Jump to content
oleskyum

Nede med nakken, jeg tabte.

Recommended Posts

Kort resumé af din-debat tråden EDIT: Nedenstående er ikke helt præcist. Læs i stedet: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3639 Jeg kan ikke huske din sag, men udfra linket til din-debat kan jeg se at sagen i korthed drejer sig om: Du gifter dig med en Thailandsk kvinde og kort tid derefter bliver I ofre for den stramme danske udlændingelovgivning. Din kone har eget job og tjener sine egne penge og Jeres giftemål er ikke proforma. Hvad der derefter sker er mig uklart, men siden du skriver her på sunddebatten, kan man måske antage at I en overgang flyttede til Sverige. Jeg antager at den danske stat fandt Jeres tilknytningsforhold til Danmark for svagt... Nu skriver du så fra Thailand, da I nu er flyttet derned. På din-debat nævnes at dit helbred ikke er for godt og at situationen i Thailand er presset. På trods af at du har bidraget til vores land (DK) hele dit liv igennem dine skattebetalinger, kan du nu ikke engang komme på hospitalet. Senere i tråden nævnes det, at du ikke har råd til flybilletten hjem og din-debat debattørerne taler om at starte en indsamling til billetten, selvom andre mener at du ikke vil rejse hjem alene. Kunne du evt. give et kort resumé af sagen, hvis noget er undladt her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke huske din sag, men udfra linket til din-debat kan jeg se at sagen i korthed drejer sig om: Du gifter dig med en Thailandsk kvinde og kort tid derefter bliver I ofre for den stramme danske udlændingelovgivning. Din kone har eget job og tjener sine egne penge og Jeres giftemål er ikke proforma. Hvad der derefter sker er mig uklart, men siden du skriver her på sunddebatten, kan man måske antage at I en overgang flyttede til Sverige. Jeg antager at den danske stat fandt Jeres tilknytningsforhold til Danmark for svagt... Nu skriver du så fra Thailand, da I nu er flyttet derned. På din-debat nævnes at dit helbred ikke er for godt og at situationen i Thailand er presset. På trods af at du har bidraget til vores land (DK) hele dit liv igennem dine skattebetalinger, kan du nu ikke engang komme på hospitalet. Senere i tråden nævnes det, at du ikke har råd til flybilletten hjem og din-debat debattørerne taler om at starte en indsamling til billetten, selvom andre mener at du ikke vil rejse hjem alene. Kunne du evt. give et kort resumé af sagen, hvis noget er undladt her?
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3639 www.sonnuwat. dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for linket! Det var rystende læsning. Hvad skal der så ske nu? EDIT: Hvorfor skriver du kun at du tabte din sag? Hvad var søgsmålet? Når du skriver at du finansielt er nede på minimum at du må overveje om du vil tanke benzin for 8 kr. så kan man med rette spørge, hvorfor din familie i Danmark ikke hjælper dig med f.eks. 1000 kr/mnd. Det er private spørgsmål, men du har selv valgt at være offentlig - håber du forstår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EDIT: Hvorfor skriver du kun at du tabte din sag? Hvad var søgsmålet? Når du skriver at du finansielt er nede på minimum at du må overveje om du vil tanke benzin for 8 kr. så kan man med rette spørge' date=' hvorfor din familie i Danmark ikke hjælper dig med f.eks. 1000 kr/mnd. Det er private spørgsmål, men du har selv valgt at være offentlig - håber du forstår.[/quote'] Lige netop det har jeg også spurgt mig selv om. Når man nu kommer i klemme af denne størrelse og endda uforskyldt i andet, end man ikke havde en jordisk chance for at stille de rette spørgsmål på det rette tidspunkt og de rette steder, fordi man ikke kunne forestille sig, at ens situation kunne i den grad ende i en tragedie - er det for så vidt status quo indtil der sker et mirakel. Derfor undrer det mig meget, at det ikke fremgår nogen steder (måske har jeg overset det), at det forholdsvis beskedne beløb på et par tusinde kroner/md man udmærket kan overleve i Thailand for - ikke kommer indsamlet af familien og styrker overskuddet til at kæmpe videre eller måske endda bedre (mere ro=flere kræfter=bedre udholdenhed=evt. flere idèer) i den mellemtid, der evt. går til man kan søge om folkepensionen dvs. frem til den tid, hvor situationen vil ændre sig og der måske dukker nye muligheder op på bordet. At "myndighederne" og "politikere" er en slags kønsløse størrelser, der kun reagerer på paragraffer og lovenes ordlyd - kan man næsten forvente sig, men at også de nærmeste forholder dem passivt er mig en gåde. Vi er jo alle mødre, søstre, brødre, børn, venner til nogen og jeg kan ikke fatte, at man kan lade sit familiemedlem eller ven i den grad sejle sin egen sø, som denne fortælling indtil videre vidner om. Nåh... men det er måske bare mig, der er en drømmer :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige netop det har jeg også spurgt mig selv om. Når man nu kommer i klemme af denne størrelse og endda uforskyldt i andet, end man ikke havde en jordisk chance for at stille de rette spørgsmål på det rette tidspunkt og de rette steder, fordi man ikke kunne forestille sig, at ens situation kunne i den grad ende i en tragedie - er det for så vidt status quo indtil der sker et mirakel. Derfor undrer det mig meget, at det ikke fremgår nogen steder (måske har jeg overset det), at det forholdsvis beskedne beløb på et par tusinde kroner/md man udmærket kan overleve i Thailand for - ikke kommer indsamlet af familien og styrker overskuddet til at kæmpe videre eller måske endda bedre (mere ro=flere kræfter=bedre udholdenhed=evt. flere idèer) i den mellemtid, der evt. går til man kan søge om folkepensionen dvs. frem til den tid, hvor situationen vil ændre sig og der måske dukker nye muligheder op på bordet. At "myndighederne" og "politikere" er en slags kønsløse størrelser, der kun reagerer på paragraffer og lovenes ordlyd - kan man næsten forvente sig, men at også de nærmeste forholder dem passivt er mig en gåde. Vi er jo alle mødre, søstre, brødre, børn, venner til nogen og jeg kan ikke fatte, at man kan lade sit familiemedlem eller ven i den grad sejle sin egen sø, som denne fortælling indtil videre vidner om. Nåh... men det er måske bare mig, der er en drømmer :rose:
Da jeg i begyndelsen forsøgte at beskrive min/vores kamp for i mine øjne det retfærdige i, at kunne være sammen selv om jeg havde haft en blodprop, da havde jeg ikke forventet, at det nærmest blev en for mig kamp på liv og død. Jeg havde håbet, ved at stå frem at der måske kunne rettes på de umenneskelige regler der er i forbindelse med udlændingeloven, men nej det tror jeg slet ikke på mere. Nu har jeg jo lige læst noget der har været skrevet i Ekstrabladet om mennesker der levede i Thailand, så jeg kan konstatere, at med ærlighed kommer man ikke langt. ( så i dag er jeg villig til alle former for kriminalitet da det dog giver penge til man bliver opdaget ) som jeg lever nu uden penge er det Thaifængsel, hvis jeg bliver opdaget, så. Så hellere RIG og Rask end Syg og Fattig. Og når jeg læser kommentarer til vores kamp, bliver jeg overbevist om, at ingen overhovedet tænker på, hvad jeg mistede af hjernen da jeg fik blodproppen, dette gør at jeg faktisk ikke kan debattere på normal måde, da jeg bliver alt for hidsig. Jeg er syg, men det ses ikke og høres ikke meget, så jeg tror det er derfor næsten ingen forstår det. Og det man kalder de nærmeste, dem har jeg helt forsøgt at glemme for ikke at gå fuldstændig til i had. Jeg er Rasende, bitter, syg, fattig og giver Danmark/regeringen skylden, da jeg trods sygdom ikke har kunnet få noget som helst hjælp til alt, hvad der var af papirarbejde o.s.v. for jeg har af gode grunde ikke fungeret optimalt siden blodproppen, hvilket vel også ses ud fra at efter genoptræning og arbejdsprøve, mente de i Sverige at jeg kunne lave lettere arbejde i max 2 timer om dagen. Jeg har brugt 3 år næsten til kun at finde en i begyndelsen Sverige og så selvfølgelig i Danmark, men alle offentlige instancer melder ingen hjælp. Jeg har nu gennem ambassaden hernede fået en advokat der hjælper, så der er lidt lys forude, men det ender nok med mig i Danmark og min kone i Thailand, selv om hun kunne forsørge mig i Danmark. Tilgiv mig mine udskejelser, tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har tidligere ovre på www.aegteskabudengraenser.dk fået det råd, at du og din kone uden videre vil kunne flytte til Sverige, fordi I har været gift gennem flere år. I skal blot en tur på Sveriges ambassade i Bangkok, indgive ansøgning om familiesammenføring efter Sveriges nationale regler, og vupti, efter 3-4 måneder så får I en hurtig opholdstilladelse til Sverige og kan flytte uden krav til jeres økonomiske situation i øvrigt. Men det har du jo bevidst fravalgt, så jeg ved ikke, hvorfor du bliver ved med at angle efter sympati for jeres sag? Løsningen er jo ganske enkel: I kan flytte tilbage til Landskrona, hvor I boede før, det kræver blot en tur omkring Sveriges ambassade i Bangkok og nogle få måneders ventetid. Nu virker det oven i købet til, at du er parat til at flytte til Danmark og efterlade din kone alene tilbage i Thailand... jeg ved ikke, hvad jeg skal sige... det er da helt ude i hampen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har tidligere ovre på www.aegteskabudengraenser.dk fået det råd, at du og din kone uden videre vil kunne flytte til Sverige, fordi I har været gift gennem flere år. I skal blot en tur på Sveriges ambassade i Bangkok, indgive ansøgning om familiesammenføring efter Sveriges nationale regler, og vupti, efter 3-4 måneder så får I en hurtig opholdstilladelse til Sverige og kan flytte uden krav til jeres økonomiske situation i øvrigt. Men det har du jo bevidst fravalgt, så jeg ved ikke, hvorfor du bliver ved med at anke efter sympati for jeres sag? Løsningen er jo ganske enkel: I kan flytte tilbage til Landskrona, hvor I boede før, det kræver blot en tur omkring Sveriges ambassade i Bangkok og nogle få måneders ventetid. Nu virker det oven i købet til, at du er parat til at flytte til Danmark og efterlade din kone alene tilbage i Thailand... jeg ved ikke, hvad jeg skal sige... det er da helt ude i hampen.
Ved du hvad skånebo, hvis du virkelig har ret, hvorfor mon advokater o.s.v. der har været inde over min sag ikke mener det samme som dig. Du skulle vel ikke have glemt, at jeg er Dansker og ikke Svensker så selv om jeg mener Sverige er et dejligt land, så er det stadig Danmark, hvor jeg har statsborgerskab og der jeg skal søge min førtidspension. Men du kender måske til noget om min pension som jeg og DSS ikke ved, så jeg hører da gerne fra dig desangående. For det lader jo til at der er en hovsaløsning, som kun du kender så sig frem, men efter 3 år, hvor ingen kan komme med den samme løsning som dig, tvivler jeg på dine større kundskaber til lovgivningen end advokaterne. Men lad mig høre, hvordan jeg får tilkendt førtidspension fra Danmark igennem Svenske myndigheder, jeg vil være dig dybt taknemmelig for hjælpen. Men uanset hvad du mener håber jeg ved, at fortælle om vores kamp, kan få mange til at se nogle af skævhederne i udlændingeloven. Tænk hvis alle havde ret til at vælge den kone de selv ønsker og ikke skal overlade det til den Danske regering og DF at bestemme, hvor man må bo i forhold til hvor ens ægtefælle kommer fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I vil i første omgang kunne søge om försörjningsstöd i Sverige, hvilket for to voksne personer er på omkring 12.000 SEK om måneden, skattefrit. Dernæst kan I gå vejen med at søge om sjukersättning og siden førtidspension via Försäkringskassan. Så måske skulle du blot have fat i en svensk advokat, hvis du skal have lidt hjælp på vejen med at gennemskue de økonomiske konsekvenser. Der er hundredvis af mennesker, for hvem Danmark er lukket land, men I valgte jo i sin tid at flytte fra Danmark til Sverige, uden at det på nogen måde var jer påtvunget. Det er først siden, at I er løbet panden mod en mur, pga. en række uheldige omstændigheder. Hvor der er vilje, er der en vej. Jeg kan ikke være stifinder for jer til Danmark, men I kan i hvert fald komme til Sverige, hvis I ønsker det - og siden kan din thailandske kone jo blive svensk statsborger, hvorved I sammen kan flytte til Danmark, når den tid kommer, hvis I måtte ønske det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Neeeeeeej, hvor er det synd................ Er det ellers godt vejr i Thailand for tiden????? Overvejer en lille ferie. Er træt af regnen herhjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tænk hvis alle havde ret til at vælge den kone de selv ønsker og ikke skal overlade det til den Danske regering og DF at bestemme, hvor man må bo i forhold til hvor ens ægtefælle kommer fra.
Alle har ret til at vælge den kone/mand man selv ønsker, det er blot et spørgsmål om bopæl. Der er blot lavet nogle stramme regler i Danmark efter en del åbentbart har haft udnyttet systemet - desværre. Det kan man så være enig i eller ej, det er jeg ikke den rette til at udtale mig om. Danmark er så godt et land med velfærdsstat osv., at jeg gætter på, at 99% vælger at få mand/kone flyttet til Danmark fremfor det modsatte, altså flytte til Afrika, Thailand, Mellemøsten, Japan, Sydamerika eller hvorhen i verden det må være (udenfor EU). Det var en sidebemærkning. Jeg er da ked af, at din sag er gået sådan og jeg håber det går i orden snarligt, så i kan flytte tilbage til enten Danmark eller Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja..... Man undrer sig...... Vejret er behageligere i Thailand. Dykningen er bedre.....Alt er billigere..... HVORFOR forsøge at flytte hende til DK???? Der er også kvinder i DK har jeg hørt......Hvorfor ikke finde sig en dansk kvinde, hvormed disse problemer ville være ikke eksisterende????

Danmark er så godt et land med velfærdsstat osv., at jeg gætter på, at 99% vælger at få mand/kone flyttet til Danmark fremfor det modsatte, altså flytte til Afrika, Thailand, Mellemøsten, Japan, Sydamerika eller hvorhen i verden det må være (udenfor EU).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja..... Man undrer sig...... Vejret er behageligere i Thailand. Dykningen er bedre.....Alt er billigere..... HVORFOR forsøge at flytte hende til DK???? Der er også kvinder i DK har jeg hørt......Hvorfor ikke finde sig en dansk kvinde, hvormed disse problemer ville være ikke eksisterende????
Måske vil han gerne have den kvinde han nu har fundet? hvorfor skal han overhovedet være tvunget til at overveje at hendes oprindelsesland kan være et problem for at hun kan blive en del af hans liv. Jeg har selv en kæreste fra filippinerne, og efter jeg første gang satte mine ben derude, så var jeg overbevist om at jeg aldrig ville have en dansk pige igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er da også helt ok. Men så må han bare tage konsekvenserne af sin gøren og laden....... Han er, grundet sit valg, blevet ramt af nogle regler...... Lidt ligesom når man kører for stærkt....... Vælger man at køre for stærkt og bliver taget i det, bliver man også ramt af nogle regler på området....

Måske vil han gerne have den kvinde han nu har fundet? hvorfor skal han overhovedet være tvunget til at overveje at hendes oprindelsesland kan være et problem for at hun kan blive en del af hans liv. Jeg har selv en kæreste fra filippinerne, og efter jeg første gang satte mine ben derude, så var jeg overbevist om at jeg aldrig ville have en dansk pige igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dit indläg startede så godt, og endte så tja, hvad kan jeg sige... suk. Jeg har oplevet en del italienere, som kom til DK for at få en dansk käreste, kun fordi hun var lyshåret -troede der var noget galt med italienere, men nej, åbenbart ikke:rolleye: Jeg vidste bare ikke at kärlighed havde noget med nationalitet at göre:rolleyes: Men spörgsmålet er: ville du kunne leve resten af dit liv på filippinerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da også helt ok. Men så må han bare tage konsekvenserne af sin gøren og laden....... Han er, grundet sit valg, blevet ramt af nogle regler...... Lidt ligesom når man kører for stærkt....... Vælger man at køre for stærkt og bliver taget i det, bliver man også ramt af nogle regler på området....
Klart, men man kan vel med rimelighed siger at han er i sin gode ret til at vælge sin mage uden at spørge lov af samfundet. Men det er han ikke - og det kan man jo så godt (med rimelighed) være utilfreds med. At køre for stærkt er strafbart fordi det statistisk set sætter andres og ens eget liv i fare og derfor netto er samfundsskadeligt. Jeg tror ikke man kan sige det samme om at finde ægtefælle udenlands. Skal lige siges at jeg ikke vil være hellig omkring fart, fordi jeg kører selv tit hurtigere end fartgrænserne påbyder, det får jeg så også fartbøder for ind imellem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Han er i al sin ret til at vælge sin ægtemage.....Ligesom alle vi andre!! Hans valg af ægtemage harmonerer bare ikke med de danske regler og det må han acceptere......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dit indläg startede så godt, og endte så tja, hvad kan jeg sige... suk. Jeg har oplevet en del italienere, som kom til DK for at få en dansk käreste, kun fordi hun var lyshåret -troede der var noget galt med italienere, men nej, åbenbart ikke, Jeg vidste bare ikke at kärlighed havde noget med nationalitet at göre Men spörgsmålet er: ville du kunne leve resten af dit liv på filippinerne?
Hehe, ja nu har jeg været der nogle gange... og hvis jeg kunne finde en måde at tjene en fornuftig skilling på dernede, så var jeg skredet :) Men jeg har nu haft en ting for asiater ligeså længe jeg kan huske, så at komme derover var som at lande i en slikbutik for mig :D Mht. kærligheden så tror jeg ikke på "den eneste ene" konceptet, jeg tror bare man skal finde sig en af de reelt mange som man nu KAN leve med resten af livet. Så derfor er det helt ok at udvide sit søgeområde, vælge den sølle 2,5 million danske kvinder fra, og så kigge på en eller flere andre grupper, der skal nok være flere af dem, og så kan man måske også få opfyldt sine fysiske præferancer ;) Update: Måske burde jeg lige indføre at der også er danske kvinder jeg synes er attraktive, det synes resten af den vestlige mandlige befolkning bare også. Det som vi synes er smukt, er almindeligt i asien. Det som de synes er smukt, er almindeligt her...everybody wins :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han er i al sin ret til at vælge sin ægtemage.....Ligesom alle vi andre!! Hans valg af ægtemage harmonerer bare ikke med de danske regler og det må han acceptere......
Nu er det jo sådan at jeg var gift med min nuværende kone da alle disse DF regler om udlændinge blev vedtaget så ??? og kigger du i dit partiprogram ligger der 27 nye tiltag så kør du bare videre i samme spor, jeg har da heldigvis set selv Danskere der nedværdiger sig til at bo udenfor landet, have endog både menneskelige følelser og også kan se positivt på det land de er født i. Jeg går så også ud fra at du i din store viden lige kan fortælle kommende ægtepar at blandet herkomst, hvilke regler der bliver indført de næste mange år. Men dine indlæg siger meget om dig, og dit kendskab til menneskehedens fejl og mangler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Tak skal du ha' Ole...... Det du siger er at, alle der IKKE deler dit syn på livet i sin helhed, er tilhørende den ekstreme højrefløj i DK???? Det nærmer sig da injurier...... Og udstiller du ikke en menneskelig mangel, når du ikke er objektiv i dine betragtninger omkring det samfund vi lever i???? Jeg kan forstå din frustration, men har ikke skyggen af medlidenhed....., idet valget er noget du har gjort selv og ikke er blevet tvunget til.....

Nu er det jo sådan at jeg var gift med min nuværende kone da alle disse DF regler om udlændinge blev vedtaget så ??? og kigger du i dit partiprogram ligger der 27 nye tiltag så kør du bare videre i samme spor, jeg har da heldigvis set selv Danskere der nedværdiger sig til at bo udenfor landet, have endog både menneskelige følelser og også kan se positivt på det land de er født i. Jeg går så også ud fra at du i din store viden lige kan fortælle kommende ægtepar at blandet herkomst, hvilke regler der bliver indført de næste mange år. Men dine indlæg siger meget om dig, og dit kendskab til menneskehedens fejl og mangler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak skal du ha' Ole...... Det du siger er at, alle der IKKE deler dit syn på livet i sin helhed, er tilhørende den ekstreme højrefløj i DK???? Det nærmer sig da injurier...... Og udstiller du ikke en menneskelig mangel, når du ikke er objektiv i dine betragtninger omkring det samfund vi lever i???? Jeg kan forstå din frustration, men har ikke skyggen af medlidenhed....., idet valget er noget du har gjort selv og ikke er blevet tvunget til.....
Ganske rigtig mit valg var en blodprop i hjernen, så du har da ganske ret det var mit frie valg. Ellers var resten nok påduttet fra regeringens side, jeg må bøje mig i støvet for dig du store mester, der ikke har medlidenhed, men jeg kan trøste dig med, at jeg ikke vil håbe for dig, at komme i samme suppedas af selvforskyldt sygdam, bare operationen var ubehagelig, men nu var den jo selvforskyldt så, hvad lidt skavanker må man jo forvente med det liv man har ført, så derfor tusind tak for dit smukke og tillidsvækkende indlæg, det berørte mig dybt, at en mand som dig har så stort et overblik. tak tak store orakel for din indsigt i livets besværligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg snakker ikke om dit uheld.....Ej heller følgevirkningerne deraf......Kun om valget af ægtefælle.

Ganske rigtig mit valg var en blodprop i hjernen, så du har da ganske ret det var mit frie valg. Ellers var resten nok påduttet fra regeringens side, jeg må bøje mig i støvet for dig du store mester, der ikke har medlidenhed, men jeg kan trøste dig med, at jeg ikke vil håbe for dig, at komme i samme suppedas af selvforskyldt sygdam, bare operationen var ubehagelig, men nu var den jo selvforskyldt så, hvad lidt skavanker må man jo forvente med det liv man har ført, så derfor tusind tak for dit smukke og tillidsvækkende indlæg, det berørte mig dybt, at en mand som dig har så stort et overblik. tak tak store orakel for din indsigt i livets besværligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Klap lige hesten Oleskyum... Du forkaster jo ethvert godt råd fra Skaanebo :sick: og dernæst taler nedsættende til Supermule... Ikke et under, at der ikke er megen hjælp at hente... Du ved jo ligeså godt, som jeg (det håber jeg sandelig), at ingen her og jeg mener virkelig ingen mener at en hjerneblødning er selvforskyldt. Det kan godt være, jeg er forkert på den, men kræves der ikke en arbejdstilladelse for at Danmark, selvom man har opholdstilladelse er fra Thailand (eller alt udenfor EU) og gift med en dansker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klap lige hesten Oleskyum... Du forkaster jo ethvert godt råd fra Skaanebo :sick: og dernæst taler nedsættende til Supermule... Ikke et under, at der ikke er megen hjælp at hente... Du ved jo ligeså godt, som jeg (det håber jeg sandelig), at ingen her og jeg mener virkelig ingen mener at en hjerneblødning er selvforskyldt. Det kan godt være, jeg er forkert på den, men kræves der ikke en arbejdstilladelse for at Danmark, selvom man har opholdstilladelse er fra Thailand (eller alt udenfor EU) og gift med en dansker?
Nu har jeg prøvet at forklare, at jeg har boet i Sverige og der klart fik, at vide mine muligheder som ikke er de samme som skånebo kommer med. Den historie, at vi bare kan gå på den Svenske ambasade i Bangkok så vupti kan vi leve kvit og frit i Sverige er ganske enkelt ikke rigtig. Men jeg har trods alt brugt næsten tre år på, at undersøge hvilke muligheder vi havde så selvfølgelig bliver jeg irriteret over, at nærmest få at vide det er løgn, hvad socialen, forsikringskassen i Landskrona har fortalt mig. Og at jeg taler nedsættende til supermanden efter, at han har fortalt mig, at han er en af dem der vil fortælle alle Danskere hvem de må gifte sig med, hvis de skal kunne bruge Danmark som hjemland ser jeg intet galt i. Men for at gøre det helt klart, er min store fejl, at jeg fik en blodprop, ellers boede jeg stadig i Sverige og arbejdede i Danmark, så derfor ser jeg ikke noget galt i både at forsvare min ret til valg af kone og bolig i forhold til Danmark. Der er vel ingen her på siden der havde forventet, at jeg kunne komme til at vælge mellem min kone og Danmark for at få mine normale rettigheder som skatteyder i Danmark. Men selvfølgelig kan jeg da forstå dem der mener det var min egen fejl at flytte til Sverige, men hvor mange på denne side mener det er så forkastelig, at have bosted i Sverige og arbejde i Danmark ? for den fodfejl lavede jeg og forventede ikke, at sygdom på noget måde kunne sætte mig i knibe da vi jo havde ret til alt fra både Danmark og Sverige. Men jeg håber da at dette kan få andre til, at se på hvilke muligheder de har, hvis de skulle komme ud for et uheld. Og jo jeg opfattede supermules indlæg som direkte fordømmende og nærmest skadefro over mit uheld, fordi jeg har valgt en kone fra et land som ikke passer ind i nogens optik. Men fred være med det, jeg beklager at jeg overhovedet skrev herinde, for jeg hverken kan eller vil blive ved med at forsvare, at jeg har en Thai kone og at jeg valgte, at bo i Sverige, samt at jeg fik en blodprop. Hvis nogen kunne lære af mit uheld var skriveriet måske ikke helt værdiløs, men at skulle debattere det samme igen og igen om hvordan regler har ramt mig og der sættes spørgsmålstegn ved rigtigheden af hvordan reglerne har ramt os er da langt under lavmålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med Ole Skyum er, at han ikke vil indrømme hans egne fejl. I hans historie, som har været bragt i avisen, står der "»Vi fortsatte begge med vore arbejde, men da vi havde boet I Sverige i halvandet år, ringende hendes chef fra ISS og sagde, at hun var udlænding, og derfor ikke måtte bo i Sverige og arbejde i Danmark. Det havde jeg slet ikke spekuleret på, da vi flyttede". Havde Ole nu undersøgt reglerne INDEN han flyttede, så kunne meget havet været undgået. At han så fik en blodprop, ja det kunne man ikke forudse, hvorefter det så går ned af bakke. I dag er ole en meget bitter mand, og skyder hele skylden på samfundet, Dansk Folkeparti, muslimerne, og alle dem som ikke lige har sympati for hans "sag". Ole skriver også, hvor hårdt han er spændt økonomisk, det er nok muligt, hvad jeg så ikke forstår er, hvordan har så har råd til at være så meget på nettet, og deltage i så mange debatter, i forskellige forums, bl.a. Dansk-Thai website, ægteskabudengrænser, og andre. Nu er Ole så i gang med noget dumt og ikke særligt gennemtænkt, og det er at "overstay" hans visa i Thailand, og hvis han bliver taget røger han i fængsel, og bliver deporteret når der er penge til en billet, og bliver "blacklistet" og kan ikke rejse ind i Thailand igen. Iflg hans egen oplysninger, som nu ligger til grund for en indamling på din-debat.dk Ole er heller ikke selv sen til at skyde med skarpt imod andre, som ikke lige har hans opfattelse, så jeg forstår udemærket den manglende sympati for ham. Citat fra indlæg af oleskyum på dansk-Thai website Se jer rundt næsten alle der forsøger, at lave forretning i Thailand er plattenslagere, på den ene eller den anden måde. Der er selvfølgelig undtagelser, men ikke mange!! Citat slut Så Ole stop nu det piveri, og vær dog en mand og indrøm at du "glemte" at sætte dig ind i reglerne. Polar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites