Jump to content
millis

pension og skat

Recommended Posts

nu er det sådan at min svigerfar prøver at flytte fra island til sverige.. og vil så arbejde i dk.. jeg har store problemer med at forklare ham skatten og de sider vi har printet ud fra selve skatten er ikke til at forstå.. hverken for ham eller jeg.. (dansk og engelsk) nu er det sådan at der står på et tidspunkt at pensionen er 12.5% er det så før man trækker skatten fra eller efter?? dvs han tjener 37.000 før skat. derefter kommer der AM bidraget som er på de 8 % og så skatten på de (39%) ved ikke lige om han ligger i bund eller mellemskat. nå men hvor kommer de der 12% så hen??? håber i forstår min forklaring, for jeg fatter ikke selv helt hvad det er jeg snaker om..... gooshh syntes det er svært.. mvh camilla

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De 12 procent er formentlig, hvad arbejdsgiveren indbetaler til den pensionsordning, der er en del af din svigerfars lønpakke. Den beregnes på baggrund af bruttolønnen - altså før skat mm. De 39 må nok være trækprocenten. Den er udtryk for hvad bund-, mellem- og topskatten summer op til, når der er korrigeret for diverse fradrag. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites