustabilt, hvorfor man så ikke tager højde for det og står lidt tidligere op???? Så man ikke kommer for sent, men transporttiden, så bare bliver længere..... Virker lidt som forkælede små unger.......:(
Det gør man sandelig også. Jeg tager med toget 2 afgange før det burde være nødvendigt, for at komme til tiden. Men det ændrer ikke på det faktum, at toget er forsinket. I mandags kom jeg 3 kvarter og igår 26 minutter for sent hjem. Jeg er glad for, at jeg ikke skal hente børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre mennesker Måske snakker jeg med andre mennesker (sv) end du gør ? Eller også er det (og det er nok nærmere derfor) at folk opfatter mig som en man kan sige de ting til, da vi har boet her i mange år.

Nu bor jeg 5 km. fra dig og jeg har aldrig hørt nogen negative vibrationer, (kun fra Pamper #1 i Malmö) Det man hører negative vibrationer om her, er generelt om 08érne samt specifikt om indvandrerne i Skåne. Det der med at svenskerne er trætte af de associale danskere - men positive over for indvandringen er bullshit. Selv Socialdemokrater og journalister vil hellere bo i danskerkolonier end i "de forbandede negerområder" (sic) som den gode socialdemkrat her fortæller lidt (enestående hyklerisk) om her.
Från seminariet "Om media som domare och bödel" i SVT 24:s "24 Direkt" fredagen den 28 september 2007" "Vem offrar och vem offras? Ett samtal om journalistik och utsatthet med Lars Danielsson, ambassadör, Janne Josefsson, journalist, och Liza Marklund, författare. Arrangerat av Piratförlaget och Albert Bonniers Förlag. Direktsänt från Bok & Bibliotek 2007 i Göteborg."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske snakker jeg med andre mennesker (sv) end du gør ? Eller også er det (og det er nok nærmere derfor) at folk opfatter mig som en man kan sige de ting til' date=' da vi har boet her i mange år.[/quote'] Du må godt nok have et meget dårligt liv her i Sverige. Der åbenbart ikke andet end negative mennesker omkring dig hele tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites