Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet July 24, 2007 Vi bor i Malmø og konen arbejder (selvstændig) i Sverige og jeg arbejder i DK. Vores søn er født i Sverige og har aldrig boet i DK. Kan vi så få ham døbt i DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 24, 2007 Hej Peter Ja, det er jeg helt sikker på I kan, ligesom I kan blive gift om I ønsker det. Jeg har endog læst et sted (har glemt hvor) at det kan være en fordel at finde et kirkekontor med elektronisk kirkebog. Så kan de nemlig ikke døbe jeres søn uden samtidig at tildele ham et cpr nummer... det behøver han ikke i teorien, men mit indtryk er det er godt at have alligevel i praksis:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret July 24, 2007 Hej Peter Ja, det er jeg helt sikker på I kan, ligesom I kan blive gift om I ønsker det. Jeg har endog læst et sted (har glemt hvor) at det kan være en fordel at finde et kirkekontor med elektronisk kirkebog. Så kan de nemlig ikke døbe jeres søn uden samtidig at tildele ham et cpr nummer... det behøver han ikke i teorien, men mit indtryk er det er godt at have alligevel i praksis:) Lyder godt..........Ikke fordi vi har et problem med at gøre det i Sweden, men det har noget med en familietradition at gøre!! Men knægten har aldrig fået dansk cpr-nummer og vi forventer BESTEMT ikke at rykke tilbage til afgiftsdanmark igen, igen (Har gjort det før:) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2007 Lyder godt..........Ikke fordi vi har et problem med at gøre det i Sweden, men det har noget med en familietradition at gøre!! Men knægten har aldrig fået dansk cpr-nummer og vi forventer BESTEMT ikke at rykke tilbage til afgiftsdanmark igen, igen (Har gjort det før:) ) Vores søn blev døbt i DK i Søndags, så jeg kan sige god for det. Han havde heller ikke noget dansk cpr-nr i forvejen, men det lavede præsten til ham, da han indtastede dåbs-oplysningerne i hans computer. Dåbsattesten var klar direkte efter dåben, så vi fik den med hjem fra kirken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webnadiya 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2008 Hej. Tager lige denne tråd op igen. Hvad koster det at få døbt sit barn i en DK kirke når nu vi bor i SE og ikke betaler kirkeskat ? Tak Webnadiya Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sanni 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Vi betalte ingenting Vi fik Nikolai døbt i DK i maj sidste år. Han havde ikke dansk cpr på det tidspunkt. Præsten lavede et til ham, og vi fik dåbsattesten i hånden, da vi gik. Det kostede ikke noget. :) Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Og det var nøjagtigt det samme for os i 2006. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sof 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2008 Liam skal døbes i dk og det koster ikke noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webnadiya 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2008 Ok det vil sige man bare henvender sig til den kirke/præst man ønsker skal døbe sit barn ? Og så skulle det være uden omkostninger udover alt det gæsterne skal fortærer hehe På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites