Jump to content
Guest Supermule

Hvad har i i jeres aktieportefølje?

Recommended Posts

Guest Supermule

Bare lidt nysgerrig...... Jeg har selv: Vestas Pharmexa Neurosearch Lundbeck Novo B Nordea Emerging markets Nordea Global Value Nordea Europa Small cap FLS B DSV D/S Torm Og har lige købt Bavarian Nordic i dag.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det er Playboy det hele :laugh: Nej men måske mere, at hvad man kunne have af gode potentielle aktiespringere i ens portefølje, det er ikke nødvendigvis, at det er en god idé, hvis alle ved det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aktiemarkedet er nedadgående og jeg syntes de sidste 2 uger har taget hårdt Men personligt har jeg ikke så meget tid til at pleje min porteføje så den består blot af BG Invest * Danske Invest * Jyske Invest * Hvad bruger i til at holde track? Euroinvestor? Jeg savner dog noget til at holde styr på fremmed valuta ála hvad euroinvestor er for aktier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er så først kommet ind på den del af min tilværelse i år. SydInvest Latinamerika og Sydinvest Fjernøsten Akk. Den sidste købte jeg dog for ikke så lang tid siden, så med de seneste 2 ugers smæk er den tæt på at ramme mit SL. Næste skridt er, at sprede porteføljen meget mere. Overvejer derfor en nordisk forening (som fx den Baverian Nordic du lige har anskaffet dig). Markedets udvikling gør dog, at jeg ikke har så travlt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I skulle hellere spørge om hvilken skatteordning i har det under - det betyder som regel meget mere. Jeg har ikke rigtigt nogen enkeltaktier - jeg mener ikke at jeg er stor nok til at kunne lave en bred portefølje. Derudover er der en masse regler fra min arbejdsgiver, der gør det meget besværligt for mig at handle enkeltaktier. De skulle sikre mod insiderhandel, men i praksis har de nærved forbudt al handel! Har investeringsforeninger - størstedelen er placeret omkring 50/50 i Carnegie Worldwide Globale Aktier og BankInvest Pension Basis (også globale aktier). Den kombination slår verdensindekset stort set alle år - også efter omkostninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det en grund til ikke at have aktier?
Da vi har mange af de børsnoterede selvskaber i Danmark kan jeg jo nemt komme til at vide alt om deres økonomi og deres situation hvorfor jeg kan få indikationer om hvordan deres aktie vil udvikle sig. Vi har interne regler i selskabet om at vi ikke må invistere i aktier i de selskaber vi reviderer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genopliver lige denne tråd. Jeg har lige købt mine første aktier her til aften. Valget faldt selvfølgelig på Harman International, som er "på tilbud" for tiden. Tjente mine første håndører da de steg efter jeg havde købt dem. De har ellers fået nogle tæsk i denne uge, så det er en risikabel affære:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål vedr. aktie depot Jeg har haft aktie depot i Nordea i DK i de sidste 10 år. For 1 år siden sølgte jeg alle mine aktier og lukkede konto i Nordea ---> åbnede konto i Swedbank i KBH. Men nu har jeg ikke noget depot mere... Vil gerne købe nogle DK aktier nu. Hvad kan man gøre? Kan man købe aktier uden aktier-depot via netbank?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er aktier meget risikable lige nu. Der er mange dommedags profetier i luften, flere spår at markedet er vendt til et BEAR markedet, det vil sige et markedet som falder. Så jeg vil anbefale dig at købe obligationer istedet, helt lave være at købe noget eller hvis du er risikovillig shorte nasdaq.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aktiemarkedet har jo fået sig nogle gevaldige tæsk i de sidste 3 måneder. Derved er tilliden til markedet generelt svækket. Der er dog nogle aktier som har faldet ufortjent mere end markedet. 2 eksempler er: Ericsson AXIS Communications Disse er på det seneste faldet mere end markedet, uden at der har været hændelser i virksomhederne som har retfærdiggjort så store fald. Dagens kurs ligger også et godt stykke under målkurserne. Derfor har de 2 aktier et relativt større potentiale end markedets gennemsnit for stigninger. Det skal dog siges at det samlede marked stadig kan flade endnu længere, og da er det af mindre interesse om der er aktier "som burde stige". Hvis tilliden til det samlede aktiemarked er væk, så er der ingen nåde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites