Jump to content
Peter

Afslag på svensk 3 telefon...???

Recommended Posts

Hej Alle - håber nogen kan hjælpe med lidt info..?? Nu har vi efterhånden boet her i Malmø i lidt over et halvt år og er stille og roligt begyndt at lære en masse (ganske venlige..:-) svenskere at kende. I den forbindelse syntes vi det kunne være lidt smart, hvis vi også havde et svensk 3 mobil nummer de kunne ringe til så de ikke skulle bruge for mange penge på at ringe til vores danske 3 mobil...!!! Jeg bestilte derfor en svensk 3 mobil via deres hjemmeside og troede absolut ikke det ville være noget problem at købe sådan en lille dims...men nej - jeg har lige fået en mail med afslag på grund af manglende kreditværdighed...!!! Har læst andre indlæg, som beskriver hvor besværligt det kan være at være 'kreditværdig' i Sverige, så jeg vil gerne høre hvordan jeg nemmest får fingrene i sådan en svensk 3 mobil...?? (vi har som sagt allerede en dansk 3 mobil)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb en brugt mobil uden abn. Og så køb et taletidsabn hos www.djuice.se eller et andet selskab der sælger mobilabn. Det var sådan jeg fik svensk mobiltelefonnummer. Jeg bruger en ældre dansk mobiltelefon, med det svenske simkort i fra Djuice. Bestilte abn/simkort over nettet og 4 dage senere dumpede der så kuvert ind til mig - man kan både vælge at have automatisk optankning af taletid eller manuelt med visakort etc. www.mobilauktionen.dk kan været et udemærket sted at købe bilige brugte mobiler. Hvis det SKAL være abn. inkl. telefon, må jeg være dig svar skyldig - jeg er modstander af de sindsyge bindingstider svenskerne har, så har ikke brugt tid på at undersøge mulighederne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Basse - og tak for svar. Vi har også talt om bare at finde et billigt svensk mobilselskab og så gøre som du beskriver, men er kommet frem til at det vil nok alligevel vil være billigst med en svensk 3 mobil fordi vi så også kan ringe 'gratis' til hinanden selvom det ene nummer er et dansk mobilnummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey Peter. Jeg fik også afslag i første omgang, men skrev så og forklarede dem at jeg arbejde i DK og tilbød at sende lønsedler. WUPTI - Blev godkendt til en, uden at sende nogle løn sedler eller noget andet.... Så prøv at send dem en mail :-) Send evt. en PB for direkte mail til som kender til det derinde. KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Basse - og tak for svar. Vi har også talt om bare at finde et billigt svensk mobilselskab og så gøre som du beskriver, men er kommet frem til at det vil nok alligevel vil være billigst med en svensk 3 mobil fordi vi så også kan ringe 'gratis' til hinanden selvom det ene nummer er et dansk mobilnummer.
jeg er ret sikker på du ikke kan ringe gratis fra en dansk 3mobil til en svensk 3mobil, uanset om du har 0på3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej DoJo - tak for svar. Okey...vi havde tænkt os at tegne et svensk '3Bomben Friends' abonnement, fordi de skriver at man ringer gratis 'Röstsamtal inom 3'. Her troede jeg så at det betød at det ville være gratis at ringe til vores danske 3 mobil når den var på det svenske net..?? hmmm - er der nogen andre, som har erfaring med hvad som er smartest...(billigst..;-)...??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvivler også på du kan ringe gratis fra svensk 3 mobil til dansk 3 mobil - der står i mit danske 3 abn, at den bilige pris KUN gælder hvis der ringes til danske numre, når man er i udlandet. Selv om din danske 3 mobil er på det svenske net, er det jo stadig et dansk mobilnummer der ringes til, ergo til udlandet. Du vil også lægge mærke til det, at når du ringer fra sverige til et dansk nummer med 3, så skal der stadig tastes 0045 foran - på trods af du ringer på dansk pris - men nettet er stadig udlandsk :D Så mon ikke det er det samme med svenske 3. Billigste, hvis dig og din famillie skal snakke sammen på tværs af landegrænserne, er nok at alle ENTEN har Svensk 3 eller dansk 3 abn. Hvis det bare er til dine svenske venner mv. så er det bare at vælge et eller andet svensk mobilselskab, der er billige. Men jeg gætter på du leder efter en løsning, hvor du kan nøjes med at have EEN mobiltelefon, som kan bruges til både svenske og danske numre - det tror jeg alle danskere i Sverige gør hehe. 3 er langt fremme i forhold til andre mobilselskaber, men vi mangler stadig et Øresunds abn. - så man kan snakke med svenske og danske numre på samme simkort, uden at det koster udlandstakst til den ene slags numre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Har haft samme problem, 3 i sverige fortalte at jeg skulle ha boet i Sverige i 8 måneder før de kunne søge info på mig, var så forbi hos 3 igen idag og de havde stadig ingen info på mig, så nu skulle jeg komme med mit danske pas og et personnummer bevis fra skatteverket også skulle det være ok, men det må vi så se om det er imorgen eller de kommer med noget nyt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fulgte Koustrup gode råd og skrev tilbage til 3 att. Jenny ang. mit afslag, og jeg syntes det var underligt da jeg allerede var kunde hos 3 DK... Hun svarede ret hurtig tilbage at det havde de ikke været opmærksomme på (havde heller ikke oplyst det ved bestilling), så summa summarum fik jeg en godkendelse uden yderligere besvær... NÅ - næste udfordring er så at greje hvordan vi nemmest og billigst kan ringe sammen mellem vores danske og svenske 3 telefoner...??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fulgte Koustrup gode råd og skrev tilbage til 3 att. Jenny ang. mit afslag, og jeg syntes det var underligt da jeg allerede var kunde hos 3 DK... Hun svarede ret hurtig tilbage at det havde de ikke været opmærksomme på (havde heller ikke oplyst det ved bestilling), så summa summarum fik jeg en godkendelse uden yderligere besvær... NÅ - næste udfordring er så at greje hvordan vi nemmest og billigst kan ringe sammen mellem vores danske og svenske 3 telefoner...??
Det kan i ikke, det er udenlands takst der gælder der!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte min 3 mobil for lidt under et år siden (en k800i) - den er absolut ikke anbefalelsesværdig. Den er stor og kameralågen åbner sig hele tiden hvis du har den i lommen - derudover har den været til reparation 3 gange. Bør jeg ikke være i min ret til at klage over dette så længe jeg finder det indenfor rimelighedens grænsem mhb det antal gange den har været til reparation? De sender den jo bare afsted igen næste gang og så kommer den tilbage som om den var OK. Jeg ved det samme kommer til at ske igen... måtte bare ud med min historie. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Gustaf - det er altid surt når man køber en mobil, som er fyldt med småfejl - specielt, hvis det ikke bliver ordnet når man sender dyret til rep...:mad: Har hørt at 3 har en intern procedure, som omhandler hvor mange gange de udfører en reparation på en telefon før de ombytter den til en ny - kan bare ikke lige huske hvor mange gange det er... Jeg købte en Nokia 6120 og den har fungeret helt uden problemer. Den virker godt nok lidt plastikagtig, men kan det mest nødvendige. Vores ældste datter på 7 syntes det er rigtig smart at hun kan se tv på det lille dyr og kvaliteten er virkelig blevet forbedret i forhold til sidste gang jeg så 3 tv. Håber så bare at 3 snart kommer med en 'Øresunds Deal' så det bliver muligt at tale mellem 3DK og 3SE til en god pris..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites