Jump to content
Merkur

forsikring fra man har købt bilen til man har undersøgt forsikringsmarkedet?

Recommended Posts

Spørgsmål angående køb af bil og efterfølgende forsikring. Jeg har læst i mange indlæg at det er godt at ringe rundt til forskellige forsikringsselskaber for at høre om pris. Mit spørgsmål går mere på den periode fra man har købt bilen (og kører hjem i den) til man har tegnet en forsikring – hvordan er man forsikret her? Har brugt-bilshandleren en korttids-forsikring man kan købe med eller hvordan fungerer det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix - når bilen er om-registreret til dig så er det din (evt.) forsikring som hænger på den. Hvis du kører på forhandlerens forsikring, mener jeg at have hørt noget med en selv-risiko på 40.000 :( Så det kunne være klogt at have det på plads inden du henter bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Der ér en mulighed...

Spørgsmål angående køb af bil og efterfølgende forsikring. Jeg har læst i mange indlæg at det er godt at ringe rundt til forskellige forsikringsselskaber for at høre om pris. Mit spørgsmål går mere på den periode fra man har købt bilen (og kører hjem i den) til man har tegnet en forsikring – hvordan er man forsikret her? Har brugt-bilshandleren en korttids-forsikring man kan købe med eller hvordan fungerer det?
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=10162

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nix - når bilen er om-registreret til dig så er det din (evt.) forsikring som hænger på den. Hvis du kører på forhandlerens forsikring, mener jeg at have hørt noget med en selv-risiko på 40.000 :( Så det kunne være klogt at have det på plads inden du henter bilen.
Har nu aldrig hørt om at man kan køre på forhandlerens forsikring... Køber du ved en forhandler, skifter han forsikringen med det samme, og så har du 14 dages fortrydelsret til at finde en i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køber du ved en forhandler, skifter han forsikringen med det samme, og så har du 14 dages fortrydelsret til at finde en i.
Hvordan skal det forstås? Er det en forsikring på 14 dage forhandleren giver en med - eller kører man videre på forhandlerens gamle forsikring i 14 dage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Prova på" forsikring Det er ikke ualmindeligt, at man i forbindelse med køb hos en forhandler får mulighed for tegne en forsikring, som løber i 6 måneder. Hos nogle mærker er det gratis - hos andre koster det 600-800 kroner for et halvt år. Kaldes forskelligt fra mærke til mærke Når perioden er gået kan man vælge at forlænge forsikringen - til "normal" pris - eller skifte til ens favoritforsikring. Har gjort det nogle gange - aldeles uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan skal det forstås? Er det en forsikring på 14 dage forhandleren giver en med - eller kører man videre på forhandlerens gamle forsikring i 14 dage?
Nej det er en forsikring i et selskab som du siger, og der har man altid 2 ugers fortrydelsesret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites