MoonDude 10 Anmeld indhold Skrevet July 29, 2007 Hej.... Nu hvor jeg (forhåbenligt) snart fået solgt min lejlighed her i dk og alt det der.... Tænkte jeg, jeg har altid drømt om at købe en Porsche, da jeg var lille, ikke at jeg er blevet meget størrer:tongue2: , har jeg altid syntes om de div. modeler, 924, 944, 911 og sånt...... Men regner med at have lidt penge i overskud til køb af en bil.... Og en 911 får jeg nok ikke råd til... vil gerne have en med blød top... Så var det jeg tænkte, sådan en Boxster er jo fed.... ved god andre har en anden mening... Men kan sådan en tåle at blive brugt til hverdag?? og æhh skal man købe en 2,7 eller 3,2.. ?? Og hvad skal jeg regne med sådan koster at holde kørende?? Mvh. Lars PS!!! har søgt her på siden... og kan intet svar finde ud over at nogle syntes det er en frisør porsche Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Du skal nok få en del svar :-) Har selv en 911, og syntes at Boxsteren er helt fin! Fantastisk køremaskine. Skulle jeg ikke bruge bagsædet, så var det nok også en Boxster som stod i garagen. Du skal sørge for at få en S model er vist den generelle holdning. Ellers køb en ældre 911. De er ved at være i meget glimrende prisleje, og et stort markede at vælge imellem. Og ja- hvis der er noget Porsche kan, så er det bygge biler der holder til at blive kørt. Modsat andre lidt mere eksotiske mærker. Pendler selv ca 30k km/året i min :-) God fornøjelse, og kom ud og prøv dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Pendler i en 997 S (911) fra Klagshamn til Østerbro....Eneste problem er at man skal holde øje med speedometeret konstant;) Service er decideret billigt på Porsche i forhold til mange andre biler i den dyre ende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Boxster 2,7... Service er decideret billigt på Porsche i forhold til mange andre biler i den dyre ende. Man skal blot ha' øje for årgangen - læs Andreas' gennemgang hér: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=9028 Vedr. Porsche har vi en '01 Porsche 996 turbo og en '01 Porsche Boxster 2,7 hér i huset. Jeg synes, der er rigtig meget Porsche i Boxsteren, hvor 2,7 er den mindste maskine, man bør købe, IMO... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MoonDude 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Hej der.... Tak for de svar der er kommet..... Det er jo en spændene gemmengang af div. 911 modeller..... Og æhh har kigget lidt på de tyske sider, som autoscout og mobile.... Og altså sådan en 911 med blød top, den bliver nok lidt for dyr.... men det er jo snart vinter også kan ryger de jo nok lidt ned i pris.... Jeg kan forstå at Boxsteren er et okay køb.... jeg skal ikke bruge bagsæde til noget, sidst jeg havde et bagsæde blev det sådan set kun brugt til at opbevare cd´er og andet skrammel..... Så de to sæder er nok mere end rigligt til mig.... Lars:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Porsche... Det er jo en spændene gemmengang af div. 911 modeller..... Og altså sådan en 911 med blød top, den bliver nok lidt for dyr.... Jeg kan forstå at Boxsteren er et okay køb.... Hvad har du af kroner til projektet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MoonDude 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Hvad jeg har af kroner til projektet.... Hmm det var jo et godt spørgsmål..... Men efter alle mine udregniger, læg til træk fra osv... er jeg kommet frem til at jeg ca har, regner jeg med altså... 25000 euro, eller små 190000 dkr. Jeg ved det ikke er meget, men efter hvad jeg kan se på div tyske sider kan jeg få en pæn Boxster S, dog med de små 100.000km på klokken, men det burde jo ikke være så slemt.... Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 25.000 euro er da okay... Hmm det var jo et godt spørgsmål..... Men efter alle mine udregniger, læg til træk fra osv... er jeg kommet frem til at jeg ca har, regner jeg med altså... 25000 euro, eller små 190000 dkr. Jeg ved det ikke er meget Hold da helt kæft mand - det er jo masser af gryn til at købe en fornuftig udgave ! http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clients.show_dlcar?sid_=9852917728C364B90BEA93A2B5FAA0&pnr_=1&lnr_=2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 30, 2007 Hvad jeg har af kroner til projektet.... Hmm det var jo et godt spørgsmål..... Men efter alle mine udregniger, læg til træk fra osv... er jeg kommet frem til at jeg ca har, regner jeg med altså... 25000 euro, eller små 190000 dkr. Jeg ved det ikke er meget, men efter hvad jeg kan se på div tyske sider kan jeg få en pæn Boxster S, dog med de små 100.000km på klokken, men det burde jo ikke være så slemt.... Lars Eller´s kan du jo altid starte ud med en "mindre" bil. Da jeg første gang flyttede til Sverige i 2002, var jeg singel, forgældet og havde max. 20.000 Euro til en bil. Drømmen var en Porsche, men efter adskillige nattetimer´s research på mobile, fandt jeg ud af at en SLK 230 var et knald godt køb!! Så mit foreslag er en nyere SLK, som alternativ til Boxsteren.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Jeg kører den før nævnte '01 Porsche Boxster 2.7 og det er en drøm (i hvert fald for en 20årig som jeg). Hvis du har spg. så fang mig på MSN. Dannykrath at hotmail dot com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Og her er der lige lidt stemningsbilleder + lidt info om min :) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99575&ipc=311070 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2007 Nu når snakken går på Porsche, så er jeg i et overvejelsesstadie mht. at investere i en... mens man stadig ikke har børn, og alligvel ikke bruge så meget plads i Avanten Meen da mine erfaringer med bilen er lig 0, andet end hvad man ser i bilblade, tv osv. Jeg ville derfor gerne høre lidt erfaringer med bilen. Mest om den kan anvendes i hverdagen, og om omkostningerne mest til de løbende forbrug, men også service mv. Derudover så ville jeg jo gerne stifte lidt bedre erfaringer med hvordan den er at køre. Har i derfor nogen erfaringer for hvor man kan prøve biler af den type. (Skal siges at jeg bestemt er over det useriøse stadie) Evt. hvis der er en der lige skal en tur til købmanden og kommer forbi VH som evt. har et ledigt passagersæde, mod gebyr naturligtvis - mest bare for at se hvad det er for noget.... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2007 Nu når snakken går på Porsche, så er jeg i et overvejelsesstadie mht. at investere i en... mens man stadig ikke har børn, og alligvel ikke bruge så meget plads i Avanten Meen da mine erfaringer med bilen er lig 0, andet end hvad man ser i bilblade, tv osv. Jeg ville derfor gerne høre lidt erfaringer med bilen. Mest om den kan anvendes i hverdagen, og om omkostningerne mest til de løbende forbrug, men også service mv. Derudover så ville jeg jo gerne stifte lidt bedre erfaringer med hvordan den er at køre. Har i derfor nogen erfaringer for hvor man kan prøve biler af den type. (Skal siges at jeg bestemt er over det useriøse stadie) Evt. hvis der er en der lige skal en tur til købmanden og kommer forbi VH som evt. har et ledigt passagersæde, mod gebyr naturligtvis - mest bare for at se hvad det er for noget.... :D Fang mig på MSN i aften.. jeg bor også i VH Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2007 Alligevel sjovt som folk efterspørger ting, men ikke tager kontakt når man tilbyder sin hjælp :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MoonDude 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2007 Hehe..... Når, forhåbenligt snart få solgt min lejlighed, og alt er på plads, skal jeg nok smide en pm eller fange dig på msn!! Men folk vil sgu ikke købe lejlighed lige for tiden... selv om de siger de vil!!!! Hvor langt køre den på en liter benzin sådan en boxster?? Mvh Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Hvor langt køre den på en liter benzin sådan en boxster?? Hej Lars, Du hiver bare fat i mig! Den går forbløffende langt synes jeg. Ved konstant hastighed på 130 km/t på motorvej går den 11 km/l Ved normal motorvejskørsel går den ca. 10 km/l Ved blandet går den ca. 8.5 - 9 km/l Ved by går den ikke langt :) Jeg plejer at ligge på ca. 9 km/l hver gang jeg tanker... det synes jeg er fint for sådan en bil. Min er som sagt en 2001 dohc H6 2.7 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Alligevel sjovt som folk efterspørger ting' date=' men ikke tager kontakt når man tilbyder sin hjælp :)[/quote'] Sorry.... men har været i sommerhus uden forbindelse til omverden.... :thumbdown Men fanger dig lige på msn...... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Sorry.... men har været i sommerhus uden forbindelse til omverden.... :thumbdown Men fanger dig lige på msn...... :th2: Gør endelig det. Jeg er på i løbet af dagen, men ellers først søndag aften igen, da jeg skal på noget hyttetur :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites