Leitner 10 Anmeld indhold Skrevet August 3, 2007 Hejsa alle, jeg har kigget på boligopslag og ver gang set næsten de samme opstillinger hos bankerne. De henviser alle til Bottmlån Toplån osv. Men alle steder står der Rente Bottomlån, Rente Top Amortering osv. Hvad betyder alt dette, og hvor er afdraget henne i alt dette? Så vidt jeg kan tolke det, så betlaes der kun af på renterne? Ikke selve hovedstolen, ligesom herhjemme? Jeg er lidt lost i det her, men jeg synes at det ser meget billgt ud, eller hva? Vi har ansøgt om låneløfte, og fået af vide at vi alt ´sagtens kan låne til over 2,2 mill svenske. Men så er spørgsmålet, hvad er det vi betaler af på? Er det kun renterne? Eller er det også selve lånet? For hvis det kun er renterne, så vil der så om 10 år(hvis det renteafdragsfrie er sat til dette), så kommer yderligere omkostninger på, og ja, så er det måske ikke så billigt mere, eller hva´? Som I ser så er jeg en smule forvirret, men er der en eller anden der kan forklare mig tingene med et tænkt eksempel eller noget? Håber at høre fra Jer! Venlig hilsen Leitner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2007 Amortering er dine afdrag. Et afdragsfrit lån er således uden amortering. Sædvanligvis amorterer man først toplånet og derefter bundlånet. Toplånet vil oftest have højere renter end bundlånet. Normalt betaler man 10% i udbetaling ved bolighandler. Denne sats kan forhandles med den svenske bank eller finansieres i DK. På sigt kan det bedst betale sig med variable renter. Vælger man fastforrentede lån, kan man komme til at betale dyrt for det, hvis man flytter fra boligen før aftalen udløber, da det koster penge at indfri lånet før udløbsdatoen. Ellers brug søgefunktionen, da det ikke er første gang dette emne har været oppe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites