Jump to content
Anna

Modtagelse af DR/TV2 i Oxie

Recommended Posts

...nej, det giver ikke rigtig noget svar. Jeg har set at nolge er på debatten kan modtage DR/TV2 i Svedala og andre steder rundt om Malmø. Som sagt er det ikke lykkes mig og det kan jo bero på mange ting (dårlige modtageforhold i Oxie, dårlig antenne etc.). Ville derfor gerne høre fra andre med erfaring fra Oxie... /Anna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anna Jeg bor i Oxie og plejer at kunne tage TV2 og DR1, men til morgen var de forsvundet. Er dog ikke hjemme nu og ved ikke, om de er dukket op igen. Mvh.:)

...nej, det giver ikke rigtig noget svar. Jeg har set at nolge er på debatten kan modtage DR/TV2 i Svedala og andre steder rundt om Malmø. Som sagt er det ikke lykkes mig og det kan jo bero på mange ting (dårlige modtageforhold i Oxie, dårlig antenne etc.). Ville derfor gerne høre fra andre med erfaring fra Oxie... /Anna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt - hvis du kan modtage det så er der jo håb :-) Må man spørge nogenlunde hvor i Oxie bor du og om du har indendørs eller udendørs antenne (jeg går ud fra at det er en digital antenne). Vi er selv flyttet i nyt hus på den anden side af bakkerne i Oxievång. Frygter måske at de skygger for signalet fra Gladsaxe senderen... /Anna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Det er selvfølgelig, indtil d. 15 oktober analogt med kabeltv og vi bor lige bag ved bakkerne med udsigt til vandtårnet. Ved ikke, hvor meget det hjælper?:rolleye:

Skønt - hvis du kan modtage det så er der jo håb :-) Må man spørge nogenlunde hvor i Oxie bor du og om du har indendørs eller udendørs antenne (jeg går ud fra at det er en digital antenne). Vi er selv flyttet i nyt hus på den anden side af bakkerne i Oxievång. Frygter måske at de skygger for signalet fra Gladsaxe senderen... /Anna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skulle vel ikke være nogen i omegnen af Oxie/Vellinge som kunne låne mig deres DVB-T boks for et par timer? Bor i Arrie, og ville super gerne teste om man kan få signal igennem uden at købe en kasse først. Kommer naturligvis og henter/bringer kassen, så det er mindst bøvl for dig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må lige se - lidt bøvl, men sådan er det jo. Er der nogen sammenhæng mellem at kunne fange de analoge kanaler og de digitale? Tænker her på rækkeviden af signalerne ikke nødvendigvis er ens. Kunne give mig en indikation allerede nu :-)
Du kan eventuelt kigge her for info omkring dækning hvis du bruger en udendørs tag antenne, eller en stueantenne. http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Indendoers-august%202006.jpg Der er også lidt af Sverige med på kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites