Mulde 10 Anmeld indhold Skrevet August 12, 2007 Inspireret af den mindre elg-diskussion i en anden tråd, vil jeg da godt lige anbefale den meget lille elg-safaripark Smålandet (www.smalandet.se) - der var vi i går, de garanterede elge og sørme om de ikke holdt hvad de lovede. Der var vist 9 dyr i parken, vi så de 4 og var ganske godt tilfredse, for især den ene var venlig nok til at placere sig, så det var til at få billeder og film. Og så kører man igennem - og må køre runden ligeså mange gange man vil. Ligger ved afkørsel 75 ad E4. Der er også en sød lille butik og en cafe, som sælger vafler og andre gode sager. Småt men godt. Og så er der lige den bonus, at man passerer hele to godis-steder på vejen, den ene "godisflyget". Kører man til næste afkørsel efter elgsafarien kommer også et godis-sted, pænt stort. Og så er det også en pæn køretur... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 I de år jeg har boet herovre, har jeg ikke set én eneste elg...... Jeg er sikker på at de er fake og må betragtes som uddøde. De elge i tror i ser, er i virkeligheden køer i forklædning........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 Jeg har haft samme tanke - at det bare er et plot for at tiltrække turister... men dem vi så i går så nu temmelig livagtige ud... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 I de år jeg har boet herovre, har jeg ikke set én eneste elg...... Jeg er sikker på at de er fake og må betragtes som uddøde. De elge i tror i ser, er i virkeligheden køer i forklædning........... Jag har släktingar som är älgjägare. Jag har aldrig varit med ute, men om jag har förstått det riktigt sitter de på en pall en hel dag och väntar på att en korrekt älg ska komma skuttande. Efter era ganska sensationella slutsatser känner jag nu som min plikt att berätta för mina släktingar att de sitter där helt förgäves... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 I de år jeg har boet herovre, har jeg ikke set én eneste elg...... Jeg er sikker på at de er fake og må betragtes som uddøde. De elge i tror i ser, er i virkeligheden køer i forklædning........... Så sent som i sidste uge, så jeg en mindre elg tyr lunte på tværs af en mindre vej i området ved Börringe Kloster (tæt på Sturup lufthavn) FOR REAL :th2: (om end ret usædvanlig så langt syd på) Mvh. Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 Det var en speciel skånsk langbenet ko......Meget tydeligt i dagslys......Så sent som i sidste uge, så jeg en mindre elg tyr lunte på tværs af en mindre vej i området ved Börringe Kloster (tæt på Sturup lufthavn) FOR REAL :th2: (om end ret usædvanlig så langt syd på) Mvh. Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Verdens største hjort Det er jo nok fordi de fleste elge er nordmænd. Der er ihvertfald mange af dem i Norge. Jeg så en i tirsdags... kørte desværre 110, så den forsvandt hurtigt. Men nord for Stockholm er jeg sikker på der også er mange. For iøvrigt ved jeg stadig ikke hvilket ansigt jeg skal stille op med når jeg hører om denne nyhed: http://politiken.dk/indland/article334910.ece Der er sqda ikke plads til Elge i Danmark... ikke engang øde steder i Jylland. Der er jo ingen skove i DK... helt til grin. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Der er sqda ikke plads til Elge i Danmark... ikke engang øde steder i Jylland. Der er jo ingen skove i DK... helt til grin. Det må du så fortælle eksperterne. Jeg er helt sikker på at de gerne vil lytte til din visdom. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2007 Miljøsvin! http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329427.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2007 Hej Nu har jeg kørt som Chauffør i 20 år og kørt fast i Sverige 5 år skal lige sige der er rigelige med Elge både på veje og i skove men du skal lidt mere nord på omkring Halmstad og lige over og så opefter Mvh Nico Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2007 Der er nu elg-skilte på vejen mod Viken og lige efter Östra Ljungby på E4. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2007 Hvad med bjørne Mon ikke snart der er nogle forskere som synes det er en god idé at Danmark igen skal have bjørne? F.eks. kan de blive sat i ud i naturen... f.eks. i Ballerup eller Vanløse? *GG* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites