Nif 0 Anmeld indhold Skrevet August 30, 2007 Er der nogen som har tjek på luftgevær ? Jeg søger et af god kvali, 5,5mm og så hurtigt som muligt. Det jeg selv har fundet er 5.5 - 280m/s Gamo 1250 Nogle andre bud, da jeg intet har forstand på dette. http://mosegaardens.dk/gamo_1250_luftgevær___kal__5_5mm___udgangshastighed_280m_s-p-366.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Er der nogen som har tjek på luftgevær ? Jeg søger et af god kvali, 5,5mm og så hurtigt som muligt. Det jeg selv har fundet er 5.5 - 280m/s Gamo 1250 Nogle andre bud, da jeg intet har forstand på dette. http://mosegaardens.dk/gamo_1250_luftgevær___kal__5_5mm___udgangshastighed_280m_s-p-366.html Tja... hvad skal det bruges til ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Det skal bruges til hyggeskydning og senere til fasaner og lign. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Tja... hvad skal det bruges til ?? Bare et gæt: :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Det skal bruges til hyggeskydning og senere til fasaner og lign. O.k. jeg gættede galt. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Det skal bruges til hyggeskydning og senere til fasaner og lign. Jeg har aldrig set en luftriffel som er præcis, hvis den skal "knækkes". Forsøg at finde en med komprimeret luft. Derudover ville jeg gå efter 4.5mm (Cal. 177) da de ER mere præcise.... Og, så ville jeg aldrig skyde en fasan med luftgevær... Rent dyreplageri. De skal tages med haglgevær. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Bare et gæt: :D hihi Nej de små katte i området spiser jo vores mus, så de skal bevares Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Det jeg selv har fundet er 5.5 - 280m/s Gamo 1250 Nogle andre bud, da jeg intet har forstand på dette. Denne "luftriffel" (som det ikke er) har et skod aftræk. Kig efter noget andet end Gamo. De har aldrig lavet noget som er specielt godt. Kig efter Anschütz, Feinwerkbau eller Walter. Hehehe.... faldt lige over denne: http://jga.anschuetz-sport.com/index.php5?produktID=177&direkt=Neuheiten&sprache=1&produktShow=detail Måske man skulle starte igen ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Sikke med læsestof der er blevet åbnet for. Jeg kendte kun til Gamo da det er hvad der sælges i hobbyforretningerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2007 Sikke med læsestof der er blevet åbnet for. Jeg kendte kun til Gamo da det er hvad der sælges i hobbyforretningerne. Du spørger bare løs, hvis det er ... 15 år som aktiv, 4 år på landsholdet osv osv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2007 Jeg har aldrig set en luftriffel som er præcis, hvis den skal "knækkes". Forsøg at finde en med komprimeret luft. Derudover ville jeg gå efter 4.5mm (Cal. 177) da de ER mere præcise.... Og, så ville jeg aldrig skyde en fasan med luftgevær... Rent dyreplageri. De skal tages med haglgevær. Helt enig - det må du ikke. til det brug skal du købe et sæt Purdey eller Holland og Holland (De koster det samme som en ny Porsche ;) ) Nej spøg til side køb et Diana lufgevær , de har riffelgang og er spitzenklass tyk kvalivare. Hvis du har kassen er din baby her, http://www.becotrading.no/shop.asp?p=6629184 ellers er der brugte på blocket og DBA til en hver pris feks. : http://www.blocket.se/vi/12725114.htm?ca=23_11_s Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2007 Og hvordan er reglerne så lige med Jagttegn. Nogen som ved det? Er det men samme problem som med kørekort hvor man ikke kan tage det i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2007 Og så var det lige jeg selv kunne finde svaret :th2: TopDollar. Kun ustraffede personer med fast bopæl i Danmark kan gå op til den danske jagtprøve. Danske statsborgere, der midlertidig har fast bopæl i udlandet, kan godt gå til jagtprøve i Danmark, såfremt de i prøveperioden registrerer en p.t. adresse i Danmark overfor Skov- og Naturstyrelsen. Der skal ikke i den anledning ske anmeldelse til folkeregistret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Jeg har længe kiggede på dem her fra nogen der hedder Gunpower: http://www.airgunbuyer.com/Showproducts.asp?cat=air%20rifles&SubCat=Gunpower Men jeg tror at det er mere øjeguf end praktisk....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DrM 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Og hvordan er reglerne så lige med Jagttegn. Nogen som ved det? Er det men samme problem som med kørekort hvor man ikke kan tage det i DK Måske skulle du først finde ud af hvad den lokal sheriff siger til geværet. Det kunne være at det ikke var nødvendigt med et jagttegn til den der hulmaskine du kigger på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2007 Ikke for at jeg ved NÅWET om det men, min såkaldte bedre ½ er lufttosse og iflg. ham er det rigtige en PCP luftrifel fra FX, her i SE. "De skyder standart max 200 m/sec da alt over kræver licens, men det er simpelt at hive de sidste 100 m/sec udaf en tex. FX 2000 5,5" Det kan lade sig gøre med en FX 2000 at sætte haglene indenfor 10*10 cm på 100 m." www.progunner.se www.nordisk-forum.dk Bare du for alt i Verden undgår JagtImporten i DK www.jilas.dk med mindre du gerne vil tages ved (_)_) Og det var så Citat den bedre ½ del. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites