Jump to content
splint

Vesta forsikring

Recommended Posts

Mmm er nemeste med mail til dem - de svarer generelt ret hurtigt. I mit tilfælde altid samme dag. Ellers trykker du bare 9 tror jeg, når du har ringet op - så ringer de tilbage til dig. Telefonstemmen fortæller dig hvad du skal gøre i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan efterlade et telefon nr når man ringer dem op. Hvis du ikke tager den når de ringer så ringer de IKKE tilbage. Men det er et elendigt gammledags selvskab. Har så bitterligt fortrudt.
Min forsikringsmand, han svarer inden for et par timer på alle mails - uanset hvor trivielle de er. Så er ok tilfreds med dem. Men det er sandt at deres telefonservice stinker så meget - skulle tro der kun var EEN til at betjene alle kunder. Altid 50-80 i kø - er jo for sindsygt. Men man skal også regne med at Vesta skadeforsäkring kun er en underafdeling af danske Tryg - så tror ikke de poster alt for mange penge i selskabet hehe. men indtil videre er jeg ganske godt tilfreds med dem, sån da - er lidt lange sagsbehandlingstider de har på tyveri af indbo mv. syns jeg. Skifter muligvis selskab til april næste år når mine forsikringer løber ud - vil gerne have et selskab man kan komme i kontakt med telefonisk her og nu. Men som ny i SE, var det det billigste selskab for mig. Kan være jeg kan få en bedre pris til næste år hos et andet selskab, når nu man har været reg. i sverige med forsikringer osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste grund til at jeg prøver dem, er fordi jeg har hørt at de skulle være forholdsvis billige. Har ellers alle mine forsikringer hos Sveland, men efter 1 år har jeg lige fået et svensk standardforsikringsbrev der lyder således: grundet mange skader ser vi os nødsaget til at hæve præmien (PS! jeg selv har ingen skader haft). Den røg med 1000 kr. Så kender i vel resten. Sidste år skete det samme med Salus:mad: Det er bare så pisse irriterende at man hvert år skal skifte selskab fordi de nu hæver priserne. Man skulle da tro at forsikringen blev billigere efterhånden som årene går uden skader. Fascisstiske knallerter!!!:mad: :mad: :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eventuelt prøv IF. Der har vi vores forsikringer p.t. og det fungerer faktisk - og til en fornuftig pris. De har også været i stand til at fornye forsikringer på vores biler uden at hæve præmien pga "mange skader på biltypen". Desuden udmærket service ifm en skade da vi havde BMW'en. Virkelig rimelig "moderne" - f.eks. når man skal have et tilbud på en bil, så sender man dem nummerpladen mv på mail. Dagen efter ligger der er tilbud på nettet hvor man kan se prisen og justere på diverse parametre (dækning, selvrisiko, km per år mm). Hvis man vil have den klikker man "ja-tak" og angiver hvilken dato den skal gælde fra. Vil man ikke have den (fordi man bare lige skulle checke en pris) lader man den blot være, så udløber tilbudet efter en måned. De har et "kundesite" hvor man kan se historik på de enkelte forsikringer man har. Alt i alt helt OK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når i skriver Vesta- er det så det Vesta som man køber gennem Nordea Bank Sverige ? har de allerede haft præmie stigninger ? Nå men, inden i skifter så vær lige opmærksom på at Vesta altså har dækninger som ingen andre svenske forsikringer har på fx. hus, fordi man gør brug af erfaringer og dækninger fra danske Tryg hvor man er laaangt længere fremme på forsikringmarkedet ind sverige er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Når i skriver Vesta- er det så det Vesta som man køber gennem Nordea Bank Sverige ? har de allerede haft præmie stigninger ?
Vi har Vesta gennem Nordea og ikke oplevet præmiestigninger (bortset fra trafikskatten, som jo ikke er Vesta's skyld). Vi havde Salus før, og der var der "generelle stigninger" yada yada yada efter 1 år....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har tegnet forsikring hos Vesta, fuck hvor er de billige. Næsten 1/3 af prisen i forhold til sveland. gået fra 6000 årligt til 2500. Det skal siges at jeg har flyttet ALLE forsikringer dertil.
Jeg har også lige skiftet. 1754:- for trafikforsikringen (Volvo 744) er MEGET billigere end andre priser jeg har fået. Indbo (116 m2 - 400.000) ville koste ca. 1300:-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også lige tegnet med dem. 3881,- for Villa/Hem försäkring, med 1.000.000,- indbo. Det bedste var, at jeg kunne tegne forsikring, selv om jeg endnu ikke har et sven:th2: sk personnummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mja, hvis man er tilhænger af designer møbler, det nyeste af det nyeste IT udstyr, samt det nyeste lyd/billede ting - plus køkkeninventar i det nye bosch eller miele program - så skal man nok komme op på 1.000.000 ret hurtigt. Jeg selv nøjes med 300.000 kr. inventar - og slipper med 1450 kr/år :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa, vi må håbe at dit hus aldrig brænder. Har man bare et rimeligt køkken, så står et sådant hurtigt i 100.000-150.000,-. Dertil kommer hårde hvidevarer. Der kommer du af med en 50-60.000,-.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tjaa' date=' vi må håbe at dit hus aldrig brænder. Har man bare et rimeligt køkken, så står et sådant hurtigt i 100.000-150.000,-. Dertil kommer hårde hvidevarer. Der kommer du af med en 50-60.000,-.[/quote'] den ene mill, er jo indbo (løseting) og har da ikke noget med det køkken du har i huset. Men derimod dine tallerkner gryder mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Standard HSB Inboförsäkring (igennem Länsförsäkringar) dækker også med 1 mille (eller er det 900.000,-!?...bliver lidt i tvivl - men det ér deromkring). Pris: lidt over 100,- spän/md. :thumbup: (altsammen udfra hvad jeg lige kan huske - jeg har ikke hevet policen frem for at tjekke. Så bær over med mig hvis der er små-fejl ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den ene mill' date=' er jo indbo (løseting) og har da ikke noget med det køkken du har i huset. Men derimod dine tallerkner gryder mm.[/quote'] Emhætte, og diverse andre dingenotter du kan smide i dit køkken, inkl. løsthængende skabe og elementer der ikke er fæstnet til gulvet som en del af normalt inventar :-) det dækker vist rimlig godt over et køkken, og opfattes også som løseting/løsøre om man vil :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige genopfriste denne tråd, da vi nu også rykker vores ting over til dem. På vores ene Cooper S, fik vi vores præmie ned med 3300 om året, på huset fik vi bedre dækning, og sparede tilmed 100 kr. Så her fra er der :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites