Fagerborn 10 Anmeld indhold Skrevet September 24, 2007 Hvad hedder det på dansk. F.eks én der vejleder én på en ny arbejdsplads når man skal sættes ind i det, eller én på et studie man kan trække på rent fagligt når man skriver opgaver. Jeg mener ikke ordet vejleder rigtigt passer ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 I flg Bonniers Stora Ordbok, så er det en som lærer nogen, instruerer nogen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 "Mentor" används ofta i just de tillfällena du namner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Jeg er studerende på et svensk universitet og har en handledare -skulle derfor oversätte med vejleder i mit tilfälde. Men hvis det gälder en arbejdsplads er ordet "mentor" som mohlin skriver måske mere passende -ihvertfald er det meget in for tiden:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites