Jump to content
Bigbird

Indboforsikring - Bostadsrätt som tillæg

Recommended Posts

Hejsa Jeg er ved at finde en indbosforsikring, også støder jeg på flere steder hvor man bliver anbefalet at tilkøbe en bostadsrätt forsikring ved siden. Hvornår ville den komme til at skulle bruges ? Ville det være i forbindelse med at ens badekar gik i stykker, og ødelagde noget af lejligheden, eller hvis der opstår brand, og det beskadigere vægge, loft og gulv ? Så det er vel noget man lige så godt kan have med ik ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da en bostadsrätt er retten til at benytte lejligheden, ejer boligforeningen bygningen som omhandler vægge, gulve osv. i boligen. Tillæget til hemforsäkringen som du omtaler, dækker hvis du f.eks. laver vandskade på dit gulv, eller smadre det på en anden måde - laver store huller i væggen. Som du netop selv beskriver. Så vidt jeg har kunne læse mig til, så foregår det på den måde at hvis du laver skader på gulve og vægge mv. så er det bostadsrättforeningens der skal betale, men du kan trygt regne med de modsvare med et erstatsningskrav overfor dig - her kommer din egen forsikring så ind i billedet, og betaler kravet. Hvis du altså har tegnet det specielle bostadsrätt tillæg. Tillægget koster ikke mange kr. om året. Jeg har i hvert fald taget det med på min. Et nyt gulv, kan hurtigt løbe op i mange kroner og øre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bostadsrättstillæg Tillæget dækker alt det som din forenings forsikring ikke dækker. Det er vigtigt at tegne den, da det er de store og dyre ting den dækker som bygningsskader mm. Tror nærmest nogen banker har et krav om at man tegner det når de låner en penge. Så tag det med, de penge er givet godt ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites