Junkeren 10 Anmeld indhold Skrevet August 2, 2007 Her til morgen står der bjørne ved udmundingen af tunnelen på Sverige-siden. Så hold højre fod i ro. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Hvem holder egentlig øje med polititet? Jeg ved de skal selv overholde færdselsloven men gang på gang ser jeg dem køre hurtigere end hvad der er tilladt. Men ja razzia idag og de har en 10 MC'er der kører rundt i begge køreretninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Hvem vogter vogterne? Den 4. statsmagt, vel. Altså pressen... Så hvis du har noget konkret med towli kørsel, hører EkstraBladet da sikkert gerne om det. Jeg så nu ikke nogen bjørne i retning mod Amager kl. 8.15. Men jeg kører også MEGET pænt :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MLJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 bluee - har du overvejet at den hurtige kørsel kunne skyldes at de havde en opgave ? Og jo, de må faktisk godt køre hurtigt hvis der er grund til det. Og den grund er jo lidt vanskelig at kende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 bluee - har du overvejet at den hurtige kørsel kunne skyldes at de havde en opgave ? Og jo' date=' de må faktisk godt køre hurtigt hvis der er grund til det. Og den grund er jo lidt vanskelig at kende.[/quote'] Ja, med udrykning eller blink, da de ellers, som alle andre, er til fare for sikkerheden! Men igen, de er jo også tit hævet over den lov de egentlig selv skal opretholde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 bluee - har du overvejet at den hurtige kørsel kunne skyldes at de havde en opgave ? Og jo' date=' de må faktisk godt køre hurtigt hvis der er grund til det. Og den grund er jo lidt vanskelig at kende.[/quote'] Ja som også Pendleren skriver - politiet må KUN bryde færdselsloven HVIS de kører med blåt blink. Det kunne nu engang være sjovt at spørge dem (hvis det skulle ske en dag - som jeg stærkt tvivler på :D), hvordan de egentlig kunne 'fange' en, når nu de ikke ikke kørte med blåt blink - for så må de jo helle ikke køre for stærkt. En anden ting er den berømte tunnel. Hvordan kan jeg være sikke på at det netop er mig de har målt?? Jeg så engang et motor program på tyske SAT1, hvor netop dette problem var oppe. SAT1 havde fået en olympisk skytte mester til at sigte på biler som kom kørende enkeltvis og ved siden af hinanden, på et par 100 meters afstand (som også politiet jo gør) - og denne 'mester' kunne ikke fastholde sigtet på den samme bil, når de kørte ved siden af hinanden, i de to målinger som skal til for at politiet kan 'fælde' en. Men politiet er jo også bedre skytter end de atleter som stiller op i VM og OL Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pendleren 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Ja som også Pendleren skriver - politiet må KUN bryde færdselsloven HVIS de kører med blåt blink. Det kunne nu engang være sjovt at spørge dem (hvis det skulle ske en dag - som jeg stærkt tvivler på :D), hvordan de egentlig kunne 'fange' en, når nu de ikke ikke kørte med blåt blink - for så må de jo helle ikke køre for stærkt. En anden ting er den berømte tunnel. Hvordan kan jeg være sikke på at det netop er mig de har målt?? Jeg så engang et motor program på tyske SAT1, hvor netop dette problem var oppe. SAT1 havde fået en olympisk skytte mester til at sigte på biler som kom kørende enkeltvis og ved siden af hinanden, på et par 100 meters afstand (som også politiet jo gør) - og denne 'mester' kunne ikke fastholde sigtet på den samme bil, når de kørte ved siden af hinanden, i de to målinger som skal til for at politiet kan 'fælde' en. Men politiet er jo også bedre skytter end de atleter som stiller op i VM og OL :th2: selvfølgelig er de da det, meget bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Bekendtgørelse om udrykningskørsel - Kapitel 3 - Stk. 3. Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn dog undlades, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod. Hvornår det så skønnes nødvendigt er kun statsadvokaten som kan afgøre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Men ja razzia idag og de har en 10 MC'er der kører rundt i begge køreretninger. Overdrivelsen fremmer forståelsen.. jeg kunne nu kun tælle 5 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2007 Bekendtgørelse om udrykningskørsel - Kapitel 3 - Stk. 3. Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn dog undlades, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod. Hvornår det så skønnes nødvendigt er kun statsadvokaten som kan afgøre! Er nu ikke noget bedre end når man kan snøle længe nok til at betjenten starter først efetr sine salme oplæsninger, og man så kan ligge ig liiige i røven af samme, med 140-150 på en 110 strækning... de sætter farten PÆNT hurtigt ned når de opdager en.. :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2007 Ønskes: Lidt korrektur! Eller alternativt en oversættelse til forståeligt dansk ;) Er nu ikke noget bedre end når man kan snøle længe nok til at betjenten starter først efetr sine salme oplæsninger' date=' og man så kan ligge ig liiige i røven af samme, med 140-150 på en 110 strækning... de sætter farten PÆNT hurtigt ned når de opdager en.. :P[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites