Jump to content
Nulla

Ny bil

Recommended Posts

Jeg overvejer at skifte Lupoen ud mens man kan få ok penge for den, men kan ikke helt gennemskue om det nu også er en god ide, da den jo er ok økonomisk.2005 er den fra. men det var for at få en helt ny, havde tænkt mig en peugoet 107 eller den lille toyota, da det skal være en lille pendlerbil. nogen der har en god ide ???:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer at skifte Lupoen ud mens man kan få ok penge for den, men kan ikke helt gennemskue om det nu også er en god ide, da den jo er ok økonomisk.2005 er den fra. men det var for at få en helt ny, havde tænkt mig en peugoet 107 eller den lille toyota, da det skal være en lille pendlerbil. nogen der har en god ide ???:th2:
Toyota Aygo? Det ville jeg välge, hvis det ikke lige var jeg skulle ha jydekrog på min kommende bil. Men Aygoen er en af de biler med lavst brändselsforbrug -det har peugeoten godt nok også... men den er jo fransk... Du kan få en hel ny Aygo under 100K!:) Måske denne er en god inspiration? : http://www.konsumentverket.se/mallar/ehandel/bestall_produkt.asp?lngCategoryId=545&ProductID=988&GroupID=24

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer at skifte Lupoen ud mens man kan få ok penge for den, men kan ikke helt gennemskue om det nu også er en god ide, da den jo er ok økonomisk.2005 er den fra. men det var for at få en helt ny, havde tænkt mig en peugoet 107 eller den lille toyota, da det skal være en lille pendlerbil. nogen der har en god ide ???:th2:
Toyota Aygo er en designmæssigt lækker bil og kører også langt på literen, men vær opmærksom på at den ikke har ESP. Mener også den har et par andre mangler, som ellers er standard i dag. Peugeot er jo en smagssag, de har traditionelt mange elektriske fejl og iflg. FDM, så ligger de blandt de lavest ratede når man spørger ejerne om hvad de synes om Peugeotværkstederne. Men igen, det er jo nogle gange en smagssag og alle biler har svage punkter. Jeg ville vælge en Seat Ibiza hvis bilen skal være lille og billig. Du kan få en 1.4 Dieselmotor med 80 heste for 141.000 svenske og den kører næsten 22 km. på en liter Diesel. Min personlige favorit ville nu være en BMW 118d - den kører ligeså langt på literen som den lille seat, men har 143 hestekrafter istedet og mere plads i kabinen. Den starter så også ved 222.000 svenske kroner, så det er jo en helt anden klasse at sammenligne med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer at skifte Lupoen ud mens man kan få ok penge for den, men kan ikke helt gennemskue om det nu også er en god ide, da den jo er ok økonomisk.2005 er den fra. men det var for at få en helt ny, havde tænkt mig en peugoet 107 eller den lille toyota, da det skal være en lille pendlerbil. nogen der har en god ide ???:th2:
Du får lige nogle erfaringer med en Citroen C1 - i princippet samme bil som Peugeot 107 og Toyota Aygo - de kommer jo fra præcis samme samlebånd på samme fabrik! Vi har en Citroen C1 - leveret i marts 2007. Den har nu kørt ca. 12.500 km - med et gennemsnitsforbrug på 21,39 km/liter for den samlede strækning. Til en begyndelse brugte vi den som pendlerbil - 2 * 85 km pr. dag. Efter de første ca. 5.000 km var gennemsnittet "kun" 19,91 km/liter. Siden begyndelsen af juni er bilen overgået til "almindelig drift" - det betyder lavere hastigheder, men også kortere strækninger ... Og absolut intet vi-skal-jo-nå-at-komme-på-arbejde-til-tiden - og heller ingen "højbro" :rolleyes: I denne sidste periode har dårligste resultat ved en tankning været 21,82 km/liter og bedste 24,76 km/liter. Bilen kører udmærket - holder faktisk ganske godt fast i asfalten. Jeg kører ikke så fantastisk hurtigt ligeud, men sætter helst ikke farten ned i kurverne :) Prøv en af de 3 muligheder hos nærmeste forhandler - indvendigt er bilerne identiske! Vort valg af Citroen fremfor Peugeot eller Toyota var dels styret af pris og dels forhandler/værksteds nærbeliggenhed. Husk - de 3 biler er ens under skallen - dog med visse udstyrsmæssige forskelle - herunder sikkerhedsdetaljer. Fordonsskatt SEK 495 pr. år !!! Forsikring SEK 1673 pr. år !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

tak for det Kim, ja det med brænselsforbruget kan man ikke bruge til en skid......altså hvad de lover. Ja og så måske lupoen skulle jo sagtens kunne kører 30km/l det kan den også HVIS man kører 100 på motorvej og gemmer sig bag lastbilerne, hvis man kører alm til som jeg gør så kommer den IKKE over 25km/l, og så er der jo ikke så meget at sparer på den kontra de andre biler. det er skam en fin bil og kan ikke hitte ud af og det er smartest at beholde den eller skyde den af nu, hvor den har en ok salgsværdi, økonomisk er de andre biler jo billigere i indkøb, så er spørgsmålet hvilken bil der er mest holdbar, men det er jo svært man kan være uheldig med alt, men det jeg er bange for er at når lupoen bliver lidt ældre tror jeg den bliver dyr at sende på værksted, en kammi skulle have lavet 90.000 eftersyn med ny rem det kostede ca 10000 sek !!!! det lyder fanme dyrt i mine øre. Hmmm den er pt sat til salg men til en GOD pris så nu må jeg se om nogle vil give det for den. ps C1 eren i har er det diesel ??? Hvis benzin er det da meget godt gået.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

(Du kan ikke få en dieselbil der kun koster 495,- i skat om året:o) C3 fås som diesel... Jeg synes du skal beholde Lupoen. Hvad jeg hörer fra rigtig mange bilejere er den der rem altid hamrende dyr. Kan man ikke finde en på Ebay?:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
tak for det Kim, ja det med brænselsforbruget kan man ikke bruge til en skid......altså hvad de lover. Ja og så måske lupoen skulle jo sagtens kunne kører 30km/l det kan den også HVIS man kører 100 på motorvej og gemmer sig bag lastbilerne, hvis man kører alm til som jeg gør så kommer den IKKE over 25km/l, og så er der jo ikke så meget at sparer på den kontra de andre biler. det er skam en fin bil og kan ikke hitte ud af og det er smartest at beholde den eller skyde den af nu, hvor den har en ok salgsværdi, økonomisk er de andre biler jo billigere i indkøb, så er spørgsmålet hvilken bil der er mest holdbar, men det er jo svært man kan være uheldig med alt, men det jeg er bange for er at når lupoen bliver lidt ældre tror jeg den bliver dyr at sende på værksted, en kammi skulle have lavet 90.000 eftersyn med ny rem det kostede ca 10000 sek !!!! det lyder fanme dyrt i mine øre. Hmmm den er pt sat til salg men til en GOD pris så nu må jeg se om nogle vil give det for den. ps C1 eren i har er det diesel ??? Hvis benzin er det da meget godt gået.
har du fået lavet 90.000 km eftersyn??? for jeg kender et værksted der laver det for 4.766 dkk inkl moms :D ders "speciale" er Lupoer PS. hvis du skal ud og kigge på C1, så kan jeg anbefale dig at tage ud til Mogens Elmer på kirstinehøj (Amager). Min husbond arbejder der. Og de kan sikkert finde et godt tilbud til dig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
har du fået lavet 90.000 km eftersyn??? for jeg kender et værksted der laver det for 4.766 dkk inkl moms :D ders "speciale" er Lupoer PS. hvis du skal ud og kigge på C1, så kan jeg anbefale dig at tage ud til Mogens Elmer på kirstinehøj (Amager). Min husbond arbejder der. Og de kan sikkert finde et godt tilbud til dig ;)
Er Mogens Elmer ikke autoriseret Mazda-biks? I så fald, så kan de jo svært vedligeholde en "fuld servicebog på autoriseret værksted". Men det er måske ligemeget nu, når den har kørt "så meget"? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er Mogens Elmer ikke autoriseret Mazda-biks? I så fald' date=' så kan de jo svært vedligeholde en "fuld servicebog på autoriseret værksted". Men det er måske ligemeget nu, når den har kørt "så meget"? :rolleyes:[/quote'] Jo Mogens Elmer er Mazda, Citroën, Suzuki og Subaru forhandler.....Men det var ikke det værksted jeg "henviste" til i forhold til Lupoen og service. Det var mere hvis der skulle kigges på C1 Service kunne hun få lavet her: http://www.3litervaerkstedet.dk/ Jeg skrev jo heller ikke om det var autoriseret værksted eller ej bare at det var billigt :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nulla jamen det er så det væreste. for jeg kan ikke rigtig komme med noget konkret :(. har været ude og køre i en, en gang og det var bare ikke mig, følte mig ikke "hjemme" i bilen. følte ikke at jeg "smeltede" sammen med bilen, men mere sad "ovenpå" bilen. designet i bilen kan jeg heller ikke rigtig lide :(. udover det har jeg fundet ud af at flere af dem smider deres gearkasse ved en 120.000 km? (det er en bestemt type gearkasse og i en bestemt årgang kan ikke huske hvilken). syndes styringen var som en gang snot og helt a helvede til :(. de franske føler jeg mig hjemme i, og jeg føler mig tilpas når jeg sætter mig ind i dem, peugeot's styring er præcis og kontant, deres undervogn er sporty på den lækre måde, deres motore lyder som regn guld, 107 og C1 har ikke det pæneste design IMO, men det er ikke et design der skræmmer mig mere noget nyt jeg skal vende mig til. min oplevelse med peugeot er desuden at deres service er i top!, især med nogle af de ældre jeg har haft der skulle ombygges kunne næsten få godkendelser af dem til ALT!, deres værksteder er/var utrolig hjælpsomme med at finde ud af hvilke dele jeg skulle bruge og bestille dem hjem for mig. nogenlunde samme oplevelse med citroen, dog har jeg en ven der er mekaniker ved citroen så det gør den del lidt nemmer. håber det stiller din nysgerrighed lidt mere Nulla, beklager mit noget stødene og manglendene indlæg tidliger, håber du kan tilgive mig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jamen der er da ikke noget at tilgive !!!! :thumbup: vi kan jo ikke alle være enige om hvad der er en god bil, nogle er til tyske andre til japanere og sådan er det bare, men det er jo altid godt med noget erfaring og oplevelser fra andre af. jeg kan nu ikke klage over styringen i denne her Lupo for den har servo og det er skønt. bilen er jo tiptop og jeg er super glad for den, det som bekymrer mig er når den begynder at blive 3-4 år om den så bliver dyr at have på værksted, især når den er gået ud af produktion. vi må se, hvis der kommer en køber som vil give prisen....ryger den....ellers ikke :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fatter hat !!! En eller andet killa har spurgt om.......Kan den lastbilregistreras? Hvad fan menes med dette ???? Vi taler jo altså lige om en micro Lupo !!!!
HVIS en bil kan lastbilsregistreres falder fordonsskatten - væsentligt - derfor spørger han ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
HMMM okay men den koster jo kun 1200sek nu..........men hvon fungerer det ???
Jeg kan ikke detaljerne, men det svarer på flere måder til en gulpladebil i DK. Dog med den væsentlige forskel at besparelsen IKKE ligger i anskaffelsesprisen, men i driftsudgifterne (fordonsskatten).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
har du fået lavet 90.000 km eftersyn??? for jeg kender et værksted der laver det for 4.766 dkk inkl moms :D ders "speciale" er Lupoer PS. hvis du skal ud og kigge på C1, så kan jeg anbefale dig at tage ud til Mogens Elmer på kirstinehøj (Amager). Min husbond arbejder der. Og de kan sikkert finde et godt tilbud til dig ;)
Hvilket værksted er det? Jeg kender 3literværkstedet i Tune, men jeg leder efter et svenskt alternativ til dem. /Party

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...