Jump to content
CAC

24K guld

Recommended Posts

Ved nogen hvad 24K guld koster ca. pr gram i DK/SE i butikkerne hvis jeg skal koebe det? Hvis det da overhovedet er muligt...
her kan du se den aktuelle dagspris på ædelmetaller. http://www.rasmussen.se/dagsnot.asp tror ca. det er 150 sek pr. gram ....men hvis du skal købe det hos en butik skal de jo også tjene på det, så højst sandsyneligt kommer du nok til at betale mere. må man spørge hvad du skal bruge det til ? hvis du er interesseret har jeg en guldkæde med vedhæng (10 gram) 98.5 % dvs. 23 karat, du kan købe. Hvis du altså alligevel skal have smeltet det om til et eller andet ;) IMG_0045.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg tror faktisk vi snakker US $ her.....Ikke skr.....

her kan du se den aktuelle dagspris på ædelmetaller. http://www.rasmussen.se/dagsnot.asp tror ca. det er 150 sek pr. gram ....men hvis du skal købe det hos en butik skal de jo også tjene på det, så højst sandsyneligt kommer du nok til at betale mere. må man spørge hvad du skal bruge det til ? hvis du er interesseret har jeg en guldkæde med vedhæng (10 gram) 98.5 % dvs. 23 karat, du kan købe. Hvis du altså alligevel skal have smeltet det om til et eller andet ;) IMG_0045.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du har ret...:)

"Guldcentralens finguldspris för poster om 2 - 5 kg blev på basis härav 156 350 kr/kg." divideret med 1000 = 156,35 kr/gram ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
her kan du se den aktuelle dagspris på ædelmetaller. http://www.rasmussen.se/dagsnot.asp tror ca. det er 150 sek pr. gram ....men hvis du skal købe det hos en butik skal de jo også tjene på det, så højst sandsyneligt kommer du nok til at betale mere. må man spørge hvad du skal bruge det til ? hvis du er interesseret har jeg en guldkæde med vedhæng (10 gram) 98.5 % dvs. 23 karat, du kan købe. Hvis du altså alligevel skal have smeltet det om til et eller andet ;)
Tak for svar og tilbud Christina. Jeg spoerger fordi min bedre halvdel og jeg har opgraderet vores vielsesringe til det pureste guld nu mens vi er paa ferie. Jeg har faaet mig en rigtig "herre-ring" paa 11,25 gram og 24K. Jeg ved at priserne er lave i sydkorea hvor jeg er nu, og ville blot sammenligne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for svar og tilbud Christina. Jeg spoerger fordi min bedre halvdel og jeg har opgraderet vores vielsesringe til det pureste guld nu mens vi er paa ferie. Jeg har faaet mig en rigtig "herre-ring" paa 11,25 gram og 24K. Jeg ved at priserne er lave i sydkorea hvor jeg er nu, og ville blot sammenligne.
Arhhh ok jamen så er jeg sikker på i har fået en god pris :th2: det er jo væsentlig billigere i østen. Tillykke med ringene er sikker på de er rigtig fine :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak Christina, og ja, jeg kan se at vi har faaet en rigtig god pris.:th2: Det vidste vi dog godt, da vi fik de aktuelle guldpriser at vide i butikken, og svigerforaeldrene kendte ejeren af butikken. Det er bare interessant hvad prisen havde vaeret i DK :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bliver ringen ikke helt vildt ridset? Jeg har en 18k ring og den skal hele tiden pudes op. Vil tro en 24k er endnu blödere.
Det har du ret i, og jeg skal ogsaa passe paa hvad jeg laver med den paa, da den ellers kan bojes. Men det er en del af "charmen" synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites