polar 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Forsikringkassen og deres EU-kontor har vi også haft vores døje med. Det tog ca. 1 år, fra vi ansøgte til vi endelig fik pengene. Først havde man "glemt" at sende os papirerne. Da vi så endelig fik dem, og sendte dem til Dk, ventede og ventede, kontaktede vi FK igen, nu gad de ikke svare på vores mails. På deres hjemmeside fandt vi så emailadressen for den øverste chef for FK i Sverige, så ham skrev vi til, selvfølgelig med kopi til EU-kontoret. 2 dage efter lå der en email fra EU-kontoret, hvor de undskyldte den lange ekspeditionstid, og det var med kopi til deres chef. Ugen efter kom alle pengene ind, ca. 54.500,00 skr, også en del. og her så hans emailadresse, hvis nu andre skulle få brug for det. Generaldirektör Curt Malmborg e-post: curt.malmborg@forsakringskassan.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Forsikringkassen og deres EU-kontor har vi også haft vores døje med. Det tog ca. 1 år, fra vi ansøgte til vi endelig fik pengene. Først havde man "glemt" at sende os papirerne. Da vi så endelig fik dem, og sendte dem til Dk, ventede og ventede, kontaktede vi FK igen, nu gad de ikke svare på vores mails. På deres hjemmeside fandt vi så emailadressen for den øverste chef for FK i Sverige, så ham skrev vi til, selvfølgelig med kopi til EU-kontoret. 2 dage efter lå der en email fra EU-kontoret, hvor de undskyldte den lange ekspeditionstid, og det var med kopi til deres chef. Ugen efter kom alle pengene ind, ca. 54.500,00 skr, også en del. og her så hans emailadresse, hvis nu andre skulle få brug for det. Generaldirektör Curt Malmborg e-post: curt.malmborg@forsakringskassan.se Ok Tak for det det lige før man ikke gider hader såden noget at man har ret til at få de penge men man skal bare SLIDE og Slæbe for dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Du er velkommen, håber det går i orden for jer. Polar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Du er velkommen, håber det går i orden for jer. Polar Tak det håber jeg også men nu har jeg lige været i postkassen og der lå et brev fra Försäkringskassen skal jeg bare udfylde det og sende det reur eller skal jeg lige vente til jeg også for de fra DK og sendet det hele sammen TAk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Nu ved jeg jo ikke hvilket papir, som i har modtaget, men man får et, hvor man skal angive kontonr, og lignende, hvis det er, så udfyld det og returnere det. Polar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2008 Ifbm. det forventede nye skattereform i Danmark til næste år taler man om muligvis at afskaffe børnefamilieydelsen helt til folk med høje indkomster alternativt begrænse ydelsen til kun at omfatte de to førstfødte børn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2008 Nu ved jeg jo ikke hvilket papir, som i har modtaget, men man får et, hvor man skal angive kontonr, og lignende, hvis det er, så udfyld det og returnere det. Polar Hej Så var jeg oppe på eu-kontor og aflevede papirne til en ældre dame og hun var meget flink og hun sagde at hun skal tage sig af papirne og send dem til mig i næste uge. indtil videre så går det fint Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazzy 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2008 Jeg har lige været inde på forsikringskassens hjemmeside for at finde en adresse som jeg kunne sende vores E401 og E411 til. Jeg fandt godt nok en masse adresser men jeg kunne ikke gennemskue hvilken en der er den rigtige. Kan i hjælpe mig med det? Jeg bor i Svedala kommune hvis det skal bruges til noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Grænsegænger 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 hej, Jeg sendte blanketterne til Forsakringskassan for ca. 7 uger siden, men har desværre endnu ikke hørt fra dem. Det kan tage flere måneder sagde den dame i DK som sendte blanketterne til mig... vi må bare være toldmodig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Grænsegænger 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2008 kære Yazzi Du skal kontakte den kommune du boede i DK, inden du flyttede til sverige så sender de blanketterne til dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2008 Kbh's kommune har sendt mig dette svar: Det kan tilføjes, at hvis Danmark skal yde supp. hjælp til den svenske ydelse, vil der kun blive beregnet supplement en gang årligt, omkr. nov/dec måned, da det ellers administrativt vil være for uoverskueligt, at skulle lave beregning hver 3. måned. Alltså kun penge 1 gang/år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2008 Kbh's kommune har sendt mig dette svar: Det kan tilføjes, at hvis Danmark skal yde supp. hjælp til den svenske ydelse, vil der kun blive beregnet supplement en gang årligt, omkr. nov/dec måned, da det ellers administrativt vil være for uoverskueligt, at skulle lave beregning hver 3. måned. Alltså kun penge 1 gang/år Det hænger vel meget godt sammen med at man skal aflevere lønsedler ca. 2gange om året, vise dit og dat, for så igen at få at vide de skal bruge løn sedler og ansættelses kontrakter flere gange om året.. når de nu er så superduperhurtige til at ekspedere pengene for ca. 1år adgangen? ja undskyld mit lidt sure opstød.. men jeg kan ikke rigtigt få øje på hvem det er der er snøvlehoveder DK eller S? jeg spurgte også inde i sundby hvem andre danskere der lod sig tage til takke med ikke at få de penge andet end 1gang om året ca., det vidste han så ikke noget om.(det er her det fulde beløb kun fra dk) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2008 Hej! Hvis mor er svensk og far dansk. Mor arbejder i Sverige og far arbejder i Sverige for et dansk firma (og er socialt sikret i Danmark). Hvad sker der lige med børnepenge så? If anybody knows? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2008 I får fuld svenskt "barnbidrag" og skal have supplerende dansk familieydelse så i skal möllen igennem med ydfyldelse af blanketter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazzy 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2008 kære Yazzi Du skal kontakte den kommune du boede i DK, inden du flyttede til sverige så sender de blanketterne til dig. Det har vi skam gjort, nu skal vi bare have sendt de udfyldte papirer til de svenske myndigheder...derved spørgsmålet om en adresse til det svenske EU kontor. Hvis ikke, på hvilken adresse kan man så lave en personlig indlevering? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2008 I får fuld svenskt "barnbidrag" og skal have supplerende dansk familieydelse så i skal möllen igennem med ydfyldelse af blanketter. Hvad får man I supplerende dansk familieydelse (DKK)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 18, 2008 Det var da dejligt checken er steget fra 3539 til 4039 pr. 1 juli, småbørn 0-2 år :D Hvem har bestemt det ?? God weekend.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 E401 hjælp..... i dag please ;-) Hejsa Kom lige i tanke om vi hellere må få den udfyldt, så vi kan få nogle penge den 20. Men jeg synes alle herinde snakker om den skal indsendes til/underskrives af försäkringskassan ? På papiret står der den bare skal underskrives af folkeregisteret i bopælslandet eller anden kompetent myndighed. Min plan er da bare at tage ned på folkbokföring i morgen, vil jeg få problemer med det eller hur ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Du skal lige ind på EU-kontoret som ligger sammen med Skatteverket i Malmö kommune. Lige undenfor døren på venstre hånd. Der skal de lige kigge papirerne igennem og sende dem hjem til dig. For os tog det en uge inden vi fik dem med posten. For andre har det taget betydeligt længere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 ok.... Og er der en speciel grund til at de ikke lige kan skrive under på de ting hos folkbokföring/skatteverket De skal jo bare skrive under på vi er dem vi er :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 D 20, hvilken måned?? D 20, hvilken måned?? April ? Det de skriver under på er at du ikke får börnebidrag i Sverige. Ikke på at du bor herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 D 20' date=' hvilken måned?? April ? Det de skriver under på er at du ikke får börnebidrag i Sverige. Ikke på at du bor herovre.[/quote'] aaaaah ok så må jeg hellere fedte for aalborg kommune i dag mht børnepenge 20 januar, og få mailet den e401 til eu kontoret :D Tak til skallstorp og pede ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 aaaaah ok så må jeg hellere fedte for aalborg kommune i dag mht børnepenge 20 januar, og få mailet den e401 til eu kontoret :D Tak til skallstorp og pede ;) 20. januar....... Good luck - for os tog det over et halvt år første gang vi skulle have ydelsen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 20. januar....... Good luck - for os tog det over et halvt år første gang vi skulle have ydelsen! Så er det på plads..... den kommer 20 januar..... Min tvivl var mere om de holdte udbetalingen tilbage, indtil de fik blanketten.. Men vi har jo også fået siden april 2007, bare aldrig udfyldt blanketten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Jeg har fået at vide, at differensen mellem det svenske barnbidrag (1.050 SEK) og den danske børnefamilieydelse modregnes i foräldrepenningene. Er det rigtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites