Jump to content
macpack

Hjælp med fejlfinding på min pc.

Recommended Posts

Hejsa, Jeg sørger en venlig gut/inde, som har tid hurtigst muligt til at hjælpe med at få min computer op og køre igen. Jeg vil meget gerne smide compen ind i bilen og komme over til dig, hvis du har tid til at hjælpe. Problemet med min computer: Her idag vil min skærm ikke vise billed, den står og blinker som om den mangler connection, selvom alle stik fint sidder i. Når man tager stikket ud af computeren, skriver min skærm (Check Signal connection), hvilket jo den også så fint skal gøre. Og jeg har prøvet at skifte mit gfx kort ud med et splinter nyt (billigt) kort, og skærmen står stadigvæk og blinker.. Så vil simpelthen høre om der ikke er en i Malmø området, som vil bruge bare ½ time på at hjælpe mig med at finde fejlen sammen med mig.. Helst idag, hvis i har tid.. (Hvis det er nyt motherbord som skal til, så vil jeg også høre om der er en gut/inde, som kan hjælpe med at montere den i min computer..) Imod betaling, hvis dette ønskes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm et wildshot er at det er grafik slottet der er brændt af...hvis det er et agp kort du bruger nu så prøv og anskaf dig et pci kort se om det vil virke. Virker det så er det et nyt bundkort du skal have fat i eller fortsætte med dit pci kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der evt. nogle som kan hjælpe med at afmontere og installere nyt motherboard i min computer..?? Jeg kommer selvfølgelig til dig, hvis du ikke har mulighed for at komme her..
hvorfor skifte bundkort, hvis skærmen ikke er blevet teste?? du skriver du har prøvet med et pcikort også og den laver det samme og ved pc express kort samme fejl. prøv lige at test skærm først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har testet skærmen igår på en anden computer, og der funker den fint. Og imorgen modtager jeg et splinter nyt lille 64mb pci gfx kort, som jeg prøver i maskinen. (da jeg ikke helt ved om det gamle pci virker.). Og hvis dette heller ikke virker, så kan det ikke være andet end motherboardet eller "moderkortet" på svensk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jep hvis det nye grafikkort ikke virker' date=' så er der kun bundkortet tilbage[/quote'] Øhh.. Nej... Rammen kan være defekt, CPU blæseren kan være blokkeret (Hvilket forhindre at maskiner starter og overopheder), det kan være strømforsyningen som er stået af, og derved ikke levere nok strøm. Det kan være MANGE ting desværre :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at den tænder (blæser kører), opstartsekvensen stopper og aktivere ikke skærm. Når jeg har haft denne fejl er de mest hyppige: 1. CPU er brændt af. 2. En del i computeren sidder løst, det kan være et netkort, Ram klods eller Cpu. Er der bib lyde? Hvor langt kører harddisken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites