bonne 16 Anmeld indhold Skrevet October 6, 2007 Jeg har lige skrevet kontrakt omkring en lejlighed i Limhamn i dag og skal flytte ind 1/11. Der er ikke bredbånd i lejligheden, så jeg skal ud og kigge efter DSL-løsninger og nok også noget TV. Hvor kan man få et overblik over de muligheder, man har? Måske kan nogle af jer herinde hjælpe: 1) Jeg vil ikke have PSTN. Det har jeg ikke i DK, men i Sverige kan de ikke forstå, at det kan lade sig gøre at have ADSL uden at have (betale) for telefoni. 2) Der må ikke være filtrering på linien. Alt SMTP, SIP og andet skal kunne gå ufortrødent igennem (Bredbandsbolaget blokerer vist for SIP) 3) Der skal være min. 2 og helst 5 faste, offentlige IP adresser. 4) Forbindelsen skal termineret RJ-45 stik. 5) Hastigheden skal være høj (24 Mbps er vist det højeste download, men jeg mener at have set 3 mbps i upload et sted...?) 6) Stabilitet og kvalitet i top. Jeg har selv google lidt rundt og er umiddelbart faldet for Bahnhof.se - men jeg har ingen praktisk erfaring på området i Sverige - udfra mine behov ovenfor, hvad kan I anbefale? Hvordan får jeg hurtigst muligt en installation lagt ind? Og hvad med TV? Kan man se dansk (og svensk) DVB-T i Limhamn? Hvad har man ellers af TV-muligheder? Her er jeg helt på bar bund. P.t. i DK har jeg to kanaler. (-; Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 ;) Hej Lars, Velkommen til Sverige og til dette forum. Jeg kan desværre ikke svare på særlig mange af dine spørgsmål, men som du sikkert allerede ved, så kan du finde rigtig mange svar på ligeså mange spørgsmål ved at bruge søgefunktionen herinde. Ofte finder du svar, du skal bare læse dig igennem en del anden smalltalk undervejs... Jeg kan dog sige så meget, at du nok får svært ved at få ADSL uden også at få en telefonlinie. JA, de skal sælge dig ADSL uden at kræve at du får telefon, men det vil de som sådan nok skide på - det ville de i hvert fald med os! Du har f.x. også mulighed for at få TV via dit bredbånd, hvis du vælger Telia. Du kan også vælge at få en simpel digital antenne, så kan du tage de danske kanaler. Der burde være en eller anden form for aftale i foreningen, når du nu bor i en bostadsrätt, så du kan få kabel-TV i en eller anden form gennem deres aftale. Men som sagt: Mine svar er meget løse, da jeg ikke rigtig kender til det at bo i en bostadsrätt, derfor bør du prøve at søge lidt rundt herinde. Fx. 'telefoni', 'bredbånd', 'ADSL', ligesom du kan prøve at søge på din forenings navn og så videre... God fornøjelse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Jo, der er kabelTV Tak for velkomsten - Det er en lejebolig og der er kabel-TV, men ingen internetforbindelse. Jeg kunne godt tænke mig, at der var en eller anden form for overblik over svenske ADSL-løsninger ala det, der er i DK under Telestyrelsen eller lign. Nogle kender til links med info? Ellers ser Bahnhof ud til at have det, jeg eftersøger på papiret, men om de er stabile osv... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Jeg kunne godt tænke mig, at der var en eller anden form for overblik over svenske ADSL-løsninger ala det, der er i DK under Telestyrelsen eller lign. Nogle kender til links med info? En mulighed er via kelkoo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Hvor kan man få et overblik over de muligheder, man har? Tror det kunne være det her, du søger: Telepriskollen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Netop Det er lige præsis sådan en oversigt, jeg leder efter. Og hold da ferie, hvor er den omfattende! Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites