Jump to content
Guest PeterK

Barnedåb i DK

Recommended Posts

Guest PeterK

Vi bor i Malmø og konen arbejder (selvstændig) i Sverige og jeg arbejder i DK. Vores søn er født i Sverige og har aldrig boet i DK. Kan vi så få ham døbt i DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hej Peter Ja, det er jeg helt sikker på I kan, ligesom I kan blive gift om I ønsker det. Jeg har endog læst et sted (har glemt hvor) at det kan være en fordel at finde et kirkekontor med elektronisk kirkebog. Så kan de nemlig ikke døbe jeres søn uden samtidig at tildele ham et cpr nummer... det behøver han ikke i teorien, men mit indtryk er det er godt at have alligevel i praksis:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hej Peter Ja, det er jeg helt sikker på I kan, ligesom I kan blive gift om I ønsker det. Jeg har endog læst et sted (har glemt hvor) at det kan være en fordel at finde et kirkekontor med elektronisk kirkebog. Så kan de nemlig ikke døbe jeres søn uden samtidig at tildele ham et cpr nummer... det behøver han ikke i teorien, men mit indtryk er det er godt at have alligevel i praksis:)
Lyder godt..........Ikke fordi vi har et problem med at gøre det i Sweden, men det har noget med en familietradition at gøre!! Men knægten har aldrig fået dansk cpr-nummer og vi forventer BESTEMT ikke at rykke tilbage til afgiftsdanmark igen, igen (Har gjort det før:) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder godt..........Ikke fordi vi har et problem med at gøre det i Sweden, men det har noget med en familietradition at gøre!! Men knægten har aldrig fået dansk cpr-nummer og vi forventer BESTEMT ikke at rykke tilbage til afgiftsdanmark igen, igen (Har gjort det før:) )
Vores søn blev døbt i DK i Søndags, så jeg kan sige god for det. Han havde heller ikke noget dansk cpr-nr i forvejen, men det lavede præsten til ham, da han indtastede dåbs-oplysningerne i hans computer. Dåbsattesten var klar direkte efter dåben, så vi fik den med hjem fra kirken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi betalte ingenting Vi fik Nikolai døbt i DK i maj sidste år. Han havde ikke dansk cpr på det tidspunkt. Præsten lavede et til ham, og vi fik dåbsattesten i hånden, da vi gik. Det kostede ikke noget. :) Sanni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites