Silwer 10 Anmeld indhold Skrevet August 28, 2007 Hejsa, Jeg er lige flyttet til Oxie sammen med min kæreste, men nu er der opstået et lille problem, vi har brug for et dansk mobil abonnement. Da vi stadig begge arbejder i DK og benytter mobilen temlig meget på DK siden i dag timerne. Lige pt. har vi kun kunne oprette taletid i DK, men bør man ikke også kunne oprette et abonnement hos Sonofon ? Jeg var nemlig i en Sonfon butik i går i DK for at oprette det, men de sagde at vi stod som "Ud flyttere" i deres system og derfor kunne vi ikke. De sagde at vi skulle ringe til folkeregistret og oprette en CO. adresse i DK før vi kunne få lov at lave et abonnement i DK. Kan det virkelig passe ? Så skal jeg oprette en CO adresse hos mine forældre fx. ? På forhånd mange tak ;) www.Silwer.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Det kan anbefales at I opretter abonnement hos danske 3. Brug evt søgefunktionen, og søg på "3" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Silwer 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg vil bare rigtig gerne have Sonofon igen :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg vil bare rigtig gerne have Sonofon igen :oFå abonnementet oprettet hos familie el. venner :) -det blev man nödt til at göre hos 3 inden de langt om länge ändrede det, men dansk 3 er altså som sagt det eneste der kan betale sig ökonomisk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg vil bare rigtig gerne have Sonofon igen :o Men det er bare rigtigt dyrt at bruge her i sverige:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg ville helt sikkert vælge 3 - har det selv, og det funger bare - de var lidt lang tid om at oprette det dog hehe. Kan slet ikke betale sig at have andre danske mobilabn i sverige. Med 3 ringer du og modtager opkald til danskpris, uanset om du er i Sverige eller i Danmark - så længe det er danske numre vi snakker om. Men undersøg om du har 3 (Sweden) dækning hvor du bor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Silwer 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Vil det sige, at hvis jeg har en 3 mobil så kan folk fra Danmark ringe gratis til mig ? Altså koster det ikke mig noget at blive ringet op fra DK ? Men nu var mit problem slet ikke priserne, det var blot en mobil som kun skulle bruges i DK ;) Derfor ville jeg have Sonofon. Men 3 lyder da spænende, forstår bare ikke priserne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Vil det sige' date=' at hvis jeg har en 3 mobil så kan folk fra Danmark ringe gratis til mig ? Altså koster det ikke mig noget at blive ringet op fra DK ?[/quote']Du kan ringe gratis mellem 3 telefoner, hvis du har den tilmeldt til det, ellers kan folk ringe til dig til dansk takst selvom du er i SE, hvilket klart er at foreträkke:th2: Og det koster dig ikke noget at blive ringet op, men hvis du ikke vil bruge den overhovedet i SE, så er det jo en anden diskussion... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Vil det sige, at hvis jeg har en 3 mobil så kan folk fra Danmark ringe gratis til mig ? Altså koster det ikke mig noget at blive ringet op fra DK ? Men nu var mit problem slet ikke priserne, det var blot en mobil som kun skulle bruges i DK ;) Derfor ville jeg have Sonofon. Men 3 lyder da spænende, forstår bare ikke priserne... Kort sagt, hele Sverige "hører ind under Danmark" i 3's verden, så du betaler ikke for roaming på svensk 3 net når du er i Sverige. Du betaler dansk normal takst når du er i Sverige og ringer til et dansk tlf nr. Det koster dig ikke noget at svare et opkald når du er i Sverige, altså din dansle 3 mobil fungerer i Sverige, fuldstændig som stod du i Danmark. Der er 128 tråde her på debatten om præcis det emne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
AmazingB 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Halløj.. Jeg arbejder i Sonofon... Og grunden til at man ikke kan oprette abonnement i DK når man er registreret i Sverige er altså at vi i butikken får besked om at personen "er udrejst". Det vil altså sige at ved at være bosat i et andet land, kan Sonofon ikke foretage en kreditvurdering. ...tjekke om man er i RKI eller andet. Derved kan man altså ikke blive godkendt. Hvis man ønsker at have Sonofon skal abon. oprettes inden ændring af folkeregister adresse, eller bare hos nogen man kender i DK. Det var vist det.. ellers... Slå dig løs med 3. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg bor i Sverige og har lige oprettet et abonnemang hos Sonofon i DK. Min fremgangsmåde var at jeg fik kommunen at udstede en gratis bopälsattest som de sendte til mig i Sverieg. På bopälsattesten fik jeg den söde dame i kommunen til at skrive (udover min svenske adresse) min danske kontaktadresse i bunden. Efter det var det inget problem at oprette abb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Hvorfor gå så meget bøvl igennem, når 3 koster det samme som sonofon, sån ca. ? hehe Indtil videre jubler jeg stadig over mit 3 abn - og hvorfor kan sonofon ikke finde ud af det med kreditvurdering i Sverige? de er da en del af telenor ? har i hvert fald samme logo, så vidt mine øjne kan se det *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 jeg har sonofon selvhenter uden prob. dansk nummer og kan bruge det i udlandet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Silwer 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 --> THSK Altså kommunen i DK ? Amager fx. ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg ringede kommunen og bad om folkeregistret, tel nr. 33663366 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ringkow 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Jeg har haft abonnemang hos Sonofon altid, og da jeg flyttede til Helsingborg for 2 år siden var det ingen problemer. Har for ca 1 år siden köbt ny mobil i sonofon Hilleröd, heller ingen problemer der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søssan 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2007 Min kæreste og jeg har 3 mobiler og det spiller bare!!! Når vi er hjemme går den på " 3 SE " net som er samme takst som i Danmark. Vi taler ca. for 130 - 190 Dkr. hver måned hver især. Og vi snakker alligevel en del. Så gør det! Du kan sagtens få oprettet et abbonement hos 3 selvom du bor i Sverige uden problemer. Bare husk! Når du bevæger dig uden for Malmø kan du få svært ved at få signal fra " 3 SE ". Og går den på et andet net bliver det hurtigt dyrt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites