larscph 18 Anmeld indhold Skrevet October 3, 2007 Er der nogen der har erfaringer med det? Det ligner da et ret fornuftigt tilbud - op til 7,2 mbit/s for 199 sek pr md! Og samme firma har i Danmark så tilbud på 3,0 mbit/s til 499 dkk per md Er der nogen der ved, om prispolitiken ved roaming på 3-bredbånd i DK er som de øvrige 3-abonnementer - altså ingen ekstra afgift? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2007 Så vidt jeg har forstået er priserne ved roaming i DK de samme, dvs du "surfer" til normal-takst - flatrate. Vær opmærksom på at de 7,2 mbit kun opnåes under aller bedste betingelser, dvs inde i byen hvor der er fuld signalstyrke. Man skal ikke ret meget udenfor centrum her førend min jeg oplever det dropper i hastighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2007 OK.. Ja - er godt klar over at de 7,2 mbit langt fra holder alle steder. Men den flytbare - og OK hurtigt forbindelse i både Kbh og Malmö virker attraktiv til prisen. Jeg mener bare.. 199 sek.... Det er 160 dkk.. Det er en del billigere end en fast-linje 2 mbit hos Telia fx! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2007 Ja, jeg kan sagtens se det attraktive i det, men som sagt så kniber det jo med dæningen.. Hvis du har 3 abonnement kan du jo bestille data som tillægsabonnement til den. Så kan du teste om du syns du får en nogenlunde forbindelse for data, der hvor du færdes. Telefonen går typisk godt nok kun op til 384kbit, men det skulle da være OK til at teste det en måned og se om der er dækning i det hele taget. Jeg gjorde det under sommerferien, så havde jeg da bredbåndsadgang fra laptoppen i sommerhuset :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2007 Men den flytbare - og OK hurtigt forbindelse i både Kbh og Malmö virker attraktiv til prisen. Jeg mener bare.. 199 sek.... Det er 160 dkk.. Det er en del billigere end en fast-linje 2 mbit hos Telia fx! jeg ville anbefale dig at prøve Nordisk Mobiltelefon, har også en dansk udgave Den har jeg prøvet nu i et par uger, og der er virkelig god dækning. I DK koster det pt kun 249,- og der er 14 dages prøvetid, hvor du frit kan returnere. Ikke så kendt, men bestemt anbefalelsesværdig (og nej, jeg får ikke procenter... endnu da... ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2007 jeg ville anbefale dig at prøve Nordisk Mobiltelefon' date= har også en dansk udgave Den har jeg prøvet nu i et par uger, og der er virkelig god dækning. I DK koster det pt kun 249,- og der er 14 dages prøvetid, hvor du frit kan returnere. Ikke så kendt, men bestemt anbefalelsesværdig (og nej, jeg får ikke procenter... endnu da... ) Men der er ikke helt frit forbrug. Jeg tænker på at min søn f.eks godt kan lide at spille store strategispil og så pludselig får jeg en stor regning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 Men der er ikke helt frit forbrug. Undskyld - den havde jeg lige overset i den danske udgave. Jeg har den svenske - med frit forbrug. Ja, så er du jo lige vidt, hvis det kniber med et svensk abonnement pt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2007 Har haft mobilt bredbånd fra 3 (Sverige) i lidt over en måned i stedet for fast bredbånd fra ComHem, og jeg må indrømme at jeg er positivt overrasket. For det første koster det ikke ekstra at benytte 3's mobile bredbånd i Danmark sålænge man er opkoblet via 3's eget net. For det andet er det fedt at kunne surfe (næsten) hvorsomhelst når man har en ledig stund, men er bundet op af at være på et bestemt sted (arbejde, familie osv.). Det eneste problem synes at være forbundet med den D-Link DIR-451 router jeg købte for en uge siden. Det kan være fordi jeg ikke er specielt kyndig udi routere, men den nedsætter hastigheden væsentligt. Men, routeren er ikke nødvendig for at benytte 3's mobile bredbånd, og det Huawei E220 modem jeg har valgt fungerer rigtig godt når det er sat direkte i computeren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2007 For det første koster det ikke ekstra at benytte 3's mobile bredbånd i Danmark sålænge man er opkoblet via 3's eget net. Hvordan kan man se om man er på 3's net. jeg har også comhem med både bredbånd og tv, men nu hvor vi har købt sommerhus, kunne det være fedt med mobilt bredbånd og digital tv. Nogen der ved hvem hvor man billigst får de der digitalbokse som man kan se digital-tv med en almindelig antenne (skal også kunne tage Canal +) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2007 Hvordan kan man se om man er på 3's net. Det viser programmet du logger dig på med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Ja, så har jeg også fået mobilt bredbånd fra 3 (Sverige). Jeg kan så ikke forbinde til deres danske netværk ... håber det løser sig selv, når de får behandlet de papirer de har modtaget. Frygter lidt at skulle til at snakke med deres telefonsupport. Paul Hvad plejer du at skulle gøre for at forbinde til det danske netværk? Sætter du dit access point name til data.tre.dk, eller kører du bare videre på data.tre.se? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Ja, så har jeg også fået mobilt bredbånd fra 3 (Sverige). Jeg kan så ikke forbinde til deres danske netværk ... håber det løser sig selv, når de får behandlet de papirer de har modtaget. Frygter lidt at skulle til at snakke med deres telefonsupport. Paul Hvad plejer du at skulle gøre for at forbinde til det danske netværk? Sætter du dit access point name til data.tre.dk, eller kører du bare videre på data.tre.se? Jeg kørte bare videre med normale opsætning, dog har jeg fået et "lille" regning for brug på TDC`s net i DK :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Kan I låse det til 3's net både i dk og se!! Det spørgsmål har jeg stillet til 3 i se med de kunne ikke svare i kundetjeneste. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Kan I låse det til 3's net både i dk og se!! Det spørgsmål har jeg stillet til 3 i se med de kunne ikke svare i kundetjeneste. Jeg kunne ikke låse den, men vælge et net ved opstarten (den roamer dog automatisk). Det var dog på en mac, på Pc kan man vist vælge fks. kun 3G net, og så er du jo kun på 3`s net i DK og kun på 3`s net i SE (men slet ikke noget jeg er sikker på) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Kender til mange der har 3 mobilt bredbånd, og de er helt ud tilfredse. Og så er det noget rigtig flot markedsførings materiale de får lavet.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2007 Hmmm ... mit virker så stadig ikke i DK ... men nu har jeg da alle papirerne med på jobbet ... så kan jeg jo bare bruge et par dage i røret med kundtjänst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2007 Nå, man er åbenbart låst imod udenlands-roaming når man får sit mobile bredbånd leveret til at starte med. Meget underlig praksis fra 3 ... men efter en kort samtale med en flink mand hos kundeservice, fik han låst det op. Så skulle jeg lige vente 10min, og så virker det fint. Næste spørgsmål bliver jo så, hvordan kan jeg på OS X se hvilken operatør jeg er p.t. er forbundet til ??? Og er der nogen måde at låse dimsen til kun at bruge 3's netværk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2007 Du kan evt. bruge launche2net til at advare dig om at den er ved at skifte net! Mener kun at du kan se hvilket net du starter med at blive koplet op på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Du kan evt. bruge launche2net til at advare dig om at den er ved at skifte net! Mener kun at du kan se hvilket net du starter med at blive koplet op på. Tak for tippet! Prøvede det så lige idag ... det var ikke just en succes. Måske var det fordi jeg prøvede deres beta version, der skulle være Leopard kompatibel ... men, efter at have kørt programmet, kunne jeg ikke længere forbinde til 3 :( Det endte med at jeg måtte installere driveren til modemet igen :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites