larscph 18 Anmeld indhold Skrevet August 31, 2007 Jeg vidste ikke helt om jeg skulle lægge den her - eller i forsikringsdebatten... Men nu bliver det så her. Artikel fra nyeste nummer af svenske Motor. Kunne vel nok have nogens interesse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 på dansk tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Og hvem udbyder dem???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Og hvem udbyder dem???? Som jeg læser det, kan alle forsikringsselskaberne nu forsikre en bil fra den dag, du køber og henter den i eksempelvis Tyskland. Det kan man jo ellers normalt ikke og må måske køre hjem uden kasko og kun ansvarsforsikring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Som jeg læser det, kan alle forsikringsselskaberne nu forsikre en bil fra den dag, du køber og henter den i eksempelvis Tyskland. Det kan man jo ellers normalt ikke og må måske køre hjem uden kasko og kun ansvarsforsikring... Yes - sådan tolker jeg det også. Og det var lovgivning der gjorde, at man tidligere ikke kunne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Fantastisk nyhed. Jeg har skrevet til motormannen og spurgt om de er bekendt med hvilke selskaber der p.t. udbyder denne service. Jeg poster deres svar når jeg får det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Enig - fantastisk nyhed, når man netop står over for at skulle hente en dyt i Tyskland, og gerne selv vil køre den hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret September 3, 2007 Har lige læst i det nye Motormannen at de der udvidede garantier man kan købe til sin bil fra 3. part INTET er værd!! Langt de fleste er totalt på forsikringsselskabets præmisser og nogle er endda ugyldige!! Nogle der har erfaringer med dem?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2007 Og svaret er nej, de er ikke bekendt med hvem der udbyder disse forsikringer, men foreslår at man prøve rundt. __________________________________________________________ Hej, Som jag förstår det är detta en tjänst som de flesta försäkringsbolag kan tillhandahålla. Så jag rekommenderar Dig att ringa till något av de större bolagen och fråga. T.ex. Trygg-Hansa, if eller Folksam. Traditionellt har Folksam haft de mest förmånliga försäkringarna för importbilar. Med vänliga hälsningar Sandra Olséni Förbundsjurist Motormännens Riksförbund Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2007 Har lige læst i det nye Motormannen at de der udvidede garantier man kan købe til sin bil fra 3. part INTET er værd!! Langt de fleste er totalt på forsikringsselskabets præmisser og nogle er endda ugyldige!! Nogle der har erfaringer med dem?? Vi havde det på/med vores 1999 Peugeot 406 Coupe - og der har vi fået skiftet forhjulsleje og lappet en utæthed i motoren via forsikringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2007 Nogen der har fundet ud af hvem der udbyder disse import forsikringer og evt lidt mere om dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 4, 2007 Well done... Nogen der har fundet ud af hvem der udbyder disse import forsikringer og evt lidt mere om dem? Relevant spørgsmål - jeg spørger sgu lige min forsikringsmand :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 IF svarer... Relevant spørgsmål - jeg spørger sgu lige min forsikringsmand :th2: Han svarede på mit spørgsmål angående emnet - www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1465&blogg=15200 Ja det kan du göra, men kom ihåg att försäkringen endast gäller i 7 dagar i Sverige. Så det är bra att planera lite, så att man har en besiktings tid klar när man kommer hem. Alltså försäkringen gäller i 30 dagar i ett EU land, men bara 7 dagar i Sverige. Den kostar 1000 kr per omfattning: Trafik 1000 kr Delkasko 1000 kr Vagnskade 1000 kr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 Alltså försäkringen gäller i 30 dagar i ett EU land, men bara 7 dagar i Sverige.Sidst jeg kiggede var Sverige da stadig med i EU ;) (http://da.wikipedia.org/wiki/EU#Medlemslandene) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 Alltså försäkringen gäller i 30 dagar i ett EU land' date= men bara 7 dagar i Sverige. Den kostar 1000 kr per omfattning: Trafik 1000 kr Delkasko 1000 kr Vagnskade 1000 kr Nøj.. Det var godt nok en sjat penge for 7 dages forsikring da!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 Jow jow... Nøj.. Det var godt nok en sjat penge for 7 dages forsikring da!! Det koster jo også at køre nogle ned/smadre bilen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 5, 2007 Eu... Sidst jeg kiggede var Sverige da stadig med i EU ;) Jeg vil tro, man skal forstå hans svar således, at Sverige er undtagelsen, der bekræfter reglen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Det koster jo også at køre nogle ned/smadre bilen? Ja klart nok - jeg ville da aldrig køre uden forsikring - og muligheden for at kaskoforsikre er rigtig god. Jeg syntes bare stadig det er dyrt, sammenlignet med hvad man ellers betaler i forsikring - hvis man er kunde i selskabet i forvejen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Jeg har tænkt mig at booke en bilprövning før jeg tager afsted pga den lange ventetid jeg har læst om herinde. Men måske er der forskel på hvor man får det gjort... Tænkte på at der måske er et sted lidt uden for malmö, hvor ventetiden er mindre? Er bilprövning/registrering og udlevering af plader i øvrigt noget der sker samme sted? De syv dage import forsikringen gælder er ikke ligefrem lang tid. Mogens ud fra dit link kan jeg ikke se hvem der tilbyder forsikringen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 6, 2007 Det var IF försäkring, der svarede... Jeg har tænkt mig at booke en bilprövning før jeg tager afsted pga den lange ventetid jeg har læst om herinde. Men måske er der forskel på hvor man får det gjort... Tænkte på at der måske er et sted lidt uden for malmö, hvor ventetiden er mindre? Man spørger blot bookingen ud fra kortet over Bilprovningsadresser, og så vil du finde ud af, at man altid kan komme til i den nordlige del af "området" ;) Er bilprövning/registrering og udlevering af plader i øvrigt noget der sker samme sted? Ser du, det er ganske anderledes og nemt i Sverige vedr. plader og registrering. Nr. pladerne kommer øjeblikkeligt med Posten, og registrering gør du själv på web'en (når altså du har fået tegnet en forsikring) De syv dage import forsikringen gælder er ikke ligefrem lang tid. Mogens ud fra dit link kan jeg ikke se hvem der tilbyder forsikringen? Som jeg skrev i overskriften, var det IF forsikring, der svarede - det billigste sted at forsikre mine 420 hk ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2007 Nogen der har fundet ud af hvem der udbyder disse import forsikringer og evt lidt mere om dem? Jeg kan se at TryggHansa nu skriver nærmere om forsikringen på deres hjemmeside: http://www.trygghansa.se/04Privat/Page15213.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites