Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet September 6, 2007 Som nogle måske har læst, så venter jeg på en afgørelse fra Rigspolitiet om hvorvidt jeg må tage min sidste prøve i Danmark. I mellemtiden har jeg hørt en lille fugl synge om, at man kan tage kørekort kategori B udelukkende til automatgear i Sverige. Er der nogen som ved om dette holder stik? Jeg kan se inde på VV's hjemmeside at de har nogle forskellige steder i Sverige hvor man kan gå op til prøven i en bil med automatgear. Men er dette forbeholdt folk med fysiske mén eller kan alle det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sasa 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Hej Du kan godt tage kørekort til udelukkende automatgir og det er ikke kun for folk med fysiske handikap. Prøv erikslust trafikskola- der er det ihvertfald muligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Dvs at man så ikke må køre en bil med manuelt gear?????hahahahahahahahahaha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Hej Du kan godt tage kørekort til udelukkende automatgir og det er ikke kun for folk med fysiske handikap. Prøv erikslust trafikskola- der er det ihvertfald muligt Tak for oplysningen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Dvs at man så ikke må køre en bil med manuelt gear?????hahahahahahahahahaha That's fine with me Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Hej Du kan godt tage kørekort til udelukkende automatgir og det er ikke kun for folk med fysiske handikap. Prøv erikslust trafikskola- der er det ihvertfald muligt Det lyder sku for usandsynligt:D Den tror jeg godt nok ikke på!!! Du kan tage kørekort i en bil med aut. gear, men du må da godt senere skifte til manuelt hvis du vil det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Det tror jeg faktisk er tilfældet.. Se fx: http://www.str.se/hemsidor/egen.asp?es=8&strnr=1008&filial= Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Det lyder sku for usandsynligt:D Den tror jeg godt nok ikke på!!! Du kan tage kørekort i en bil med aut. gear, men du må da godt senere skifte til manuelt hvis du vil det! Jo jo, den er go´ nok. Og nej, du må ikke køre manuelt gear, hvis du har kørekort udelukkende til automatgear. Du får en påtegning i dit kørekort. Det er indskrevet i nedenstående EU-direktiv: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32000L0056:DA:HTML B. PRAKTISK PRØVE 5. Køretøjet og dets udstyr 5.1. Kørsel af et køretøj med manuelt gear er betinget af en bestået praktisk prøve i et køretøj med manuelt gear. Består aspiranten den praktiske prøve i et køretøj med automatgear, anføres dette på kørekort, som udstedes på grundlag af prøven. Kørekort, der indeholder denne angivelse, kan kun benyttes til kørsel med køretøjer med automatgear. Ved et "køretøj med automatgear" forstås et køretøj, hvori føreren ikke har andre midler end speederen og bremserne til gradvis at variere den del af motorkraften, der overføres til køretøjets hjul. 5.2. Køretøjer, der anvendes til praktiske prøver, skal opfylde nedenstående mindstekrav. Medlemsstaterne kan fastsætte strengere krav eller tilføje flere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2007 Det tror jeg faktisk er tilfældet.. Se fx: http://www.str.se/hemsidor/egen.asp?es=8&strnr=1008&filial= De er sgu underlige de svenskere:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2007 Det samme gælder hvis du har taget kørekort i USA med automat-gear. Jeg kender indtil flere der i tidernes morgen var au-pair i USA, fik kørekort og derefter måtte tage ny prøve herhjemme - med manuelt gear - for at kunne få lov til at føre en manuelt gearet bil. Ideen er da fin nok - hvem i alverden har brug for manuelt gear??? Total suppegryde! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 7, 2007 Hvad gør man så når der er semi automatisk gearkasse i bilen?????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2007 Hvad gør man så når der er semi automatisk gearkasse i bilen?????? Så skal du til halv körepröve :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2007 Ideen er da fin nok - hvem i alverden har brug for manuelt gear??? Total suppegryde! Jeg troede heller ikke man lavede nye biler med manuel gear. Og skulle der stadig blive lavet en suppegryde bliver denne nok også ændret med tiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2007 Ideen er da fin nok - hvem i alverden har brug for manuelt gear??? Total suppegryde! Jeg kan høre du aldrig har prøvet en Porsche. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2007 Jeg kan høre du aldrig har prøvet en Porsche. ´ Bare rolig. Porsche kommer nok også videre i deres udvikling. Kan godt være deres design gik i stå i 70'erne men tror nu nok at teknikken kommer en dag i deres go-kart modeller Se bare deres Cayenne, der har de jo fulgt med i udviklingen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2007 Det samme gælder hvis du har taget kørekort i USA med automat-gear. Jeg kender indtil flere der i tidernes morgen var au-pair i USA, fik kørekort og derefter måtte tage ny prøve herhjemme - med manuelt gear - for at kunne få lov til at føre en manuelt gearet bil. Ikke helt korrekt :) Jeg tog kørekort i Idaho i 1997, (Var der i 10 måneder som udvekslingsstudent). Der tog jeg kørekort i en dejlig Trans Am fra BlackFoot Motors. (Min tysklære var kørelære ) Havde MAX 6 køretimer bagmig og alle med automat gear.. Da jeg kom hjem, regnede jeg med at jeg som minimum skulle have en orienterende køreprøve, men Holbæk politi gav mig blot et midlertidigt kørekort og det andet kom ca 12 dage senere med posten :D Og det skal da lige siges, at da jeg fik DK plastik kortet kunne jeg IKKE køre bil... Så det måtte min far lære mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Jeg kan høre du aldrig har prøvet en Porsche. Hey - hvem var det der ville sælge sin porsche for at få en bil med automat?:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Ikke helt korrekt :) Jeg tog kørekort i Idaho i 1997, (Var der i 10 måneder som udvekslingsstudent). Der tog jeg kørekort i en dejlig Trans Am fra BlackFoot Motors. (Min tysklære var kørelære ) Havde MAX 6 køretimer bagmig og alle med automat gear.. Da jeg kom hjem, regnede jeg med at jeg som minimum skulle have en orienterende køreprøve, men Holbæk politi gav mig blot et midlertidigt kørekort og det andet kom ca 12 dage senere med posten :D Og det skal da lige siges, at da jeg fik DK plastik kortet kunne jeg IKKE køre bil... Så det måtte min far lære mig Ja, så kan man jo diskutere hvor smart det var af Holbæk politi...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Ja' date=' så kan man jo diskutere hvor smart det var af Holbæk politi...![/quote'] Det kan jeg kun give dig ret... Men dengang var jeg jo ung og dum, så der syntes jeg jo bare at det var lækkert. Det mest skræmmende var dog, at hun også havde givet mig det til motorcykel, uden at have tjekket om jeg havde det i forvejen. Det bad jeg om at få rettet med det samme, da jeg aldrig have taget det eller kørt på motorcykel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites