Jump to content
skallstorp

Svensk undervisning i Skurup

Recommended Posts

Hej Skurup boere. En af de venlige personer på dette forum' date=' har fået et "slags" tilsavn om Svensk undervisning på Utviklingscenter i Skurup. Er der nu rigtig mange der er interesserede er de nästen nödt til at oprette et kursus. Så skriv til [email']maria.asklund@skurup.se Hun er studievejleder.
Øøøøhhh ... Kurset "svensk som andraspråk" startede sidste onsdag - altså 22. august 2007 :thumbup: Men - det skulle vel ikke være helt umuligt at der kan blive plads til flere. Måske lidt problematisk, at der foregår i formiddagstimerne onsdag og fredag :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Begynder ? Jeg ved ikke om det er begynder eller ej. Men jeg ved nu at det nok bliver Mandage 17.30-18.50. Kursus start ca. midten af September. Men pröv at skriv til Maria Asklund. Jeg vil gerne höre hvad hun svarer :rolleye:

Er det et begynderkursus i svensk' date=' eller hvordan ligger niveauet -ved du det?:)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Status på Svensk hold Her er svar fra Maria Asklund : Angående din fråga om nybörjar/ fortsättningsnivå: Er lärare kommer att utgå från den nivå som de studerande befinner sej på.

Er det et begynderkursus i svensk' date=' eller hvordan ligger niveauet -ved du det?:)[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk kursus Hej Sanne Jeg så först dit indläg sent i går. Og allerede der viste du at jeg ikke var der :rolleye: Desvärre skulle jeg til foräldremöde, men jeg satser da på at komme näste gang. Men det var hyggeligt har jeg hört. Dog har jeg forstået at det kommer til at handle en del om Svenske forhold kontra Danske. Og en del om de forskellige ord der har forskellige betydelser i de to sprog. Det er jeg måske ikke så interesseret i. Efter snart 12 år herovre har jeg nok fat i de ting. Jeg vil hellere läre at udtale Svensk:cool:

Kommer du? :) Eller er der andre herinde fra som dukker op?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Sanne Jeg så först dit indläg sent i går. Og allerede der viste du at jeg ikke var der Desvärre skulle jeg til foräldremöde, men jeg satser da på at komme näste gang. Men det var hyggeligt har jeg hört. Dog har jeg forstået at det kommer til at handle en del om Svenske forhold kontra Danske. Og en del om de forskellige ord der har forskellige betydelser i de to sprog. Det er jeg måske ikke så interesseret i. Efter snart 12 år herovre har jeg nok fat i de ting. Jeg vil hellere läre at udtale Svensk
Samme her:) De fleste der var med har ikke boet i SE i så lang tid, eller havde ikke den store erfaring med det svenske sprog, og så kommer det jo nok mest til at handle om de ord som er forskellige... Svenske kontra danske forhold er heller ikke i min store interesse, da jeg sådan set ikke har noget med DK at göre selv, men jo, det var hyggeligt, jeg kan dog ikke komme näste gang, men i og med at det er gratis, og vi får en plan over de ting som bliver behandlet på de pågäldende lektioner, regner jeg også med at dukke op igen. Man kan jo altid läre sig noget:) Mit "problem" er bare, at jeg er omgivet af svenskere dagen lang, og derfor er vant til at "snakke svensk", jeg håber bare at jeg kan blive bedre, og få min danske dialekt väk, men måske man bare må erkende, at det ikke går:( Det sagde läreren ihvertfald. Noget andet er det med at skrive, som jeg kunne forstå det, ville det også blive behandlet og det kunne bestemt også väre nyttigt for mig:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg håber bare at jeg kan blive bedre' date=' og få min danske dialekt väk, men måske man bare må erkende, at det ikke går:( Det sagde läreren ihvertfald. [/quote'] Du skal ikke lytte til læren ;). Skuespillere er et eksempel på at man sagtens kan få trænet sin dialekt væk eller få en ny. Det er der bare ingen der har fortalt Arnold :D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal ikke lytte til læren. Skuespillere er et eksempel på at man sagtens kan få trænet sin dialekt væk eller få en ny. Det er der bare ingen der har fortalt Arnold.
Måske han udnytter det:) men jeg er meget lidt skuespiller, og har meget svärt ved at overdrive den syngende svenske dialekt, som man jo föler at man gör -og har fået at vide at man skal, så jeg satser på det skåounska;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites