Jump to content
oleskyum

Nede med nakken, jeg tabte.

Recommended Posts

Ole, du har tilsyneladende ikke undersøgt reglerne tilstrækkelig godt. Når andre mennesker kan gøre brug af den metode, hvorfor skulle du og din kone så ikke også kunne gøre det? Selvfølgelig kan I det - men det virker bare ikke til, at I vil. Dine muligheder, mens I boede i Sverige, blev begrænset af, at I kom til Sverige ved brug af EU-reglerne, hvor der er krav om selvforsørgelse. De krav gælder ikke, hvis I i stedet gør brug af de nationale regler for familiesammenføring til Sverige og indgiver ansøgning på ambassaden i Bangkok, som giver jer en hurtig sagsbehandling, fordi I allerede har været gift gennem flere år, hvilket også betyder, at din kone får permanent opholdstilladelse til Sverige ved allerede første ansøgning (i modsætning til processen efter EU-reglerne). Hvis du har brug for en svensk advokat til at forklare dig, hvordan det fungerer, kan du sende mig en privat besked, så skal jeg gerne give dig navn og adresse på en advokat, der har forstand på den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men for at gøre det helt klart, er min store fejl, at jeg fik en blodprop, ellers boede jeg stadig i Sverige og arbejdede i Danmark, så derfor ser jeg ikke noget galt i både at forsvare min ret til valg af kone og bolig i forhold til Danmark. Men fred være med det, jeg beklager at jeg overhovedet skrev herinde, for jeg hverken kan eller vil blive ved med at forsvare, at jeg har en Thai kone og at jeg valgte, at bo i Sverige, samt at jeg fik en blodprop.
Det var da utroligt så bitter du er. Jeg kan dog stadigvæk ikke forstå, at du konsekvent bliver ved med at forsvare, at du har fået en blodprop - den kan da aldrig nogensinde være selvforskyldt. Hvis man selv går og mener det, så har man da et problem og bør søge hjælp. Der er heller ikke nogen, som beder dig om at forsvare, at du har forelsket og giftet dig med en Thai kone, det er da dit frie valg. At der så er nogle stramme regler i Danmark, det er en anden sag, men som mange siger - der er jo varmt og billigt i Thailand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er en meget sur gal og bitter mand, og jeg skal nok stoppe med, at fortælle hvordan man forskyldt/uforskyldt kan komme i klemme i et system. Men bare tage det som en oplevelse. For ganske afgjort skulle jeg da have skiftet statsborgerskab, som det mest naturlige. Men som sagt jeg kæmpede og tabte, men jeg er stolt af ikke bare at have droppet konen og hun ikke bare droppede mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole, du har tilsyneladende ikke undersøgt reglerne tilstrækkelig godt. Når andre mennesker kan gøre brug af den metode, hvorfor skulle du og din kone så ikke også kunne gøre det? Selvfølgelig kan I det - men det virker bare ikke til, at I vil. Dine muligheder, mens I boede i Sverige, blev begrænset af, at I kom til Sverige ved brug af EU-reglerne, hvor der er krav om selvforsørgelse. De krav gælder ikke, hvis I i stedet gør brug af de nationale regler for familiesammenføring til Sverige
Tro mig Ole, der en en nem vej som Skannebo så korrekt skriver om. Jeg har selv väret det igennem. Min kone fik permanent opholdstilladelse i SV på ca. 2 måneder (og hun har aldrig boet i Sv). Har man fået opholdstilladelse ved brug af de nationelle regler, og ikke er selvforsörgende, så har du (og din kone) al ret til understöttelse. Jeg skal ikke göre mig klog på reglerne omkring förtidspension, men jeg kan nävne at den offentlige pension (fra Dk og Sv) vil du väre berettiget til når den tid kommer. Jeg mener også at hvis I vil vende tilbage til Sv så ville I kunne göre det relativt nemt. I ville også väre berettiget til bistand. Hvis du vil vide mere om hvordan min kone fik permanent opholdstilladelse i Sv, så skriv endeligt. Selvfölgelig skal I have hjälp, hvis i altså vil tilbage til Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ryger godt nok nogle skud fra højre og venstre i den her debat. Danmarks Statistiks statistikbank er nede for søgninger lige i skrivende stund, men jeg mener at huske, at ratioen for om man vælger at bo i DK eller i Thailand er mindre end 1 til 3 (husker det som om ca. 7500 thai'er bor i Danmark og ca. 3000-3500 danskere bor i Thailand). 99% vælger således IKKE Danmark. Så fattigt er Thailand altså heller ikke, og kan man som dansker finde et job, kan man såmen leve helt fint - også i forhold til sundhed. Verdens bedste hospital ligger fx i Bangkok. Hertil skal ligges, at en del vælger at bo i Danmark efter de er blevet gift, ind til danskeren kan finde job i Thailand, hvorefter de flytter til der ned. Det skyldes, at det kan være ganske svært at finde job i Thailand, hvis man ikke kan thai i skrift og tale. Derudover: At Ole Skyum ikke er opmærksom på reglerne om, at ikke-EUborgere ikke som udgangspunkt har ret til at arbejde i Danmark, hvis de bor i Sverige kan ikke sammenlignes med at køre over rødt. Der er mange regler at skulle tage højde for, og den rådgivning man får er ikke altid lige kompetent (for nu at sige det mildt). Vi vist flere i dette forum, som har oplevet at blive afvist i første omgang. I forhold til Skat (ser dog ud til at køre nu). I forhold til børnefamilieydelse osv. osv. Som Skaanebo skriver, kan det også være, at sagsbehandleren i Försäkringskassen i Landskrona ikke havde helt styr på mulighederne... Under alle omstændigheder: Når man tager højde for nordiske konventioner, de generelle regler om arbejdskraftens fri bevægelighed inden for EU osv. osv., er det lidt vanskeligt at påstå, at sammenligningen med det røde lys holder. Til Ole: Hvis jeres primære valg er at flytte til Danmark, ser jeg een mulighed: Der er mangel på arbejdskraft i Danmark. De seneste tal siger knap 98.000 reelt arbejdsløse, og det svarer i virkeligheden stort set til den arbejdsløshed, der opstår, når folk er i jobskift - altså kort midlertid ledighed. Hvor vil jeg hen med det? Jo, manglen på arbejdskraft gør, at der det sidste ½ år har været åbnet op for bl.a. thaikokke. De er ikke på listen over glatsager, men der er alligevel åbnet op. Med andre ord: Brug jeres netværk. Havde din kone et godt forhold til sin gamle arbejdsgiver (det var vist rengøring)? Blev hun oplært til en speciel funktion der? Så prøv at søge om arbejdstilladelse den vej i gennem. Kender I nogen, der ejer en thai-take away eller restaurant, og kan din kone lave mad (om ikke andet så på papiret). Prøv at søge arbejdstilladelse den vej igennem. Der bliver som udgangspunkt ikke checket om folk med arbejdstilladelse rent faktisk arbejder, men hun må dog ikke arbejde for andre. På den anden side: Når I er kommet ind i landet den vej igennem, så kan du jo søge om familiesammenføring med din kone... Det blev lidt langt det her... Jeg håber det kan hjælpe dig videre til nogle alternative løsninger. En ting er dog sikkert: Reglerne bliver ikke ændret, så du, Ole, skal forsøge at finde alternative smuthuller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til, at jeg er kørt helt fast er at alle de forslag der er kommet har jeg/vi forsøgt og fået nej. Førtidspension, kan man glemme,hvis man er i mine sko indtil vedere, men måske advokaten jeg har fået kan få noget igennem, men jeg SKAL bo i Danmark. Og selvfølgelig har vi talt med US,og alle andre myndigheder, allerede da vi boede i Sverige og fik besked på min pensionsag skulle fortsætte så hed det Danmark. Men konen måtte ikke komme til Danmark da jeg jo skulle have suplerende hjælp. Så jeg havde dog regnet med, at hvis jeg ikke modtog hjælp fra det offentlige så kunne hun arbejde, men nej intet arbejde før en ny F/S var færdig. Så alle gode forslag har jeg været igennem, men ingen lader til at tro på det. Nu er det jo også ligegyldig da vi ikke har mulighed for hverken Sverige eller Danmark på grund penge og jeg orker ikke mere selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ole, når du skriver, at du nærmest sulter, så er det jeg tænker: yder dine voksne børn hjemme i Danmark eller andre nære familiemedlemmer ikke hjælp til dig, så du i det mindste kan opretholde den basale levestandard at kunne gå mæt i seng!? Det kan ikke just koste ret meget at blive bespist i Thailand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ole Jeg har nu brugt den halve nat på at læse dine indlæg på Dansk Thai website, og finder det svære og svære at finde sympati for dig og din sag, det er jo direkte sygt noget at det du sidder og lukker ud der, og med den tankegang synes jeg sku du har fortjent at ende dine dage uden hjælp eller andet fra den Danske Stat. Du er syg i pæren også er det sagt på en pæn måde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uha, ikke kun på denne debat (dengang), men lige pt også på andre boards.... http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?forum_id=48&thread_id=4473 http://din-debat.dk/forum/viewtopic.php?t=10952&postdays=0&postorder=asc&start=20 http://www.bistandsbums.dk/trad_gjort_usynlig (i skrivende stund offline) Internettet er temmelig lunefuldt :cool:
*whoa*...rystende læsning! :eek::eek::eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg jo lige læst noget der har været skrevet i Ekstrabladet om mennesker der levede i Thailand, så jeg kan konstatere, at med ærlighed kommer man ikke langt. ( så i dag er jeg villig til alle former for kriminalitet da det dog giver penge til man bliver opdaget ) som jeg lever nu uden penge er det Thaifængsel, hvis jeg bliver opdaget, så.
Tjah så kom det, han selv skrev jo til at blive virkelighed. Rystende læsning :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ta´ jer lige tid til at læse det HELE ! :rolleyes: Den er svær, men den der hetz hører ingen steder hjemme ! :sick:
Hvis du nu læste denne tråd http://www.dansk-thai.dk/forum/viewt...thread_id=4473 ville du også se at han har indrømmet en del rygter der gik om ham som ikke ligefrem fremmer hans sag eller sympati. Så helt ubegrundet er denne hetz ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du nu læste denne tråd http://www.dansk-thai.dk/forum/viewt...thread_id=4473 ville du også se at han har indrømmet en del rygter der gik om ham som ikke ligefrem fremmer hans sag eller sympati. Så helt ubegrundet er denne hetz ikke.
Jeg kan ikke se Ole har skrevet i tråden - og desuden er han bannet fra Thai-forumet. Men du må da gerne lige linke til det indlæg du refererer til ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I personally dont give a flying f*** Men jeg hader at se et menneske udleveret på den måde ! Der er 4 tråde, ikke bare den første som åbenbart er den nemmeste at tage stilling til for nogle :p (som et fjols jeg kender si´r: "næst efter egen success så er andres fiasko noget af det bedste" :sick: MEGET dansk imo..) http://www.dansk-thai.dk/forum/viewt...thread_id=4473 http://din-debat.dk/forum/viewtopic....r=asc&start=20 http://www.bistandsbums.dk/trad_gjort_usynlig http://www.bistandsbums.dk/om_beskyl...age=30#comment Om Ole er en bandit eller ej kvitter for mig, det der får mig til at skrive er muligheden for at sammenhængen muligvis, er noget anderledes end den som fremgår på især det øverste link :) 2 cents for what its worth these days :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites