Jump to content
Aneteng

Jeg kan ikke bestille mobilt bredbånd

Recommended Posts

Man kan intet göre i Sverige för man har CPR nr. Men bor man herovre har man vel også et cpr nr:rolleye:
nej jeg har netop ikke et cpr nr endnu. Jeg har en ejendom i Danmark der er til salg og jeg har bopælspligt på denne ejendom, så jeg kan ikke flytte min adresse fast til sverige før end jeg har solgt denne ejendom og derfor kan jeg heller ikke få svensk personnr før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så må man jo vente til man lovligt bor i Sverige.....
Det er jo ikke fordi jeg ikke lovligt bor i Sverige. Jeg har adresse i Danmark indtil min gård er solgt. Men det afholder mig åbenbart fra at kunne få fastnet, internet i mit hus i Sverige. Underligt system. Her i Danmark kan man da godt få fastnet, internet i sit feriehus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler kraftigt på, at du kan få internet og fastnet til dit hus i Danmark, hvis du ikke har et dansk personnr. Uanset - hvis du henvender dig til Skatteverket vil du kunne få et svensk personnr., også uden at skulle melde flytning til Sverige. Du skal bare sige, at det skal bruges, fordi du fx vil starte egen virksomhed i Sverige, eller fordi du har fået job i Sverige, eller en anden forklaring af samme dur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder farligt Jeg ville måske väre lidt bange for at hvis man först flytter herover som en slags feriebolig og kort tid efter flytter permanent herover så kunne jeg da godt forestille mig at skatteväsenet herovre begynder at spekulere på om det er for at undgå at betale skat af boligsalget i DK. Det er det vel også dybest set :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville måske väre lidt bange for at hvis man först flytter herover som en slags feriebolig og kort tid efter flytter permanent herover så kunne jeg da godt forestille mig at skatteväsenet herovre begynder at spekulere på om det er for at undgå at betale skat af boligsalget i DK. Det er det vel også dybest set :laugh:
Vi er blevet så betaget af Sverige og ønsker at bo der og bruge resten af vores liv på ejendommen der. Men vi bor i Danmark nu og bruger det som weekend og feriebolig nu. Vi har fast arbejde i Danmark og er derfor langt det meste af tiden i Danmark. Det er ikke skattesnyd jeg er ude i. Jeg er fjernstuderende ved siden af mit arbejde og ønskede mig bare et internet så jeg kan komme på den portal der hører til mit studie i mine weekender hvor jeg er i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er fjernstuderende ved siden af mit arbejde og ønskede mig bare et internet så jeg kan komme på den portal der hører til mit studie i mine weekender hvor jeg er i Sverige.
Jeg kan anbefale dette: Nordisk mobiltelefon som har en virkelig fin dækning, og hvor du bruger samme abonnement i både DK og S, dvs ingen risiko for pludselige ekstra regninger. Pris pt i DK 249/md. Har prøvet det nu i en periode og er vældig godt tilfreds. :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites