Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Jeg har haft aktie depot i Nordea i DK i de sidste 10 år. For 1 år siden sølgte jeg alle mine aktier og lukkede konto i Nordea ---> åbnede konto i Swedbank i KBH. Men nu har jeg ikke noget depot mere... Vil gerne købe nogle DK aktier nu. Hvad kan man gøre? Kan man købe aktier uden aktier-depot via netbank? Måske var dette noget ? http://www.cmcmarkets.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2008 Jeg har Karo Bio (bioteknikselskab, der endnu ikke har fået en sælgende medicin ud på markedet), samt siden et par måneder en meget stor andel i Stella Nova hedgefond. Af en eller anden grund lykkes forvalterne i Stella Nova at sikre 1 - 2 % støt opgang hver måned. Og det er det, jeg vil have i den rådende stemning på markederne :th2: http://www.avanza.se/aza/fonder/fondguiden.jsp?orderbookId=1113 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 Post Dk Vestas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 Post Danmark Atlantic Petroleum SCF Technologies Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2008 Vil gerne købe nogle DK aktier nu. Hvad kan man gøre? Kan man købe aktier uden aktier-depot via netbank? Hvis du vil købe elektronisk men ikke via din netbank, så er E*TRADE og Nordnet nogle alternativer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2008 Hvis du vil købe elektronisk men ikke via din netbank' date=' så er E*TRADE og Nordnet nogle alternativer. For mig fungerer Avanza bedre end Nordnet. Smag og behag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Hvis du vil købe elektronisk men ikke via din netbank' date=' så er E*TRADE og Nordnet nogle alternativer. Hvor sikkert er det at købe gennem dem? Er der nogen der har aktie-depot i Swedbank i DK? Samt at man kan handle aktier gennem deres netbank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret March 4, 2008 Degang vi havde Swebank var det ikke muligt at få depot hos dem i DK, jeg ved ikke om det har ændret sig, men jeg mindes at have hørt fornyligt at det stadig ikke var muligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zenia 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2008 Er der nogen der ved hvorfor man ikke kan åbne depot konto i Nordnet når man bor i Sverige og arbejder i Danmark? Da jeg udfyldte ansøgning om depot skrev jeg at jeg var skattepligtig i DK, da jeg arbejder i DK, så fik jeg afslag fra Nordnet med begrundelse at jeg skal have adresse i DK, samt bevis på at jeg var skattepligtig i DK... Jeg er i tvivl om hvor jeg er skattepligtig (beskatning af aktier). Dem som har depot i Nordnet, har I fået den åbnet mens I boede i DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2008 Jeg åbnede en konto hos Nordnet.se efter vi flyttede til Sverige, der var lidt snak frem og tilbage omkring skattepligt, men det burde kunne lade sig gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2008 Er der nogen der ved hvorfor man ikke kan åbne depot konto i Nordnet når man bor i Sverige og arbejder i Danmark? Da jeg udfyldte ansøgning om depot skrev jeg at jeg var skattepligtig i DK, da jeg arbejder i DK, så fik jeg afslag fra Nordnet med begrundelse at jeg skal have adresse i DK, samt bevis på at jeg var skattepligtig i DK... Jeg er i tvivl om hvor jeg er skattepligtig (beskatning af aktier). Dem som har depot i Nordnet, har I fået den åbnet mens I boede i DK? De har nok ikke villet, fordi du rent faktisk er skattepligtig mht. aktiegevister, kapitalindkomst og lign. i Sverige og ikke i Danmark, hvis du bor i Sverige, uanset at du arbejder i Danmark. Så de har ment at noget har været helt galt. Hvis de bare tillod den slags kunne de få alvorlige problemer med Finansinspektionen og Skatteverket, der mente at de deltog i skatteunddragelse. Du kan sagtens oprette et depot, hvis bare du skriver, at du er skattepligtig i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2008 Ja...Bang & Olufsen kom jo ud ganske pænt i dag, selvom forventningerne var overvejende kølige. http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=11126526 Kurs 324 p.t. - og det er +8 i.f.t. lukke-tid i går Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zenia 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2008 Hvad med aktiebeskatning i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2008 Hvad med aktiebeskatning i Sverige? Som i DK, salg efter 3 års ejerskab, skattefri??? "In your dreams, baby!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites