Jump to content
Guest Supermule

Hvad har i i jeres aktieportefølje?

Recommended Posts

Jeg har haft aktie depot i Nordea i DK i de sidste 10 år. For 1 år siden sølgte jeg alle mine aktier og lukkede konto i Nordea ---> åbnede konto i Swedbank i KBH. Men nu har jeg ikke noget depot mere... Vil gerne købe nogle DK aktier nu. Hvad kan man gøre? Kan man købe aktier uden aktier-depot via netbank?
Måske var dette noget ? http://www.cmcmarkets.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Karo Bio (bioteknikselskab, der endnu ikke har fået en sælgende medicin ud på markedet), samt siden et par måneder en meget stor andel i Stella Nova hedgefond. Af en eller anden grund lykkes forvalterne i Stella Nova at sikre 1 - 2 % støt opgang hver måned. Og det er det, jeg vil have i den rådende stemning på markederne :th2: http://www.avanza.se/aza/fonder/fondguiden.jsp?orderbookId=1113

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Degang vi havde Swebank var det ikke muligt at få depot hos dem i DK, jeg ved ikke om det har ændret sig, men jeg mindes at have hørt fornyligt at det stadig ikke var muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der ved hvorfor man ikke kan åbne depot konto i Nordnet når man bor i Sverige og arbejder i Danmark? Da jeg udfyldte ansøgning om depot skrev jeg at jeg var skattepligtig i DK, da jeg arbejder i DK, så fik jeg afslag fra Nordnet med begrundelse at jeg skal have adresse i DK, samt bevis på at jeg var skattepligtig i DK... :rolleye: Jeg er i tvivl om hvor jeg er skattepligtig (beskatning af aktier). Dem som har depot i Nordnet, har I fået den åbnet mens I boede i DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der ved hvorfor man ikke kan åbne depot konto i Nordnet når man bor i Sverige og arbejder i Danmark? Da jeg udfyldte ansøgning om depot skrev jeg at jeg var skattepligtig i DK, da jeg arbejder i DK, så fik jeg afslag fra Nordnet med begrundelse at jeg skal have adresse i DK, samt bevis på at jeg var skattepligtig i DK... :rolleye: Jeg er i tvivl om hvor jeg er skattepligtig (beskatning af aktier). Dem som har depot i Nordnet, har I fået den åbnet mens I boede i DK?
De har nok ikke villet, fordi du rent faktisk er skattepligtig mht. aktiegevister, kapitalindkomst og lign. i Sverige og ikke i Danmark, hvis du bor i Sverige, uanset at du arbejder i Danmark. Så de har ment at noget har været helt galt. Hvis de bare tillod den slags kunne de få alvorlige problemer med Finansinspektionen og Skatteverket, der mente at de deltog i skatteunddragelse. Du kan sagtens oprette et depot, hvis bare du skriver, at du er skattepligtig i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites