Jump to content
Markowitch

Pinsamt för Sverige

Recommended Posts

Socialdemokraternes formand Mona Sahlin har besøgt vestbreden:

Jag känner en oerhörd vrede och sorg, sade s-ledaren, som inte utesluter ett möte med Hamas.
Flovt at en politiker vil mødes med en terror organisation, der med vold har taget magten i Gaza, forbudt net-caféer og musik. En organisation der har sendt et par tusind raketter ind over Israel. En organisation som nægter Israels ret til at eksistere og uddanner martyrer der sprænger sig selv og andre i luften. I denne sag er den svenske presse også perfekt i rollen som nyttige idioter, med deres ukritiske skrivestil: http://sydsvenskan.se/varlden/article263852.ece Sahlin, bliv dog hjemme i Sverige. Pinsamt :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sahlin, bliv dog hjemme i Sverige. Pinsamt :thumbdown
Tja... eller klarsynethed fra Sveriges side ? http://lederpladsen.weblog.dk/category/hamas/ http://socialdemokratiet.dk/default.aspx?func=article.view&id=192462&year=2007&month=7 Jeg gider ikke diskutere politiske synspunkter (jeg er IKKE socialdemokrat) men det afhænger jo af hvem du spørger... Altså om det er "pinsamt" for sverige... Det syntes jeg faktisk ikke at det er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Sverigesdemokraterne vinder pladser på demokratisk vis er det hendes holdning at når de nu ikke kan forbydes så skal de ties ihjel - men åbenbart mener hun ikke det med Hamas. Man må da sige at det er ret hyklerisk at konversere med islamister der vil udslette en stat/folkeslag når svenske enfoldige nisser der ikke bryder sig tilflytning mhp. at skabe multietnicitet, (men ellers må siges at være ret uskyldige sammenlignet med Hamas), dæmoniseres totalt. Men man bør da være diplomatisk hvis man kan ændre noget i en bedre retning - nogen gange bliver man enige, andre gange snydt og nogen gange til grin. Her tre fotos hvor man kan klippe Mona´s hoved ind der hvor man synes det passer bedst :-) hanoijanepic.JPG Hanoi Jane hitler_mufti.jpg Muftien af Jeruslem og Hitler udtrykker enighed om løsningen på det jødiske problem :scared:PeaceInOurTime.jpg Hr. Chamberlain tror der bliver fred i vor tid, for det sagde den flinke fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg gider ikke diskutere politiske synspunkter (jeg er IKKE socialdemokrat) men det afhænger jo af hvem du spørger... Altså om det er "pinsamt" for sverige... Det syntes jeg faktisk ikke at det er
Selvfølgelig afhænger alt af hvem du spørger. På den måde kan vi vende og dreje enhver diskussion. Nu har jeg meldt ud hvad jeg mener og den holdning rykker dit indlæg desværre ikke ved. Hvad mener du egentlig? Skal man forhandle med enhver? Er der aldrig et punkt der nås, hvor man med rette bør skifte taktik? Skal man blive ved at vende den anden kind til og gang på gang invitere til, hvad der indtil nu, har været nytteløse forhandlinger? Interessant er hele vores opfattelse af handlinger og konsekvens. Man kan ikke hele tiden ville dialogen, hvis ballade og fjendtlige handlinger forsætter - jeg efterlyser en form for konsekvens. At Mona Sahlin tror at hun kan være proxy eller mellemmand for en konstruktiv dialog mellem Hamas og Israel, er naivt, da hun virker at have sin sympati hos en af parterne. Svensk klarsynhed - næppe... Hvis bare jeg kunne finde citater fra Mona Sahlin, hvor hun i kritiserer Hamas og viser en eller anden form for upartiskhed, ville det nok hjælpe lidt på mit syn af hende. Med kritik mener jeg selvfølgelig mere end: "Hamas er ikke konstruktive". Hvilket dækker over forbud mod musik, net-caféer, fri presse, raket-angreb, selvmordsmissioner og en generel forherligelse af terror, forsøg på at destabilisere en fremmed stat, undertrykkelse af kvinders valg af tøj osv. osv...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider ikke blande mig i denne diskussion. Jeg har ingen holdning til om man skal tale med Hamas eller ej, det ved jeg ikke nok om situationen til at udtale mig om. Men, det jeg siger er bare, at det da helt afhænger af hvem man spørger....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Socialdemokraternes formand Mona Sahlin har besøgt vestbreden: Flovt at en politiker vil mødes med en terror organisation, der med vold har taget magten i Gaza, forbudt net-caféer og musik. En organisation der har sendt et par tusind raketter ind over Israel. En organisation som nægter Israels ret til at eksistere og uddanner martyrer der sprænger sig selv og andre i luften. I denne sag er den svenske presse også perfekt i rollen som nyttige idioter, med deres ukritiske skrivestil: http://sydsvenskan.se/varlden/article263852.ece Sahlin, bliv dog hjemme i Sverige. Pinsamt :thumbdown
Faktum er dog at hun føler en vrede og sorg. Den er der vel ingen tvivl om. Israel har også et erklæret mål om at udslette/anektere Palæstina. Israel har også sendt tusinder af raketter ind over Palæstina. Israel har tvangsfjernet, fordrevet og straffet palæstinensere i årevis. Tryk avler modtryk, Hamas er til stor del et produkt af den undertrykkende stat Israel kunne man sige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg gider ikke blande mig i denne diskussion. Jeg har ingen holdning til om man skal tale med Hamas eller ej, det ved jeg ikke nok om situationen til at udtale mig om. Men, det jeg siger er bare, at det da helt afhænger af hvem man spørger....
Fint Mr. MC. Du har allerede givet udtryk for dit "at-det-da-helt-afhænger-af hvem-man-spørger" synspunkt én gang. Der er ingen grund til at at gentage dette standpunkt i en kedelig uendelighed, specielt når du ikke har lyst til at tage stilling til emnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fint Mr. MC. Du har allerede givet udtryk for dit "at-det-da-helt-afhænger-af hvem-man-spørger" synspunkt én gang. Der er ingen grund til at at gentage dette standpunkt i en kedelig uendelighed' date=' specielt når du ikke har lyst til at tage stilling til emnet.[/quote'] Du spurgte selv "hvad mener du ?"... så blev jeg jo nødt til at gentage det. Det er heller ikke sjovt at høre andre gentage hvad Fjog og Bush allerede har sagt. Såh... hele denne tråd kan vel allerede nu lukkes ? Du siger jo heller ikke noget nyt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den er der vel ingen tvivl om. Israel har også et erklæret mål om at udslette/anektere Palæstina. Israel har også sendt tusinder af raketter ind over Palæstina. Israel har tvangsfjernet, fordrevet og straffet palæstinensere i årevis.
WTF!? :rolleye: :D :D Israel har også forbudt fri presse, forbudt musik, forherliget selvmordsaktioner mod fortovscaféer og busser. Gentagne gange opfordret til mord og drab på palæstinensere i både tv og presse. Og som en sidste prik over i'et erklæret i sin grundlov at palæstina skal udryddes? Jeg lukker emnet. Jeg har luftet mit synspunkt og jeg vil ligesom MC Manden klogeligt undgå at blive trukket yderligere ind i dette vandvid. Dette her indlæg er sgu en tand for rabiat for min smag... Case closed, forsæt blot tråden, men det bliver sgu uden mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Socialdemokraternes formand Mona Sahlin har besøgt vestbreden: Flovt at en politiker vil mødes med en terror organisation, der med vold har taget magten i Gaza, forbudt net-caféer og musik. En organisation der har sendt et par tusind raketter ind over Israel. En organisation som nægter Israels ret til at eksistere og uddanner martyrer der sprænger sig selv og andre i luften. I denne sag er den svenske presse også perfekt i rollen som nyttige idioter, med deres ukritiske skrivestil: http://sydsvenskan.se/varlden/article263852.ece Sahlin, bliv dog hjemme i Sverige. Pinsamt :thumbdown
Your nick (Markowitch), er det ikke jødisk? Polsk jøde? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du spurgte selv "hvad mener du ?"... så blev jeg jo nødt til at gentage det. Det er heller ikke sjovt at høre andre gentage hvad Fjog og Bush allerede har sagt. Såh... hele denne tråd kan vel allerede nu lukkes ? Du siger jo heller ikke noget nyt.
Hvem er Fjog??? :rolleye: Lige meget om man kan lide folk eller ej, så bør man da for egen sagligheds skyld kalde dem ved deres navn...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvem er Fjog??? :rolleye: Lige meget om man kan lide folk eller ej' date=' så bør man da for egen sagligheds skyld kalde dem ved deres navn...[/quote'] Ja, rigtigt... det var den sædvanlige stavefejl... Naturligvis mener jeg Fjohls :) FOGH... FOGH... JEG MENER FOGH...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
WTF!? :rolleye: :D :D Israel har også forbudt fri presse, forbudt musik, forherliget selvmordsaktioner mod fortovscaféer og busser. Gentagne gange opfordret til mord og drab på palæstinensere i både tv og presse. Og som en sidste prik over i'et erklæret i sin grundlov at palæstina skal udryddes? Jeg lukker emnet. Jeg har luftet mit synspunkt og jeg vil ligesom MC Manden klogeligt undgå at blive trukket yderligere ind i dette vandvid. Dette her indlæg er sgu en tand for rabiat for min smag... Case closed, forsæt blot tråden, men det bliver sgu uden mig.
Fint nok at du trækker dig, det er et sprængfarligt emne, og øresundsdebatten er nok ikke det rette sted. Jeg nyder dine indlæg og det vil også fortsat gøre selvom det er tydeligt at vi ikke er enige i israel og palæstina sagen. Jeg kan iøvrigt anbefale alle at læse Carlo Hansens Kaktussens land.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Your nick (Markowitch)' date=' er det ikke jødisk? Polsk jøde? :confused:[/quote'] Jo det er ligså klart som at Ibrahimovic (eller Ibrahimowitch) er et Serbisk Jødenavn. Prøv også at se på en kendt mand med det navns næse. Abraham/Ibrahim er jo som bekendt Jødernes stamfar :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg boede i Isreal i begyndelsen af 90, og der var der ikke nogen som lagde mærke til Hamas, de fik først vind i sejlene, da EU og USA lovede PLO en masse penge til at bygge op deres land, men desværre gav de ikke en del af de peng. Så kom hamas på banen med masser af penge fra saudi arabien. De bygggede skoler, hospitaler oprettede folkekøkkener, i et land som pælastina, hvor der ikke findes arbejde til en brøkdel af folket, gør du ikke oprør mod dem der giver dig mad på bordet. Så det er EU & USA skyld at de sidder på magten idag. man skulle ha holdt sine løfter fra den gang, så kunne det jo være at det ikke så sådan ud idag. Jeg støtter ikke deres selvmordsbomber, men kan dog godt forstå at de er blevet drevet der ud, men vi bære en del af skylden desværre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er uden tvivl USA's og EU's skyld, på samme måde som det er den sicilianske restauratørs skyld, hvis hans restaurant går op i flammer. Han kunne bare betale. PLO er jo nærmest blevet druknet i vestlige penge, hvilket i sig selv er problematisk, da bidrag sætter den normale økonomiske dynamik ud af kraft. Desuden gjorde alle de løse penge samfundet gennemkorrupt - men det er så formentig også USA og EUs skyld. Arafat kunne opbygge en kæmpeformue af stjålne penge, som enken nu går rundt i Paris og forsøger at shoppe væk inden hun stiller stiletterne - et projekt, der er dømt til at mislykkes. Araberne vil da hellere levere tomater til Israel, end de vil sende deres børn ind med bomber om maven, men for de palæstinensiske ledere, er konflikten blevet landets største og eneste industri. De har ikke råd til fred.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men nu kunne man jo ha valgt at ha fulgt pengene til dørs, og ikke bare sende dem, men faktum er de fik omkring 10% af de penge de blev lovet. At Arafat stikker pengene i lomme og sende dem tilbage til europæiske banker, de viser da kun vores egen dumhed, og at vores politikker ikke har fattet noget af mellemøsten, man er sin egen stamme nærmeste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites