Jump to content
anderspier

Skoda Octavia model ´05 - reperationer (tandrem, vandpumpe, lille blæser mv.)

Recommended Posts

Er her nogen som kan hjælpe ? Har en Skoda Ocatavia (model 95 / den første af de nye modeller der kom). Den har lige været til 120.000 KM service (har dog kun kørt 114.000) - men fik at vide at jeg skulle skifte Tandrem (m.m), samt den lille blæser, da denne var defekt. Jeg skal inden at have kørt 120.000 have skiftet flg. på den: Kuggrem Kilremmar Vattenpump Spårrulle Fläkt (litten) (150w, 295 mm - siemens) - artno: 1K0 959 455 DG Fik en pris på ovenstående, fra aut. Skoda værksted i Fosie, men det var noget "pebret" syntes jeg nok. Hvilket Skoda-værksted kan anbefales (gode og rimelige i pris). Kan det evt. betale sig med uautoriseret værksted, så som Mekonomen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu siger du ikke noget om hvilken motor det er? Men på min gamle 1.9 TDI i en Passat fra 01 kostede tandrem, vandpumpe og kilerem i omegnen af 6-7k mener jeg. Tag et smut op til Bilcentrum i Hörby de er flinke og lavet et godt stykke arbejde. Men kom da frem med hvor meget en "pebret" pris er på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik en pris på ca. 3300 SEK (inkl. arb.) for blæseren, samt ca. 6400 SEK for tandrem, vandpumpe m.v. dvs en udskrivning på ca. 10.000 SEK (ud over, jeg allerede HAR haft bilen til 120.000 service). Den havde som sagt kun kørt ca. 114.000 KM, da den blev indleveret til selve servicen (som jeg gav. 5200 SEK for). Så en 120.000 KM service + tandrem & vandpumpe & div. remme, samt ny blæser = 5200 + 3300 + 6400 = ca. 15.000 SEK. Men altså 10.000 SEK (inkl. arb.), var den (syntes jeg) noget pebrede pris. Faktisk snakkede jeg med en sælger, på DinBil / Malmø, som var sikker på jeg sagtens kunne få det noget billigere på et andet værksted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Men altså 10.000 SEK (inkl. arb.), var den (syntes jeg) noget pebrede pris. Faktisk snakkede jeg med en sælger, på DinBil / Malmø, som var sikker på jeg sagtens kunne få det noget billigere på et andet værksted.
Men var det prisen hos Din Bil Malmø, eller har du gjort som så mange andre anbefaler, ringet til Skoda/VW/Audi i Hörby og snakket med dem? Til sammenligning så har jeg indtil nu fået service på min skoda og fruens Audi hos Bilcentrum i Kristianstad. Det skal jeg så ikke mere, da jeg for det første altid skulle bestille i ekstremt god tid før et service, samt den personlige service kunne ligge et meget lille sted. Jeg var i akut tidspres for et 45k service til Skodaen, og ringede derfor til "Peter's folk" dernede, og *vupti* kom med den i overmorgen og spar lige godt 500Skr.... Jeg smed den af på vejen hjem fra natarbejde, og hentede den kl 17 igen på vej til arbejde, imens jeg havde en brugt Volvo V70 som lånebil. Ikke så meget fedteri, bare godt arbejde. De kan se frem til at tage konens A4 ind til service og skifte af bærekugler/bøsninger meget snart, da det kun kan blive en hel del billigere end K-Stad... Bare mine 50ører

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik en pris på ca. 3300 SEK (inkl. arb.) for blæseren, samt ca. 6400 SEK for tandrem, vandpumpe m.v. dvs en udskrivning på ca. 10.000 SEK
Jeg har fået en pris fra Bilcentrum på 7,500 sek,med Autohaus rabat :) Håber det kan bruges ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Peter. Jeg opdagede jo lige, at jeg havde skrevet model fra 1995 (var sgu lige 10 år for tidligt der) - det er en model 2005 (den første "version", med det "nye" design) og altså ikke en model 1995. Har osse skrevet det til dig, i en email. Skal lige kigge på finanserne og hvornår det skal være (regner med sidst i sept. / først i okt.) - så kan jeg ringe til dig, evt. Mandag, med henblik på af bestille en tid ? (hvis prisen stadig holder, når det er en 2005 model) ?

Jeg har fået en pris fra Bilcentrum på 7,500 sek,med Autohaus rabat :) Håber det kan bruges ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Peter. Jeg opdagede jo lige, at jeg havde skrevet model fra 1995 (var sgu lige 10 år for tidligt der) - det er en model 2005 (den første "version", med det "nye" design) og altså ikke en model 1995. Har osse skrevet det til dig, i en email. Skal lige kigge på finanserne og hvornår det skal være (regner med sidst i sept. / først i okt.) - så kan jeg ringe til dig, evt. Mandag, med henblik på af bestille en tid ? (hvis prisen stadig holder, når det er en 2005 model) ?
Prisen du har fået er du fra dit reg nr ,så det er prisen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites