Jump to content
Guest Supermule

Stor razzia ved betalingsanlægget mod DK...

Recommended Posts

Guest Mogens

Vognkontrol...

Sprit er jeg enig i da de havde deres apparater i hånden næsten alle sammen.
Kontrol af biler på gule plader?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kørte forbi ved 07:40 tiden - blev også nervøs for hastighedskontrol ved første blik, men kunne ikke se noget måle udstyr - kun alkometre... Men com'on sprit måling på en mandag morgen ? Nogen som snakkede om kulturforskel :rolleye: ? Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen som snakkede om kulturforskel :rolleye: ?
Så skal indlægget vel flyttes til "Kultur"??? :laugh: Anyway, det var et imponerende skue med 6-7 politibiler, blå blink og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg... Og flot som de havde taget opstilling lige efter svinget, så man først lige opdagede dem i sidste øjeblik!! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Argumentér gerne for hvorfor - eller er det bare et forsøg på at være sjov? Efter smiley'en at dømme' date= så er det nok sidstnævnte :laugh: :th2: Good job! :love2::love:*indsæt selv flere positive smileys her...*
Endnu engang beviser vores moderator sin fantastiske, sublime evne til at gennemskue og styre vores mange indlæg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvorfor nu det???? Det foregik ikke på broen...ej heller på en færge.....Det foregik i SKÅNE, så om det var ved Jönköping eller Annestad er vel helt irrelevant..... Derfor blev det postet under "Bil...mc osv"..... Der er jo ikke nogen kategori til "trafik"......

Indlæg flyttet fra "Bil' date=' MC & Båd" (??) til "Øresundsbroen & Færgerne".[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor nu det???? Det foregik ikke på broen...ej heller på en færge.....Det foregik i SKÅNE, så om det var ved Jönköping eller Annestad er vel helt irrelevant..... Derfor blev det postet under "Bil...mc osv"..... Der er jo ikke nogen kategori til "trafik"......
Hold nu op, Brian. Overskriften på tråden er "Stor razzia ved betalingsanlægget mod DK..." - ergo er vi ovre i bro-kategorien - alternativt Off-topic/Fri debat, hvor der også er blevet postet en masse indlæg omkring razzia´er o.l. At poste indlægget i Bil, MC & Båd er helt ved siden af. Nej, der er ikke en kategori til "Trafik" - men dette kunne passende være en opfordring til Steen om at oprette en sådan. .eod!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
synes det lyder underligt med en sprit razzia kl 8 mandag morgen' date=' og der var viftet 3 turist busser ind. gad godt at vide om de havde fanget nogen i den tid de var der.[/quote'] Ja, det er da den bedste måde at spilde en masse penge. Det kan da umuligt kun ha' været en sprit-test ??? SÅ dumme kan politiet vel næppe være ?? (og dog,.. de overrasker jo gang på gang)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Haha blev du så snuppet?
Nope, kan jeg ikke blive, fordi min bil er helt lovlig med et hvidt mærke i bagruden ;)
Ellers kan jeg heller ikke se de gjorde det (alle der blev stoppet var på svenske "hvide" plader, da jeg kørte forbi).
Ja, det var tilsyneladende svensk polis, der stod for seancen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For nu lige at komme gætteværket til livs' date=' så blev jeg hevet ind og kan bekræfte - for mit vedkommende - hvad de checkede: Kørekort, sprit-kontrol og kontrolmærket på nummerpladen.[/quote'] Det er da også kun svenskere der kan tjekke for sprit mandag morgen , det er vidst den morgen man har allermindst lyst til en lille en....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Eller også drikker man for at komme igennem dagen...;)

Det er da også kun svenskere der kan tjekke for sprit mandag morgen ' date=' det er vidst den morgen man har allermindst lyst til en lille en....[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nope, kan jeg ikke blive, fordi min bil er helt lovlig med et hvidt mærke i bagruden ;)
"Hvidt mærke i bagruden"? Af og til kører jeg over broen i en dansk indregistreret gulpladebil uden det hvide SKAT-mærket i bagruden. Er svensk politi også på udkig efter dansk SKAT-mærket eller har jeg misforstået noget :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
"Hvidt mærke i bagruden"?
Man kan kun køre i en gul-pladet bil, hvor momsen ikke er betalt, hvis man har tilkaldevagt eler skiftende arbejdsplads...
Af og til kører jeg over broen i en dansk indregistreret gulpladebil uden det hvide SKAT-mærket i bagruden. Er svensk politi også på udkig efter dansk SKAT-mærket eller har jeg misforstået noget...
Da jeg skriver indlæget, ved jeg ikke, om det er dansk eller svensk politi, der udfører kontrollen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg skriver indlæget' date=' ved jeg ikke, om det er dansk eller svensk politi, der udfører kontrollen...[/quote'] Tak for svar. Hmm... jeg var ikke klar over, at det danske politi også arbejder på den svenske side af anlægget... Det har jeg aldrig oplevet andre steder i udlandet, hvor ordensmagten udelukkende havde holdt sig til deres egen side af grænsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Tak for svar. Hmm... jeg var ikke klar over, at det danske politi også arbejder på den svenske side af anlægget... Det har jeg aldrig oplevet andre steder i udlandet, hvor ordensmagten udelukkende havde holdt sig til deres egen side af grænsen.
Du kan eksempelvis blive stoppet på den svenske side af Øresundsbroen af det danske politi, hvis du kører for stærkt, og de anvender bil og "stopur". Du kan opleve det danske politi arbejde sammen med det tyske politi ved motorvejsgrænsen i Padborg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites