Jump to content
patbateman

Klagshamn

Recommended Posts

Nogen der bor i Klagshamn og kan give førstehånds-intelligence derfra? Konkrete spørgsmål vi har i forbindelse med evt huskøb der: * insekter: vi bor idag i Bunkflostrand og har ingen problemer med insekter. Vi har imidlertid hørt at nogle af de der bor nærmere havet plages stærkt i perioder. Hvordan er dette i Klagshamn, måske specielt med tanke på Kalkbrottsjön? * børnehave/forskole/skole: nogle erfaringer? * indkøbsmuligheder? I øjeblikket er vel Ica Bunkeflostrand det nærmeste - når kommer der noget i Klagshamn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor lige nord for Kalkbrottsjön. En del myg i sommers, men ikke så mange som når man gik nede ved sjön... Skole 300 meter fra vores bolig. Lokal købmand lige vest for søen, men ellers ICA i Bunkeflostrand. Lokalplanen har angivet kommende mindre lokalt center, men endnu ikke påbegyndt. Vi er meget glade for at bo her :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Kongested at bo. Mere "luft" mellem husene end Bunkeflostrand og så har vi Malmö´s bedste strand.... Eneste minus er indkøbsmuligheder, hvor man som sagt skal til Bunkeflo såfremt den lille købmand ikke er nok. Men faktisk tager det kun 7-8 min. at kører til Mobilia og 5 min. til Svågertorp.... Desuden "hærges" Klagshamn ikke af dusinvis af unge vandaler på knallerter der kører 80km´t og støjer af H...... til:) og trafikken er ikke så heftig i myldretiden. Vi bor syd for Kalkbrottsjön her er ikke så mange danskere, men vi har da nok fået kontakt til ca 7-8 svenske småbørns familier i det år vi har boet her, hvilket har "fremmet" vores integration rigtig meget. Sjovt nok taler vi ikke med de danskere der bor her!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Vi har gået endel rundt i Klagshamn, og har et godt indtryk af området. Og det ville være dejligt at slippe for de små tenåringe der kører rundt med sine knallerter med mega-højt turtal. Havde i udgangspunktet håbet at finde en tomt (grund) i Klagshamn, og dermed få vælge byggetype selv. Det er imidlertid svært at finde, så det bliver måske at købe et ferdigt hus. Vi er fornøjde i Bunkeflostrand også, men er noget bekymret over den store tilflytning og nybyggeri. Det er rimelig ekstremt, næsten en totalforandring i forhold til 2002/2003 når vi kom til området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Tak for svar. Vi har gået endel rundt i Klagshamn, og har et godt indtryk af området. Og det ville være dejligt at slippe for de små tenåringe der kører rundt med sine knallerter med mega-højt turtal. Havde i udgangspunktet håbet at finde en tomt (grund) i Klagshamn, og dermed få vælge byggetype selv. Det er imidlertid svært at finde, så det bliver måske at købe et ferdigt hus. Vi er fornøjde i Bunkeflostrand også, men er noget bekymret over den store tilflytning og nybyggeri. Det er rimelig ekstremt, næsten en totalforandring i forhold til 2002/2003 når vi kom til området.
Set ud fra et investeringsmæssigt synspunkt, ville jeg også overveje Tygelsjö....Her er priserne ca.20% lavere og der er kun 5-6 min. til broen og så kan I blive naboer med Annette Heick:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville gerne byde ind, men de andre har svaret ok... Jeg tror at der er en del pres på förskoler hernede, selvom de lige har åbnet en til. Men ellers et fedt sted... det kunne lige så godt ligge 100 km fra Malmö så stille er der hernede... og så har man 10-15 minutter ind til centrum. Vi handler sjældent i ICA'en da vi som regel handler stort ind, og så er det somregel i Bilka eller Maxi'en. Endnu en fed ting er parken som de er ved at lave mellem de to boligområder nord for søen (hvor vi bor): http://www.malmo.se/parkerstrander/aktuellaarbeten/vaxthusparkenklagshamn.4.7101b483110ca54a562800022830.html Det bliver super, jeg glæder mig til næste sommer. Så er de fleste færdige med at lave haver, der er ny asfalt, fortorv, den nye park er klar og al byggeplads stemningen er væk... så bliver der hygge... så må vi bare håbe på en god sommer! Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites