Jump to content
Zidane

Job i Sverige

Recommended Posts

TELEFONBOGEN...var det der virkede for mig dengang i 2002, det var ikke ams (arbejdsformidlingen - hørte overhovedet ikke fra dem!) og heller ikke øvrige stillingsopslag gav pote. ... blev inviteret til samtale direkte ved opringning til det 4. firma. (Automations-branchen) ...på trods af min vældig tydlige danske accent!!...og fik jobbet. Held og lykke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PS: Når jeg snakker dansk, kan man godt høre at jeg ikke er Larsen...Det er ligesom en dansker som taler meget godt tysk....så kan den indfødte tysker med det samme høre at ham dansker ikke er "den rigtige Tysker":)
Det gør da ikke noget. En svensk arbejdsgiver vil ikke kunne høre at du taler dansk med accent - eller hvad? Men du kan jo også prøve: http://www.merajobb.se/.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, svensk arbejdsgiver er bange for at de danske kunder kunne ikke forstår hvad jeg siger til dem, om jeg forstår hvad de siger til mig, samt hvad jeg skriver til dem og omvendt. Kunderne er kun danskerene der bor i DK :D ;-) :love2:
Sprogligt har jeg altid kunnet forstå dig, men indholdsmæssigt har det dog til tider været noget anderledes :confused: . Jeg tror du skal undgå din kendte ironi og sarkasme i denne sammenhæng . Drop derfor evt. kommentarer om rekruiterens kone, din mening om integrations og interkulturelle udfordringer for personer hist og pist, refleksioner over tiden på sprogskolen i Ribe etc. etc., undgå også for meget humor samt sproglige billeder og generaliseringer/sammenligninger. Og selv om din hjemmeside er hylemorsom (not) skal du ikke henvise til den Vær cool og kortfattet , så skal det nok gå - tro på det.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sprogligt har jeg altid kunnet forstå dig, men indholdsmæssigt har det dog til tider været noget anderledes :confused: . Jeg tror du skal undgå din kendte ironi og sarkasme i denne sammenhæng . Drop derfor evt. kommentarer om rekruiterens kone, din mening om integrations og interkulturelle udfordringer for personer hist og pist, refleksioner over tiden på sprogskolen i Ribe etc. etc., undgå også for meget humor samt sproglige billeder og generaliseringer/sammenligninger. Og selv om din hjemmeside er hylemorsom (not) skal du ikke henvise til den Vær cool og kortfattet , så skal det nok gå - tro på det.:th2:
hmmm er der så noget tilbage for ham at skrive om ? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites