popp.byg 10 Anmeld indhold Skrevet September 24, 2007 Hej Sunddebat...! Vi er et ungt par på 24-25år. Vi har snakket om at flytte til Sverige. Vi kunne så godt tænke os at vide hvad fordelene økonomisk er i forhold til DK Vi har en indkomst på knap 40.000kr før skat om måneden. Hvilket vi i DK får 23.000kr udbetalt tilsammen. Vi har har gæld på ca. 250.000 når vi gør alt op. Er der nogle måde vi kan regne lidt på det, for at finde ud af om det overhovedet kan betale sig for os. Pt. bor vi knap 5km fra vores arbejde i Ballerup. Men flytter vi til Sverige kan vi regne med knap 40min hver vej. Eller ca. 60km. Dette må jo også give en del skattefradrag...! Dog kan 'herren i huset' (mig) få arbejde tættere på broen, uden problemer da han er tømrer. Ønsket var et hus evt. rækkehus (da vi er vandt til have). 2 biler (En lupo til fruen med automatgear) og en større bil til herren så vi har plads til hunden). Håber på lidt hjælp...! -POPP- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Jeg tror I får den bedste hjælp ved at bruge en times tid eller to i indlæggene her. Der får I svar på alle jeres spørgsmål. Det er stort set umuligt at svare på direkte, da forhold som "hvor vil I bo", "rådighedsbeløb pr. måned" m.m. kan betyde meget. Men I fremhæver økonomien - jeg håber ikke at det er den eneste faktor der får jer til at overveje at flytte herover, for det er kun en del af det. Er det den eneste grund - så synes jeg ikke at I skal gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 I kan læse lidt i tråden her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7483 - det er ikke helt som jeres situation, men der bliver belyst fordele og ulemper ved at flytte. Som Mette også skriver, så får I meget ud af at søge lidt rundt herinde - det kan tage tid at læse sig igennem en masse 'ligegyldige' indlæg, men brug søgefunktionen flittigt og I skal finde. Hvis I har flere spørgsmål - og gerne lidt mere konkrete - skal I være meget velkomne til at skrive jeres spørgsmål her i tråden - så er jeg sikker på, at folk gerne vil hjælpe jer. Velkommen til! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
popp.byg 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Men I fremhæver økonomien - jeg håber ikke at det er den eneste faktor der får jer til at overveje at flytte herover, for det er kun en del af det. Er det den eneste grund - så synes jeg ikke at I skal gøre det.Nej bestemt, nej..! Vi flytter ikke kun til Sverige pga man kan få noget mere. Planen var at flytte over i en tidsperiode som hedder 2-5 år. Derefter vil vi flytte tilbage til DK, for at bindes os fast til et hus hvor vi vil have børn. Vi flytter for at prøve noget nyt. Få lidt 'livserfaring'. Selvfølgelig bo/leve lidt billigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Ja, læs alle de indlæg der er om at flytte til sverige, folks erfaringer fordele og ulemper mv. Dan jeres egne meninger, hvad er fordele og ulemper for jer. Snak med jeres danske bank og find ud af hvad i kan sidde for økonomisk - eller arranger et møde med en svensk bank, og lav et økonomitjek :-) Og hvis det stadig fænger, så er det jo bare om at komme igang med at lede efter en passende bolig. Og det er altså ok at flytte til Sverige, som ren økonomisk overvejelse - selv om flere meget gerne vil ytre sig anderledes. Gjorde jeg selv, som første gangs køber af fastejendom :-) Men det er en helt anden diskussion. Held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Så har jeg pakken til jer : hus på 150m2 lupo med automatgear til fruen opel zafire med plads til hunden til manden Tilbud idag pga "er sur på sverige" 3.5 svenske mill :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
popp.byg 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2007 Så har jeg pakken til jer : hus på 150m2 lupo med automatgear til fruen opel zafire med plads til hunden til manden Tilbud idag pga "er sur på sverige" 3.5 svenske mill :th2: Hehe...! Jeg er ikke til Opel :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Men sÅ uden Opel til 3,3 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
popp.byg 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Men sÅ uden Opel til 3' date='3 :)[/quote'] Vil da gerne se hvad for et hus det er...! Eller bare lidt info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 så må i jo komme en tur herover og kigge, bjarne skal nok bage kage :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
popp.byg 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 så må i jo komme en tur herover og kigge' date=' bjarne skal nok bage kage :D[/quote']Hvis i virkelig har noget som i vil sælge, så kunne vi kigge forbi. Skal dog lige have lidt info først. -POPP- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Hvis i virkelig har noget som i vil sælge, så kunne vi kigge forbi. Skal dog lige have lidt info først. -POPP- Alternativt var det måske en ide at finde ud af hvad i har råd til? Ville nødig sætte mig i et hus til 3,3 med den løn i har til sammen.. Det er 330.000 sek i udbetaling minimum det skal i nok også tænke på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Det er 330.000 sek i udbetaling minimum det skal i nok også tænke på. Tjahhh....det kommer jo an på hvor man låner pengene.....de (bankerne) er jo begyndt at bottenlåne op til 95% !! (har jeg da set et eller andet sted) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2007 Ja, og vi lånte 100% i SEB... Alt kan lade sig gøre i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Tror det bliver meget svært med den indkomst at låne 3.3 mil hvis ikke man har gemt lidt i hovedpuden.... Det koster ca 15 000 dkr. om måneden med lille afbetaling og lang løbetid. Der bliver så ikke meget tilovers til sjov og ballade f.eks. 2 biler. Så find hellere noget billigere lidt uden for Malmø... Held og lykke Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites