Jump to content
tgji

Dyrlæge i Malmö ???

Recommended Posts

Djursjukhuset - øv! Da vores border terrier var 12 uger gammel, fandt hun en sæk hundemad (hun blev passet ude). Hun åd til hun praktisk talt besvimede. Det var sen aften, da vi måtte fragte hende i bevidstløs tilstand til djursjukhuset. Hun vågnede ind imellem, men var helt væk mentalt. Da vi kom dertil (havde meldt ankomst) ku' de ik' lige finde ud af at lukke os ind, og derinde ville hun gerne se, at vi kunne betale, inden hun ville kigge på hunden. Jeg stod med en besvimet hvalp i armene og måtte hive visa-kort, svenske bankkort og alt mulig frem af lommerne. Pardon my french: De er nogle fede narhoveder! Da hun havde set fire gyldige betalingskort, gad hun allernådigst at efterse hunden, som så havde en udspilet mavesæk, der var så abnorm, at hun spurgte om hun måtte beholde røntgenbilledet til undervisningsbrug. "Gu' må du ej!" Hunden kom sig - spiste ikke i tre dage :rolleye: (og nej, jeg ligner ikke en looser og emmer ikke af ikke at have råd til at betale en dyrlægeregning)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Gud Jeg er slet ikke i tvivl om de er dygtige på djursjukhuset... men! Vores kat fik rodalon ud over sig søndag aften, og slikkede det selvfølgelig straks i sig. Det betød den fik det voldsomt dårligt. Vi kørte på djursjukhuset klokken ca. 00.00 og da vi ankom var kattens vejrtrækning forholdsvis dårlig. De spurgte om vi havde renset hende, men det havde vi ikke rigtig brugt tid på vi havde i stedet kørt hende derop. De lovede så at rense hende for rodalon, få givet hende noget kul og et drop, så hendes nyrer ikke ville tage skade! Mandag ville de ringe, men ringede aldrig - vi tog så op og spurgte om vi kunne se hende, og de var faktisk meget søde til at vi kunne hilse på. Tirsdag ville de ringe, men ringede aldrig, så der blev vi nødt til selv at ringe og høre om hun kunne komme hjem. Hun havde så fået feber og umiddelbart infektion af en slags, så de ville beholde hende. Vi kørte op og hilste på igen Onsdag havde de igen lovet de ville ringe, men vi hørte aldrig fra dem. Vi kørte derop og fik at vide vi kunne tage hende med hjem??? Men dyrlægen var gået, men de ville få ham til at ringe torsdag. Torsdag, ingen ringer trods vi ringer derop 3 gange selv og beder dem få dyrlægen til at ringe, så vi kan få at vide hvad vi skal med medicinen og videre behandling, om der er noget vi skal være opmærksomme på osv!? - Torsdag aften opdager vi så at katten har helt stiv pels på hendes bagben, og ved nærmere undersøgelse kan vi se at der overhovedet ikke har vasket hende ren for rodalon!!! - Nu har hun så fået et stort sår på størrelse med en 2 krone!!!! Nu er det fredag, og de har IGEN ikke ringet trods de lovede at ringe her til morgen! Det kostede 6012 DKK + Medicin 160 DKK , og så vil de have vi skal til et eftersyn af hende! Er der nogen der ved hvor man kan klage over dyrlæger i Sverige, der er klart tale om fejlbehandling, hun har pådraget sig flere skavanker end da vi kom med hende!:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har oplevet en der kom med sin møgsyge hund - menb den vidste de ikke rigtig om de gad kigge på , for der var ventetid så der kunne SAAAGTENS gå 4timer inden de fik tid - "og er du nu klar over at det koster den og den takst"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Update: Vores kat havde fået et kæmpe sår fordi de ikke havde vasket den for rodalonen. Vi forsøgte at ringe hver dag, men der blev aldrig ringet tilbage. Vi kørte derfor derop og brokkede os. Så tog de katten ind gav den bedøvelse , barberede pelsen af på området, som er på størrelse med en underkop. Vi fik så en recept, en halv "vi forstår" som jeg tager som en undskyldning og vi fik ikke nogen ekstra regning. Det giver dem et lille plus, men vi sender stadig en klage, for det er ikke iorden at de ikke behandler dyret ordentligt fra starten.. Han skal dog have SUPER meget ros den dyrlæge som var der søndag aften!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

har erikslust veterinärklinikken en hjemmeside ? Er der nogen der ved hvad parvo og rabies vaccinationerne koster ? Og ormekur incl. 4-ugeres attest koster ? Jeg er lige flyttet til malmö med 4 hunde og er ved at prøve at finde ud af hvor jeg kan lufte dem og hvilken dyrlæge jeg evt skal benytte..? Mille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fornylig fået 2 små killinger og i den forbindelse har jeg været nede og snakke med dem på en dyrlægeklinik ved Erikslust. De skal først vaccineres mm om en uges tid, men umiddelbart virkede de rigtig søde og professionelle. Adressen er Köpenhamnsvägen 44, tlf 040 912077.
Jeg har også selv lige skaffet mig en killing og jeg bor nær malmø, så jeg skal også finde tid hos en dyrlæge nu. Jeg skal have vaccineret hende, øremærket samt købt så jeg kan give hende ormekur. Nogen der ved hvad det vil komme til at koste ca.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billig dyrlæge til katte

Større ting fx. kasteration af hund har jeg fået lavet hos Kongelunden i Kastrup - Djursjukhuset skulle have 3500 SEK excl. medicin og jeg slap med 1600 i Kastrup.
I tråd med ovenstående synes jeg lige vil fortælle om "HAGA Veterinär" i Glostorp. De kører forårs/sommer kampagne hvor de "kasterer"/ neutraliserer han katte for 380 sek og hunkatte for 650 sek. dette er alt incl. og så får man desuden en prøve tørkost med hjem. Jeg har også mødt hunde i venteværelset, som mine katte iøvrigt bestemt ikke har nydt selskabet af når de var "pakket" i transportkassen. Men måske det kan hjælpe lidt på økonomien at kigge på veterinär lidt uden for malmø :) HAGA VETERINÄR AB KROMBYVÄGEN 210 238 41 OXIE GLOSTORP 040 469505 http://www.hagaveterinar.com/index5.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at Djursjukhuset har kørt nogenlunde samme tilbud, bortset fra tørkosten, hvor man i stedet kunne få sin kat øretatoveret. Mener også det var omkring 6-700 kroner det kostede...

I tråd med ovenstående synes jeg lige vil fortælle om "HAGA Veterinär" i Glostorp. De kører forårs/sommer kampagne hvor de "kasterer"/ neutraliserer han katte for 380 sek og hunkatte for 650 sek. dette er alt incl. og så får man desuden en prøve tørkost med hjem. Jeg har også mødt hunde i venteværelset, som mine katte iøvrigt bestemt ikke har nydt selskabet af når de var "pakket" i transportkassen. Men måske det kan hjælpe lidt på økonomien at kigge på veterinär lidt uden for malmø :) HAGA VETERINÄR AB KROMBYVÄGEN 210 238 41 OXIE GLOSTORP 040 469505 http://www.hagaveterinar.com/index5.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har også selv lige skaffet mig en killing og jeg bor nær malmø, så jeg skal også finde tid hos en dyrlæge nu. Jeg skal have vaccineret hende, øremærket samt købt så jeg kan give hende ormekur. Nogen der ved hvad det vil komme til at koste ca.?
Jeg har lige været hos Erikslust med min hund, og en 'avmaskning' - dvs. ormekur kostede 120.- plus pillerne (ormekur givet i forbindelse med 4-veckors-indtug - den der seddel hvor man bekræfter at efter at have haft hunden udenlands, skal man give den en ormekur inden 4 uger efter)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites