Jump to content
Diana

Hundeseng..hvad har alle i hundeejere derude gjort?

Recommended Posts

Hej, Søger lige et godt hunderåd:-) Er lidt itvivl om, hvad der er det klogeste at gøre, i forbindelse med køb af seng til en hvalp. Hvad har i gjort: - købt en seng der passer til hunden, når den kommer hjem, og som den kan føle sig tryg i? - købt en seng, den kan vokse med, men som dog er alt for stor i starten? Kan huske, da jeg skulle købe seng til vores gravhund. Jeg købte en der ikke var så stor, han knus-elskede den seng fra dag 1, men til sidst lå han der med måssen helt ud over kanten, og vi måtte købe en anden. Men lige meget hvilken seng vi efterfølgene købte, fik han aldrig det samme forhold til dem, som han havde til sin første seng. Er der iøvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med fatboy (el ligene)? Har kigget lidt på dem, men føler hunden sig lige så "meget hjemme" når der ikke er kanter, på en eller anden måde, er de jo lidt mere udsatte, når den bare er åben...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er de glade for sækkesengen? Tænker mere når der ikke er nogen kanter' date=' om de så føler sig lige så beskyttet?[/quote'] Ivan bruger den ikke meget han bruger mere tæpperne(men der er heller ikke kant på). Kajsa sover på sækkesengen om nattet og ser ud til at ligge godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sif - Labrador - sover gerne i sin blå hundekurv alternativt i en gammel kurvestol hvis hun vil ligge lidt højt. Simba - Grand Danois - har en hel skummadras som hun syntes er evig dejlig, alternativt ligger hun også meget gerne i vores 2-pers sorte lædersofa der heldigvis (syntes hun) godt kan tåle hundepoter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har både prøvet en lign fatboy pude og en sækkepude. Silas har følt sig meget trygge i dem begge, men ulempen ved begge er at de er fyllt med flamingokugler. Silas har gnævet hul i dem og vi havde de kugler over det hele. ved sækkepude var det også en ulempe at man ikke kan vaske den. Silas havde som dårlig vane at tisse i alle puder som var nye da han var lille, så til sidst smed vi begge ud og har købt en kurv som er af vat med en pude indeni som også er fyllt med vat,den er fra rogz den er han meget glad for og ligger meget i den. men jeg tror at jeg nok vil købe en kurv som hunde kan vokse i fordi hvis du få en hvalp som ikke ødelægger sin seng kan han have den i mange år, og hvis han ødelægger den skal du aligevel ud og købe en ny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tør næsten ikke skrive det men.....vores hunde sover sku' alle steder, de har både en fatboy og to stk hundekurve i soveværelset. Men sjovt nok, virker det til at vores seng er der man sover bedst :lol: Men helt ærlig hvem kan stå for sådanne charmetrolde ....hi hi IMG_0127.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nikolaj har haft flere forskellige. Han startede med at have en platic kurv med et tæppe i. Så har han haft sine transportkasser inde i stuen og mange forskellige hundemadrasser. Lige nu har han en hundemadras inde i soveværelset hvor han ovenpå har en flad hovedpude. Det var egentlig meningen at den hovedpude skulle smides ud, så jeg havde lagt den ude i gangen. Men den lille hund nuppede den og lagde den ind ovenpå hans madras, og nu er det hans :laugh: Vi har aldrig købt så dyre ting og sager til vores hund som feks en fatboy. Jeg tror helt ærlig at hunden er ligeglad. Vores venners hund fik sådan en, og spiste en del af den allerede samme dag :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pap-pap-pap Papkasser! Virkelig hyggeligt for hunde, der selv kan gnave lidt i hjørnerne og gøre sig det hjemmeligt/ hyggeligt! Og så kan de udskiftes i størrelse, indtil hunden er voksen og kan få en rigtig kurv. Synes man, at de er grimme, kan man pakke lagener hele vejen rundt omkring dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vores lille Sofie er så heldig at have en 180x200 seng med topmadras' date=' som hun gerne deler med mor og far.[/quote'] Hvad for en hund har i købt ? (husk nu at få den vacineret så hurtigt som muligt så den kan komme med 1/4)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad for en hund har i købt ? (husk nu at få den vacineret så hurtigt som muligt så den kan komme med 1/4)
Jamen, vi har da haft Fie hele tiden, så hun er skam ikke ny! :) Og hun er gjort klar til turen (bortset fra ormekuren) og hun glæder sig til de mange lange ture i området! Fie_closeup.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi endte med at købe en stofseng med kanter i stor så Anton kan være der når han bliver voksen, og så har han fået en dyne, et par puder og en gigant bamse i, så den passede i størrelsen nu... Er glad for valget, for så har han sit eget lille beskyttede sted, hvor han har helle, og kan ligge sig hen når han fek.s ikke gider mere, når der er børn på besøg. Han ligger der tit bare og knaver benér... Om dagen står den i stuen, og om natten tager vi den op i vores soveværelse, og så sover han i den der. Vi køber en fatboy til ham når han er lidt større, som et lille ekstra valg, men hans rigtige seng tror jeg bliver ved med, at være hans bedste sted. Var også det første han blev præsenteret for, da han kom hjem fra opdrætteren:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til at starte med, så købte jeg en skummadras (200x75x8) og delte den i to, så han har en seng på begge etager. Så blev der lagt et hundetæppe oven på madrassen, og det blev pakket ind i et gammelt dynebetræk. Oven på ligger der så endnu et hundetæppe, som så er lige til at fjerne og smide i vaskemaskinen. Det går fint for ham at ligge på disse hjemmelavede senge til en billig penge, og så behøver jeg ikke ærgrer mig hvis han en dag bider hele lortet i stumper og stykker :) Nu er han også kun 12 uger gammel, så når han en gang bliver voksen (og fornuftig, hehe), så kan han jo ønske sig en "rigtig" seng eller to til den tid...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt samme udgangspunkt som Toft med at jeg gider sku ikke at købe noget dyrt, hvis de alligevel bare smadrer det. Her tænker jeg især beanbags, fine puder, smarte imiteret uld tæpper med skridsikkert underlag og hva' har vi. Så efter et længere besøg hos Arken Zoo (Svågertorp) fandt vi 4 filttæpper til 100 SEK. Lille Plet var glad for dem fra dag 1, og de første par dage så turde hun dårligt nok at forlade tæpperne (vi ved jo alle hvor farlige og utroværdige gulve er ;)). PT ligger hun og tygger lidt i tæpperne og hun ligger i en gammel kattebakke (som er ved at blive for lille allerede). Næste skridt (når hun er blevet lidt ældre) er en blød stofseng som kan deformeres som hunden har lyst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så efter et længere besøg hos Arken Zoo (Svågertorp) fandt vi 4 filttæpper til 100 SEK. Lille Plet var glad for dem fra dag 1' date=' og de første par dage så turde hun dårligt nok at forlade tæpperne (vi ved jo alle hvor farlige og utroværdige gulve er ;)).[/quote'] Det er de samme fire tæpper til 100 sek, som Shankly har i hans senge :D Glemte lige at sige, at selv om han er glad for sine hjemmelavede senge, så sover han lige så godt på det bare gulv. Han afgiver så meget varme, at han ofte søger hen hvor der er koldest at ligge (klinkerne i entreen). Og selv når han sover i sin seng, så pludselig ruller han bevidst lige ud på gulvet og sover videre. Og det er helt fint han gør det, enhver hund ved hvad der er bedst for den at sove på, og det kan sagtens være det bare gulv. Så længe hunden har muligheden for at ligge blødt og lunt i sin seng, så er det fint at de sover på gulvet i stedet. Vi andre kan sgu også trænge til at sove et andet sted om sommeren, end oppe i soveværelset på 1. salen, selv om det er der vi umiddelbart ligger mest komfortabelt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du nu ikke opført dig ordentligt igen og blevet sent i stuen af Sanne:laugh:

Vi andre kan sgu også trænge til at sove et andet sted om sommeren' date=' end oppe i soveværelset på 1. salen, selv om det er der vi umiddelbart ligger mest komfortabelt ;)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites