Jump to content
hr.w

3G-chip, strømforbrug, EDGE ???

Recommended Posts

Nå - som almindelig lægmand, men interesseret i teknik & gadgets (mere end sundt er, vil min bedre halvdel nok mene) bliver jeg lige nødt til at stille et spørgsmål her i det kloge forum. Under en presselancering i London udtalte Steve Jobs fra Apple, at deres nye iPhone ikke kommer som 3G telefon foreløbig, da chippen sluger for meget strøm. Sammenligningen gik øjensynligt på EDGE, som jo ikke fylder meget i billedet endnu. Personligt vil jeg da gerne ofre 3G - billede/video osv delen for at kunne få en iPhone, og da specielt hvis strømforbruget er så voldsomt. Men hvad siger I - er det en acceptabel undskyldning ?, og har I en mening i dette emne ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det syntes jeg altså lyder tyndt... Nu ved jeg ikke hvor lang batteritid sådan en iPhone har - men batteritiden på 3G telefoner er da udmærket syntes jeg. Jeg har sådan en Sony Ericsson W880i - den er udstyret med et 950 mAh batteri og holder let i flere dage. 3G giver jo også mulighed for en noget højere overførselshastighed end GSM/EDGE hvilket jeg personligt syntes er værd at ofre noget batteri på hvis det endelig var. Ved almindeligt brug er man jo i nærheden af strøm flere gange dagligt, enten i bilen eller på kontoret/hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er årsagen ikke nærmere' date=' at 3G ikke er udbredt i USA - og derfor har Apple valgt at satse på GSM.[/quote'] Det er faktisk pt. kun AT&T som har UMTS klar i USA, og det er ikke særlig udbredt. Jeg vil også mene ligesom Larscph, at årsagen må være, at UMTS ikke er så udbredt. Men, i går udtalte selvsamme Steve Jobs, at der er en 3G udgave af Iphone under udarbejdelse: http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/10212/11236/apple-iphone-3g-coming-2008.phtml

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå - som almindelig lægmand, men interesseret i teknik & gadgets (mere end sundt er, vil min bedre halvdel nok mene) bliver jeg lige nødt til at stille et spørgsmål her i det kloge forum. Under en presselancering i London udtalte Steve Jobs fra Apple, at deres nye iPhone ikke kommer som 3G telefon foreløbig, da chippen sluger for meget strøm. Sammenligningen gik øjensynligt på EDGE, som jo ikke fylder meget i billedet endnu. Personligt vil jeg da gerne ofre 3G - billede/video osv delen for at kunne få en iPhone, og da specielt hvis strømforbruget er så voldsomt. Men hvad siger I - er det en acceptabel undskyldning ?, og har I en mening i dette emne ?
Jeg syns hurtigt iPhone mister lidt af sin glans, hvis ikke man har en ordentlig dataforbindelse til den. Wifi er fint, men det er mit indtryk at der er noget længere mellem hotspotsne i europa end der er i amerika, så derfor er man mere afhængig af en mobil dataforbindelse. Jeg kunne sagtens leve med en "lidt" kortere batteritid som tradeoff for 3G, og ellers må de lave den en mm tykkere og sætte et større batteri i. SÅ svært kan det heller ikke være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites