Jump to content
skallstorp

Check jeres årsopgørelse !!

Recommended Posts

Så kom mandens årsopgörelse på Skat.dk. Han skal betale 53000 i restskat :scared: Jeg fik et chock indtil jeg så at han ikke havde fået et eneste fradrag. Jeg ringer så til skat, en flink damen skriger op, jamen han mangler jo alle fradrag, öh ja. Hun kontakter så en anden afdeling der siger at efterhånden som de sager kommer ind skal hun bare skrive en mail til den afdeling der taster ind. Hvor er det bare betryggende:sick: Hun fik så lige fortalt at de skal have kört 80 % af alle sagerne inden 1 August. De når de vel også , at det så er forkert er en helt anden ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK... De er nogen amatører. Sidste år havde de for mit vedkommende glemt at taste tillægget man bruger når man beskattes som grænsegængere. Det koster også en del i manglende fradrag. I år har jeg slet ikke fået den endnu. 3 mdr siden jeg afleverede - præcist i deres egen postkasse samtidig med at jeg afleverede Heidis. I to kuverter. Heidi har fået sin årsopgørelse for 5 uger siden. Ringede i går og rykkede dem - "mmmm, vi må lede efter din så" var svaret. HVAD SKER der dog for dem. Godt jeg har en kopi.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har de så sørme ringet tilbage! De har fundet den... Damen sagde at det var godt jeg ringede, for den var åbenbart lagt i glemmekassen*. Så nu er den tastet og jeg burde kunne se den på nettet om et par dage! Wee... Det bliver spændende om de så har husket det hele i år. * Mit ord, ikke hendes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger at lade dig beskatte som grænsegænger har du mulighed fradrag for bl.a. svenske renteudgifter på din danske selvangivelse. Man skal bare gøre det. Men det kræver at du udfylder supplements blanketten. Det kræver blot at du har størstedelen af din indkomst i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh!!!! Det er simpelt hen for meget. Igen i år har de glemt at taste supplementet. Fradrag for ratepension og svenske renteudgifter mangler ganske enkelt på min årsopgørelse. For hulen da hvor svært skal det være?!?!? :sick: Det var nøjagtig samme stunt de lavede sidste år. Hvor sender man regningen for den tid man bruger på at henvende sig til dem med deres fejl hen???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder kun i dk, derfor kun indkomst i dk, og har også en kone som ikke arbejde, så jeg kan få ægtefællefradrag. jeg var hos skat øresund fornylig og fik befordringsfradraget indregnet i mit skattekort, men intet ekstra grænsegængerfradrag?? kan jeg stadig få fradraget når jeg får ægtefællefradrag? Jeg har også rente udgifter i min bolig, men de er mindre end ægtefællefradraget så dem får jeg ikke.. idet det så bedre kan betale sig at få ægtefællefradraget, da det er enten eller..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg var hos skat øresund fornylig og fik befordringsfradraget indregnet i mit skattekort' date=' men intet ekstra grænsegængerfradrag??[/quote'] Du har som sådan ikke et "grænsegængerfradrag". Men som grænsegænger kan du trække pensionsopsparing i Danmark og udenlandske renteudgifter fra i Danmark. Blanketten findes her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74402&vId=0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg arbejder kun i dk, derfor kun indkomst i dk, og har også en kone som ikke arbejde, så jeg kan få ægtefællefradrag. jeg var hos skat øresund fornylig og fik befordringsfradraget indregnet i mit skattekort, men intet ekstra grænsegængerfradrag?? kan jeg stadig få fradraget når jeg får ægtefællefradrag? Jeg har også rente udgifter i min bolig, men de er mindre end ægtefællefradraget så dem får jeg ikke..
Nej det kan du ikke. Enten er du alm begrænset skattepligtig og kan få ægtefællefradrag, eller du kan være begrænset skattepligtig under grænsegængerreglerne. Du skal ikke bruge supplementet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg arbejder kun i dk, derfor kun indkomst i dk, og har også en kone som ikke arbejde, så jeg kan få ægtefællefradrag. jeg var hos skat øresund fornylig og fik befordringsfradraget indregnet i mit skattekort, men intet ekstra grænsegængerfradrag?? kan jeg stadig få fradraget når jeg får ægtefællefradrag? Jeg har også rente udgifter i min bolig, men de er mindre end ægtefællefradraget så dem får jeg ikke..
Som Larscph rigtigt skriver, er der ikke noget grænsegængerfradrag. Jeg tror måske du har fået blandet begreberne sammen. Som du fremlægger det, tyder det på, at du er registreret som begrænset skattepligtig, da du har ægtefællefradrag. Det betyder, at du IKKE kan fradrage renteudgifter ej heller kan du fradrage pension. Hvis dine renteudgifter havde været meget høje, kunne det måske svare sig at blive beskattet under "den nye grænsegænger regel". Men det skal man jo lige regne på:) Prøv at checke nedenstående fra Skat Øresund Begrænset skattepligt og grænsegængerreglen Almindelig begrænset skattepligt Når du bor i Sverige, er du begrænset skattepligtig til Danmark af dine danske indtægter. Som begrænset skattepligtig kan du få skattefradrag for: transport mellem hjem og arbejde, hvis du ikke har fri transport kontingent til dansk fagforening A-kasse, hvis beløbet ikke kan fratrækkes i Sverige eller andre lande. 4ægtefællefradrag, hvis du er gift, og din ægtefælle ikke har indtægter fra Danmark OBS! Der gælder særlige regler for pensionsordninger. Spørg SkatØresund. Grænsegængerreglen Begrænset skattepligtige, der har mere end 75% af årsindkomsten fra Danmark, kan anmode om beskatning efter grænsegængerreglen. Som grænsegænger kan du som hovedregel få de samme skattefradrag som personer, der bor i Danmark (fuldt skattepligtige personer). De mest almindelige fradrag er: transport mellem hjem og arbejde, hvis du selv betaler udgiften kontingent til dansk fagforening kontingent til A-kasse renteudgifter underholdsbidrag pensionsordninger OBS! Du kan ikke få ægtefællefradrag, hvis du vælger beskatning efter grænsegængerreglen. Hvis din ægtefælle kun har meget lille eller ingen indtægt, kan du i stedet få overført din ægtefælles uudnyttede fradrag. Spørg SkatØresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Argh!!!! Det er simpelt hen for meget. Igen i år har de glemt at taste supplementet. Fradrag for ratepension og svenske renteudgifter mangler ganske enkelt på min årsopgørelse. For hulen da hvor svært skal det være?!?!? :sick: Det var nøjagtig samme stunt de lavede sidste år. Hvor sender man regningen for den tid man bruger på at henvende sig til dem med deres fejl hen???
Nedtur, tro mig, det kommer til at tage lang tid. Sendte en mail afsted til Skat efter at have snakket med SkatØresund og der er stadig ikke sket noget. Mailen blev sendt i slutningen af Juni!!!! :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nedtur' date=' tro mig, det kommer til at tage lang tid. Sendte en mail afsted til Skat efter at have snakket med SkatØresund og der er stadig ikke sket noget. Mailen blev sendt i slutningen af Juni!!!! :sick:[/quote'] Jubiii... :mad: Det er jeg ikke i tvivl om... Jeg smider dog lige et godt gammeldags brev forbi dem på vej hjem i morgen, man kommer jo alligevel forbi. Eneste trøst er, at de betaler renter af den manglende overskydende skat så længe. Men det læser jo bare ikke det man skriver - både i år og sidste år havde jeg skrevet et fint følgebrev der ligger øverst hvor jeg bl.a. skriver højt og tydeligt "jeg ønsker at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere og vedlægger derfor supplement [...]". Men læser de det så?? Næh...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:D Det kan være du skal i gang med lommeregneren i aften.
Hehe.. Dog ikke.. Vi er ikke gift, og min helt egen snart-færdigeuddannede sygeplejerske tjener fint på at køre som vikar i Danmark her i sommerferien - så ingen af de umiddelbare krav kan umiddelbart opfyldes. Med boliglån i Sverige og pensionsindbetalinger i Danmark skal der nu vist heller ikke sååååå meget til før det er grænsegænger modellen der skal anvendes. Men klart noget man lige bør regne på!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
SUK... De er nogen amatører. I år har jeg slet ikke fået den endnu. 3 mdr siden jeg afleverede - præcist i deres egen postkasse samtidig med at jeg afleverede Heidis. I to kuverter. Heidi har fået sin årsopgørelse for 5 uger siden. Ringede i går og rykkede dem - "mmmm, vi må lede efter din så" var svaret. HVAD SKER der dog for dem. Godt jeg har en kopi.....
Vi har hellere intet hørt og afleverede 30. april i år!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SUK hvem der bare havde fået en årsopgørelse. Så ringer man til dem og får at vide at de mangler en dato på hvornår jeg er flyttet! Var det ikke en idé at sende brev om hvilke oplysninger de mangler - istedet for man skal ringe 17 steder hen :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SUK hvem der bare havde fået en årsopgørelse. Så ringer man til dem og får at vide at de mangler en dato på hvornår jeg er flyttet! Var det ikke en idé at sende brev om hvilke oplysninger de mangler - istedet for man skal ringe 17 steder hen :fight:
Det er åbenbart ikke blevet bedre igennem de sidste 3 år, da jeg var hele turen igennem,tro oss`jeg lå på 10-20 opringninger til dem...Og mit sluttede engang i nov.....Du må ha tålarmod....:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er åbenbart ikke blevet bedre igennem de sidste 3 år, da jeg var hele turen igennem,tro oss`jeg lå på 10-20 opringninger til dem...Og mit sluttede engang i nov.....Du må ha tålarmod....
Nej jeg har hørt "rygterne, det der overraskede mig lidt var at ham keglen je talte med ikke vidste hvor jeg skulle henvende mig, men han kom da i tanke om jeg nok skulle tage med udlandsafdelingen/grænsegængerafdelingen :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites