Jump to content
lovebuine

arbejdsgiver betalt brobizz eller betal den selv

Recommended Posts

jeg har læst spalte op og ned omkring dette og en ting er sikkert at arbejdsgiver betalt brobizz er det der bedst kan betale sig. men lad os vende den om, fordi jeg har lige skiftet arb og vi er ved at finde en løsning. 1. er at få arbejdsgiver betalt brobizz 2. jeg betaler den selv, og hver md giver jeg min faktura til mit firma og de udbetaler så kontant den omkostning jeg har haft den måned. det vil sige jeg betaler 0kr for en privat brobizz, men hvad med virksomheden, de har en regning fra mig hvor der står brobizz og nogle ture og et beløb. hvor skal de arkivere den, så de ikke kommer i problemer??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Dit firma betaler din brobizz direkte - du blive beskattet af beløbet som et personalegode - evt. som nedgang i bruttoløn. 2. Du betaler selv din brobizz, men dit firma refundere udgiften til dig på månedsbasis. Du bliver beskattet af beløbet som løn accesorium - altså det bliver betragtet som yderligere løn. Firmaet kan kun få fradrag for udgiften, hvis det figurer i deres regnskab som et lønaccesorium. Og når der kommer til at stå der, bliver de rent skattemæssigt også nød til at indberettet beløbet som løn til SKAT. Jeg vil sige at løsning 1 er den mest fordelagtige - da beløbet nedsætter din bruttoløn. Løsning 2 kommer der alm. skat på - plus det hæver din indkomst fiktivt så du kan komme ind i en anden skatteklasse også. Og der skal betales arbejdsmarkedsbidrag af beløbet. er trods alt 30.000 kr. ca på årsbassis vi snakker om - kan godt gøre en forskel om det beskattes som løn, eller som et nedslag i bruttoindtægt. Ret mig, hvis jeg har misforstået den danske skatteret hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja så er nr 1 bedre. og få arbejdsgiver betalt brobizz. da min løn allerede er fastlagt, så skal jeg vel sige til min arbejdsiver at jeg skal have ca 3000 mere i brutto løn pr md?? på den måde lander jeg på vores aftalte løn pakke?? fordi han troede jeg bare kunne komme med faktura hver md og han refundere den, men den går ikke så. får man 2 brobizz tilknyttet til en arbejdsgiver betalt brobizz? som jeg har nu privat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang jeg overgik til arb. betalt brobizz ændrede jeg ganske simpelt adressen på min private aftale så den står i mit navn og min arb. giver som C/O adresse. Herefter modtager og betaler min arbejdsgiver så fakturaen. Du kan have 2 brobizzer tilknyttet aftalen (det har du måske allerede), så det er ikke noget problem - nok bare en god ide lige at nævne det for din arb. giver, da det jo fremgår af faktura - bare så ikke det giver noget vrøvl senere. I skal derefter lave et tillæg til din kontrakt hvori der står at arb. giver betaler udgift til brobizz udover din normale bruttoløn. Jeg tror ikke du må have et løntillæg som du også får feriepenge og evt. pension af. Desuden mener jeg at der i ligningsafgørelsen står noget om at arbejdsgiver alene skal løbe risikoen for at udgiften kan variere og at du selv skal sørge for at betale skat af de ture du bruger i privat øjemed..... Den metode har jeg nu brugt nogle år, den er godkendt af vores jurister og det kører uden problemer. Mvh Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I skal derefter lave et tillæg til din kontrakt hvori der står at arb. giver betaler udgift til brobizz udover din normale bruttoløn. Jeg tror ikke du må have et løntillæg som du også får feriepenge og evt. pension af.
Skatteministeren har accepteret du stadig kan få feriepenge og pension af det i din bruttotræksordning. Se i den anden tråd der florere herinde. At min HR-afdeling så mente det var alt for besværligt og jeg derfor ikke får det, det er en helt anden historie :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dengang jeg overgik til arb. betalt brobizz ændrede jeg ganske simpelt adressen på min private aftale så den står i mit navn og min arb. giver som C/O adresse. Herefter modtager og betaler min arbejdsgiver så fakturaen. Du kan have 2 brobizzer tilknyttet aftalen (det har du måske allerede), så det er ikke noget problem - nok bare en god ide lige at nævne det for din arb. giver, da det jo fremgår af faktura - bare så ikke det giver noget vrøvl senere. I skal derefter lave et tillæg til din kontrakt hvori der står at arb. giver betaler udgift til brobizz udover din normale bruttoløn. Jeg tror ikke du må have et løntillæg som du også får feriepenge og evt. pension af. Desuden mener jeg at der i ligningsafgørelsen står noget om at arbejdsgiver alene skal løbe risikoen for at udgiften kan variere og at du selv skal sørge for at betale skat af de ture du bruger i privat øjemed..... Den metode har jeg nu brugt nogle år, den er godkendt af vores jurister og det kører uden problemer. Mvh Martin
det lyder nemt, har allerede 2 brobizzer og den står i mit eget navn, så det er der ikke nogen ben i, jeg må lige have en snak med min chef, må have mere i løn, da man går ned i bruttoløn og han lovede at betale den uden det skulle gå ud over mig, gør det faktisk nu, jeg mister mit brofradrag og brobizz kommer til at koste ca 13-1500kr netto for mig, må han hæve min bruttoløn, er han også villig til så vidt jeg forstod på ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At min HR-afdeling så mente det var alt for besværligt og jeg derfor ikke får det' date=' det er en helt anden historie :([/quote'] Så spørger man sin chef: Er HR-afd til for min skyld, eller er jeg til for HR-afd. skyld! Kæmper selv en kamp med Vattenfall om en bruttoløntræksordning, og det er HR-afd. som er stopklods. Don't give up Mikkel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det lyder nemt' date=' har allerede 2 brobizzer og den står i mit eget navn, så det er der ikke nogen ben i, jeg må lige have en snak med min chef, må have mere i løn, da man går ned i bruttoløn og han lovede at betale den uden det skulle gå ud over mig, gør det faktisk nu, jeg mister mit brofradrag og brobizz kommer til at koste ca 13-1500kr netto for mig, må han hæve min bruttoløn, er han også villig til så vidt jeg forstod på ham.[/quote'] Bruttotræksordningen vil aldrig koste dig penge, hvis du betaler mere end 32% i skat (hvilket alle gør). Folk der betaler topskat vil spare mere end folk der kun betaler bundskat. Se beregningerne i den anden store tråd. Hvis man trækket sker helt i topskatten vil man få ca. 1000 kr mere udbetalt om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruttotræksordningen vil aldrig koste dig penge, hvis du betaler mere end 32% i skat (hvilket alle gør). Folk der betaler topskat vil spare mere end folk der kun betaler bundskat. Se beregningerne i den anden store tråd. Hvis man trækket sker helt i topskatten vil man få ca. 1000 kr mere udbetalt om måneden.
jeg har læst masser af tråde og forstår sådan nogenlunde hvad arbejdsgiver betalt brobizz er, men at det ikke koster mig noget, den forstår jeg ikke, som de også skriver i alle de andre tråde, ved arbejdsgiver betalt brobizz så kommer man ca netto til at betale 1300 for den, det må da på bundlinjen betyde jeg får 1300kr mindre udbetalt til mig selv hver måned, ellers forstår jeg ikke skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du betaler den nu, er det jo af beskattede midler. Dvs. du har betalt op mod 62% i skat af de penge du bruger til at betale for brobizzen. Den skattemæssige værdi af det ligningsmæssige fradrag for brobizzen er kun 32%. Forskellen giver ca. 1000 kr. mere udbetalt om måneden. Det hele er dog forklaret i den anden store tråd om emnet som jeg dog ikke lige har tid til at finde nu og derfor vil jeg ikke gentage mig selv igen igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa. Mon så min ordning er brand-ulovlig ? Jeg betaler selv min færge, aflevere "kvitto" til arbejdsgiver, og han sætter beløbet ind på min konto. Aftalen er at det var min "løn stigning". Men det står ingen steder. -Claus-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Ændringer - sig den gl op, og begynd på en ny aftale...

Dengang jeg overgik til arb. betalt brobizz ændrede jeg ganske simpelt adressen på min private aftale så den står i mit navn og min arb. giver som C/O adresse. Herefter modtager og betaler min arbejdsgiver så fakturaen.
Din ændring betyder, at firmaet vil få udbetalt det depositum, du formentligt har betalt for bizz'en/bizz'erne, når aftalen opsiges. Efter nu at have pendlet i flere år, er der efter sommerferien pludselig opstået det totale kaos i min aftale med Øresundsforbindelsen - normalt fakturerer man mine passager direkte til firmaet. Jeg har ingen ændringer gjort inden/op til dette kaos - "skaden" er opstået uden min indblanding. Øresundsforbindelsen indrømmer, at de har skylden - og at de nu er ved at gennemgå mine bilag. I mellemtiden strømmer det ind med daglige træk på konti'en inkl. fakturering direkte til firmaet. Jeg har talt med dem masser af gange, og een af medarbejderne fortalte mig forleden, at det kan være en farlig sag at ændre en bestående aftale, hvis man eksempelvis skifter job eller lignende. Man bør istedet opsige den gamle aftale, aflevere bizz'erne og indgå en ny aftale - det er deres anbefaling !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites