Jump to content
Guest Supermule

NEEEEEEJ, aldrig i livet! ("Politiker tror på ett Stormalmö")

Recommended Posts

Guest Supermule

Politiker tror på ett Stormalmö Av Dan Ivarsson Först publicerad: 30 juli 2007 01:30, Senast uppdaterad: 30 juli 2007 11:04 46 kommentarer Framtiden för Malmö är att expandera genom en sammanslagning med kranskommunerna. I framtiden kan alltså Arlöv, Lomma, Staffanstorp, Svedala och Vellinge bli stadsdelar i den nya storkommunen Malmö. Läs/Se mer • "Jag håller med om argumenten" • "Det går lika bra med samarbete" • Malmö med omnejd Stormalmö. – Det kommer att inträffa. Malmö måste växa på det sättet, säger Emmanuel Morfiadakis, en av Malmös tyngsta s-politiker. Malmö växer så det knakar. Hela sydvästra Malmö är en stor byggarbetsplats, där de nya stadsdelarna Hyllievång, Annestad, Bunkeflo och Klagshamn växer fram. Alla flyttlass som rullar till Malmö gör att kommunen räknar med 4000– 5000 nya invånare bara i år. – Malmös mark räcker inte länge till. Fortsätter detta i åtta, tio år till har vi stora problem eftersom Malmö har så snäva geografiska gränser, säger Emmanuel Morfiadakis, som är ordförande i tekniska nämnden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja og Ilmar Rævekage som borgmester...................:mad: Jeg flytter i det sekund de beslutter det........Men jeg tror ikke de får det let med at tage den beslutning herude.....:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så nok det mest naive forslag jeg har set i lange tider. Har idioten prøvet at køre ned af motorvejen mod Vellinge og bemærket kommunegrænseskiltet, hvorpå der står: "Vellinge Kommune - her er skatten lägre" (undskylder for mine stavefejl - kan ikke stave svensk endnu) Skulle Vellinge frivilligt slå sig sammen med en Socialdemokratisk højborg med højere skat?? :rolleye: Tror nok at de hellere vil begå harakiri i deres millionvillaer.:D Det er ligeså dumt, som hvis Københavns kommune foreslog, at de skulle lægges sammen med Gentofte kommune.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih du godeste, jeg tror Sydsvenskan må lukke for kommentarerne til artiklen - de er ret grove nogle af dem

malmö är världens soptipp.... som jag hellre undviker...bor i kranskommun..trivs där men är orolig för mina barn som ibland tvingas till malmö för att bli rånade....dessutom jobbar jag i danmark och betalar alltså ingen skatt i sverige.... och särskilt inte till malmö....
Hmm... Der er nok nogen der er utilfreds med integrationen og heller ikke har styr på den dansk-svenske skatteordning! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har idioten prøvet at køre ned af motorvejen mod Vellinge og bemærket kommunegrænseskiltet, hvorpå der står: "Vellinge Kommune - her er skatten lägre" (undskylder for mine stavefejl - kan ikke stave svensk endnu)
Der står også och friheten större ;) Ja jeg bor i Vellinge Kommune :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Vellinge kommun.....Her er friheden større og skatten lavere.......:) Det bedste sted i Skåne!!!!! Dejligt lille smørhul herude.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule
:rolleyes: Så er det jo dejligt at man ikke er solbrændt......:lol: Men egentligt underligt, så få problemer vi har herude.......Guderne må da vide hvad det skyldes??????:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På tide Det var på tide at der var nogle som fik øjnene op for det retfærdige i at hillbillies fra de sydlige egne også skal have lov til at bære de sociale byrder i eks. Rosengården og Holma. Alternativt går jeg ind for en separering af Limhamn-Bunkeflo fra resten af skidtet ;-) Sune

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der stadig dødsstraf for kvægtyverier? ;)
Yes, det må du da vide. Du står på wanted plakaterne herude og, det er jo også derfor du altid kommer forbi mig sent. Der er jo blevet stjålet en del kvæg for at kunne polstre din A8-er's læderstue :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var på tide at der var nogle som fik øjnene op for det retfærdige i at hillbillies fra de sydlige egne også skal have lov til at bære de sociale byrder i eks. Rosengården og Holma. Alternativt går jeg ind for en separering af Limhamn-Bunkeflo fra resten af skidtet ;-) Sune
Hehe jeg går udfra du er sarkastisk ;). Jeg mener også at det er Malmø's ansvar at føre en ansvarlig boligpolitik og ikke lade arbejdsløse og udsatte eksistenser stimle sig sammen i ghetto'er. Det har jeg aldrig set noget godt komme ud af - og tænk på integrationen! Det er direkte uansvarligt af Malmø at tage imod flere mennesker i nød, når de løfter opgaven så dårligt (halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø er arbejdsløse). Derudover har omegnskommunerne intet at skulle sige i Malmøs boligpolitik, så hvorfor skal de betale for den? Når Malmø, for at få pusterum, lukker af for den del af indflytningen der skal integreres, så bliver det spændende at se hvordan omegnskommunerne overtager denne integrationsopgave - hvis de gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe jeg går udfra du er sarkastisk ;).
Naturligvis er jeg også ironisk/sarkastisk, men kun delvist.
Jeg mener også at det er Malmø's ansvar at føre en ansvarlig boligpolitik og ikke lade arbejdsløse og udsatte eksistenser stimle sig sammen i ghetto'er. Det har jeg aldrig set noget godt komme ud af - og tænk på integrationen! Det er direkte uansvarligt af Malmø at tage imod flere mennesker i nød' date=' når de løfter opgaven så dårligt (halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø er arbejdsløse). [/quote']Det er for letkøbt en argumentation. Hvis alle kommuner i Sverige sagde at de ikke magtede opgaven, hvad skulle vi så gøre? Jeg siger ikke at det der sker/er sket er eksemplarisk, men vi må bare ikke glemme at det er mennesker med økonomiske/sociale problemer vi snakker om her. Det kan godt ske at set fra millionhusene syd for ringvejen er det bare slumrotter som onkel Ilmar selv har været skyld i er kommet, men igen så er det mennesker vi taler om, og vi har alle en pligt til at sørge for at HELE samfundet fungere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er for letkøbt en argumentation. Hvis alle kommuner i Sverige sagde at de ikke magtede opgaven, hvad skulle vi så gøre? Jeg siger ikke at det der sker/er sket er eksemplarisk, men vi må bare ikke glemme at det er mennesker med økonomiske/sociale problemer vi snakker om her. Det kan godt ske at set fra millionhusene syd for ringvejen er det bare slumrotter som onkel Ilmar selv har været skyld i er kommet, men igen så er det mennesker vi taler om, og vi har alle en pligt til at sørge for at HELE samfundet fungere.
Jeg er ikke kommet med nogen letkøbt argumentation. Derimod er din "hvad-nu-hvis-alle-sagde-det-samme" argumentation så letkøbt at man knapt kan diskutere udfra den. Ser man på landsplan, må man sige at Malmø i den grad har trukket læset. Hvorfor prøve at få æslet til at bære endnu mere? Vi har alle en pligt for at sørge for at hele samfundet fungerer, som du skriver. Så det er ikke kun Malmø der har denne pligt. Andre dele af Sverige har også denne pligt. Dem der kommer hertil har senere når deres tilværelse er kommet på fode også en pligt. Det er usolidarisk og for dårligt at nogle etniciter har ufatteligt svært ved at integrere sig og få job selv efter en menneskealder i landet. De har ødelagt så ufatteligt meget af den goodwill som vi i Norden er kendt for at have mod folk i nød. Vi betaler alle efterhånden alt for meget i skat og integrationen koster ikke små-penge. Det er meget store beløb vores godhjertethed koster. Har vi råd til det, hvis vi stadig vil beholde de unge veluddannede mennesker, så de ikke bare smutter til Canada og Australien? Allerede nu taler man i DK om at unge skal stavnsbindes til landet en årrække for netop at forhindre denne flugt. Så kom ikke og sig at vi har råd til at halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø kan leve for andres penge - for det har vi ikke. Der findes andre og mere humane måder at hjælpe på, end at flytte mennesker hundredvis af kilometer væk fra deres hjem og placere dem i en trøstesløs betonghetto uden udsigt til selvstændig beskæftigelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er ikke kommet med nogen letkøbt argumentation.
Ikke at jeg gider fluekneppe' date=' men disse to ”[i']Det er direkte uansvarligt af Malmø at tage imod flere mennesker i nød, når de løfter opgaven så dårligt”(halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø er arbejdsløse). ” og ” Derudover har omegnskommunerne intet at skulle sige i Malmøs boligpolitik, så hvorfor skal de betale for den? ” er da vist i kategorien.
Ser man på landsplan' date=' må man sige at Malmø i den grad har trukket læset. [/quote'] Det får vi nok svært ved at blive uenige om, men det er jo ikke det diskussionen handler om. Den handler om hvorvidt Malmö står alene om at bære hele byrden for det sydlige Sverige, eller om det er rimeligt at kommunerne rundt om byen bidrager. Problemet er her allerede, så lad os da forsøge at løse det - i stedet for bare at pege fingre af det, pege fingre af hvem der er skyld i det og pege på nogle (andre) som skal løse det. Malmö kan tydeligvis ikke selv løse problemet, så lad os da inddrage det øvrige Skåne i løsningen. Og lad os så samtidig inddrage hele Sverige, således at det åbenhed, som du selv nævner som en god nordisk ting, kan fortsætte. Og mht. brain drain så lad os lige klappe hesten. Der har altid været, og vil altid være, en vis vandring mellem landene blandt højtuddannede. Den vandring har Danmark også gavn af den anden vej. Derudover er der i disse år jo en del eksempler på denne vandring over sundet, som ikke på kort sigt koster på danske arbejdspladser idet en meget høj andel af de danskere der slår sig ned i Skåne stadig arbejder i Danmark. Jeg mener at SFI lavede en undersøgelse sidste år der viste at problemet var marginalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har vi råd til det' date=' hvis vi stadig vil beholde de unge veluddannede mennesker, så de ikke bare smutter til Canada og Australien? Allerede nu taler man i DK om at unge skal stavnsbindes til landet en årrække for netop at forhindre denne flugt. Så kom ikke og sig at vi har råd til at halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø kan leve for andres penge - for det har vi ikke.[/quote'] Den med at stavnsbinde vil jeg gerne se før, jeg tror den. Man må bare finde ud af, at man i DK er nødt til at skrue på skatteskruen (og nedad) for at få folk til at blive. Jeg tvivler dog på, at det rent faktisk er så mange unge, som faktisk stikker af, pt. er det vist mere pensionister og efterlønnere som smutter til Frankrig og Spanien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det handler om hvorvidt Malmö står alene om at bære hele byrden for det sydlige Sverige, eller om det er rimeligt at kommunerne rundt om byen bidrager.
Hvis omegnskommunerne skal til at betale aflad til Malmø for at løfte integrationsopgaven, så endnu flere kan parkeres i ghetto'er, så er det en dårlig ide. Trends inden for integrationspolitik ser ud til at pege i retning af at byrden skal spredes så koncentration af folk på ydelser mindskes. En sådan afladskonstruktion bliver et beukrati, som iøvrigt er overflødigt, da Malmö får penge fra staten.
Problemet er her allerede, så lad os da forsøge at løse det - i stedet for bare at pege fingre af det, pege fingre af hvem der er skyld i det og pege på nogle (andre) som skal løse det. Malmö kan tydeligvis ikke selv løse problemet, så lad os da inddrage det øvrige Skåne i løsningen. Og lad os så samtidig inddrage hele Sverige, således at det åbenhed, som du selv nævner som en god nordisk ting, kan fortsætte.
Gode intentioner, men man kan ikke forsætte i samme gear. Den dårlige integrations økonomiske og mennesklige byrde er for tung. Vi vil kunne hjælpe mange flere for de samme penge ved at outsource opgaven til konflikternes nabolande, hvor løninger og leveomkostninger er lavere. Outsourcing er blevet et hverdagsudtryk i dag, hvilket gør spørgsmålet om det etiske i at hjælpe få, istedet for mange - for de samme penge meget aktuelt. Vi lever i et vidensamfund, hvor det overvejende kræver en høj/mellem-lang uddannelse for at kunne bidrage til fælles kasser. Mange af dem som kommer hertil kan ikke sproget og uddannelse er ikke altid en selvfølgelighed. Vi kan se af statistikken at visse etniciteter har utroligt svært ved at nå et passende uddannelsniveau selv efter flere generationer! Det er så grælt at dansk LO taler om et nyt proletariat, hvor problemerne ikke løses når den næste generation kommer til. I udgivelsen Marginalisering og integration skriver man om danske forhold:
Dansk erhvervsuddannelse: En dansk erhvervsuddannelse øger chancerne for integration. Undtagelser er dog indvandrerne fra XXXX, hvor uddannelse ikke øger chancen for integration, og indvandrere fra YYYY.
(se publikationen for etnicitet af xxxx og yyyy). Sverige får en høj andel af højtuddannede til landet, alligevel er det "kun" 49% af mændende (et tal der er lavere for kvinderne) der er i arbejde og dette er et højt tal sammenlignet med nabolandende. Se Integration af etniske minoriteter på social- og sundhedsområderne tabel 2.2, 2.3 og 2.4. Så integration er dyrt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

The right stuff Undskyld jeg går uden for den diskussion, der foregår, men jeg synes det er morsomt, at en politiker i Malmö gravalvorligt kan bruge det som et argument for et større Malmö, at der snart ikke er mere jord at bygge på, som om der blev mere jord af at flytte en streg på et kort. Man må altså forestille sig, at for en Malmöpolitiker slutter verden ved kommunegrænsen og uden for er der bare et tomrum. Når man ser de økonomiske argumenter, så er det tilsyneladende samme mentale forhudsforsnævring, der gør sig gældende, og "kommunens økonomi" skal vist nærmest forstås som kommunekassen. Andre pengestrømme befinder sig uden for den mentale rækkevidde. Nu skal man nok også være gjort af et særligt stof, for at gå ind i lokalpolitik. Størstedelen af kommunens virksomhed går ud på at administrere love, som man ikke kan ændre på, så hvad politikerne egentlig skal bidrage med er i det store og hele ret uklart. Det er vel stort set lige så udfordrende som at køre i veteranbilerne i tivoli, så man kan godt forstå, hvis det er svært at tiltrække talent - især også fordi der skal bruges så frygteligt mange af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Staar ogsaa et usynligt "Whites Only" skilt saa svaert at faa oeje paa, men den er vist god nok :eek:
Nej det er i Sjöbo, som er kendt som Sveriges mest invandrerfjendske kommune, specielt efter de sendte spørgsmålet om hvor mange bekvemmelighedsflygtninge (ekstremt fyord i Sverige, må derfor kun bruges om folk der søger skattely i udlandet) man ville modtage ud til folkeafstemning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe jeg går udfra du er sarkastisk ;). Det er direkte uansvarligt af Malmø at tage imod flere mennesker i nød, når de løfter opgaven så dårligt (halvdelen af alle udlandsfødte i Malmø er arbejdsløse).
Ked af at ødelægge den generelle svenske opfattelse af nød. Politikerne nøjes med at tale om de store integrationsproblemer for dem, som allerede er kommet til landet, og som i øvrigt fortrinsvis kommer via familiesammenføring og ikke som flygtninge. 90 procent af asylansøgerne får afslag i første instans Langt den største del af indvandringen til Sverige fra ikke-europæiske lande vedrører familiesammenføring. Men det, folk bliver spurgt om, er holdningen til flygtninge, hvor alligevel kun en lille del får asyl. Hov glemte lige at sige at afviste asylansøgerer så bare skal gemme sig, så får de lov med tiden - og når det en sjælden gang langt om længe lykkes Migrationsverket at få en flere gange afvist familie sendt ud af landet , så fejre medarbejderne i Migrationsverket dette med champagne. (real story)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
når det en sjælden gang langt om længe lykkes Migrationsverket at få en flere gange afvist familie sendt ud af landet ' date=' så fejre medarbejderne i Migrationsverket dette med champagne. (real story)[/quote'] Fejret med champagne, hvor smagsløst :rolleye: . Historien kan læses her: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=505294&previousRenderType=6.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites