Jump to content
Gizmo

Børnepenge E401 & E411 lidt hjælp

Recommended Posts

Hejsa Ansøgning om børnepenge fra Danmark, bor i SV Arb. i DK Jeg har nu fået tilsendt de 2 dokumenter E401 & E411 fra min danske fra flytter kommunen og skal nu udfylde dem, men er lidt i tvivl hvordan de skal udfyldes angående mit barns svenske eller danske Cpr. nr. der skal påføres på disse to dokumenter så derfor ville jeg have EU kontoret til at hjælpe mig, men de siger jeg skal tage kontakt til forsikringen kassen og forsikrings kassen siger jeg skal snakke med EU kontoret.....!!!:rolleye: 1, Hvordan har i udfyldt papirerne...? angående CPR-Nr. 2, Har i fået hjælp på EU-kontoret til udfyldning af papirerne..? 3, Jeg kan læse at der er flere der skal aflevere lønseddel fra Danmark, AFLEVERE I DEM SAMMEN MED DE TO DOKUMENTER I SVERIGE..? håber nogle ved lidt mere end mig:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Ansøgning om børnepenge fra Danmark, bor i SV Arb. i DK Jeg har nu fået tilsendt de 2 dokumenter E401 & E411 fra min danske fra flytter kommunen og skal nu udfylde dem, men er lidt i tvivl hvordan de skal udfyldes angående mit barns svenske eller danske Cpr. nr. der skal påføres på disse to dokumenter så derfor ville jeg have EU kontoret til at hjælpe mig, men de siger jeg skal tage kontakt til forsikringen kassen og forsikrings kassen siger jeg skal snakke med EU kontoret.....!!!:rolleye: 1, Hvordan har i udfyldt papirerne...? angående CPR-Nr. 2, Har i fået hjælp på EU-kontoret til udfyldning af papirerne..? 3, Jeg kan læse at der er flere der skal aflevere lønseddel fra Danmark, AFLEVERE I DEM SAMMEN MED DE TO DOKUMENTER I SVERIGE..? håber nogle ved lidt mere end mig:thumbup:
Hej Gizmo Jeg antager at det er boernefamilieydelse og ikke boernepenge du mener ? Vedr. boernefamilieydelse saa fik jeg en af de naevnte formularer fra min danske kommune, husker ikke desvaerre ikke hvilken af de to det var, herefter tog hen paa Forsakringskassan (i Skurup), konstaterede at der var for lang koe til at jeg gad vente, hvorefter jeg tog hjem og istedet sendte formularen til dem med posten sammen med et forklarende foelgebrev. Ca. tre uger efter modtog jeg en anden formular med posten fra Forsakringskassen (i Ystad), som jeg udfyldte og sendte retur. Siden har jeg ikke hoert noget (det er to uger siden) saa jeg antager at de har sagsbehandlet formularene og sendt dem videre til Danmark. Mht til loensedler saa har jeg sendt mine seneste tre seddeler (samt konens) til min danske hjemkommune, att. Borgerservice. Dette fik jeg besked paa (af hjemkommunen i DK) er den rette procedure. Jeg venter med spaending paa hvornaar det hele gaar i orden, men er ikke saa bekymret, da man altid vil faa pengene med tilbagevirkende kraft ogsaa selv om man skulle misse udbetalingen i et kvartal eller to. Held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

- og for nu at bidrage til forvirringen så var modellen for mig, at jeg indsendte papirerne til EU kontoret, der udfyldte og returnerede til mig og så sendte jeg selv det hele til min danske fraflytterkommune. Hvad forklaring giver EU kontoret for at det ikke er dem, der skal udfylde? Da de udfyldte mine brokkede de sig lidt over de mange formularer de skulle bruge tid på at udfylde for danskere. Lønsedler kan jeg ikke lige huske hvad jeg skulle sende med..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- og for nu at bidrage til forvirringen så var modellen for mig, at jeg indsendte papirerne til EU kontoret, der udfyldte og returnerede til mig og så sendte jeg selv det hele til min danske fraflytterkommune. Hvad forklaring giver EU kontoret for at det ikke er dem, der skal udfylde? Da de udfyldte mine brokkede de sig lidt over de mange formularer de skulle bruge tid på at udfylde for danskere. Lønsedler kan jeg ikke lige huske hvad jeg skulle sende med..
Hvor lang tid gik der så før det gik i orden for dig/Jer? Jeg har en veninde, som er på barsel lige nu, og hun har ikke fået nogle penge endnu. Jeg er naturligvis også selv interesseret i at høre det, da jeg selv står og skal på barsel meget snart. :) Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

og hov... et måske dumt spørgsmål Da min førnævnte veninde og jeg talte om børnepengene/børnefamilieydelsen, nævnte hun også at man 1. gang om året skal bevise at man ikke modtager penge fra Forsäkringskassen også. Hvordan beviser I andre det...? Kontoudtog...? På forhånd tak, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Børnefamilie ydelse hmm synes nu ikke det var så besværligt. I starten af April ringede jeg til vores fraflytter kommunen, som sagde at det ikke var noget problem, da de kunne se vi fik de gule grænsegængerbevis en gang om året, og vi boede i sverige, var danske statsborger osv. (det var åbenbart beviser nok for dem ) De sendte blanketten til os, og skulle ikke bruge noget cpr nummer ( da han ikke stod bogført i dk alligevel )... Vi skulle bare notere et kommende navn. Pengene kom uden problemer den 20 april, og her igen d. 20 juli :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor lang tid gik der så før det gik i orden for dig/Jer? Jeg har en veninde, som er på barsel lige nu, og hun har ikke fået nogle penge endnu. Jeg er naturligvis også selv interesseret i at høre det, da jeg selv står og skal på barsel meget snart. :) Winnie
Frida er fra midt oktober og gik vist igang med proceduren start november. Det tog en lille måneds tid før det endelige tilsagn lå - det synes jeg selv er helt ok når man tager i betragtning, at diverse papirer skulle frem og tilbage mellem diverse myndigheder. Pengene kom som de skulle midt januar og siden da. Men som jeg skrev tidligere gjorde EU kontoret lidt indsigelser over de arbejdsbyrder de indirekte blev pålagt af danske myndigheder. Hvis din veninde ikke har hørt noget endnu kan det måske skyldes ferietid/papirbunker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja der gaar oejensynligt stadig lidt inden min 'sag' er iorden, da jeg netop igaar modtog endnu en blanket fra Forsakringskassan der skulle udfyldes. Det gaar maaske ikke specielt hurtigt deres sagsbehandling, men alt i alt lader de nu til at have meget godt styr paa hvad de laver, saa mit gaet er at det er i orden om et par uger og saa er der gaaet 2,5 maaned ialt fra vi startede. Egil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frida er fra midt oktober og gik vist igang med proceduren start november. Det tog en lille måneds tid før det endelige tilsagn lå - det synes jeg selv er helt ok når man tager i betragtning, at diverse papirer skulle frem og tilbage mellem diverse myndigheder. Pengene kom som de skulle midt januar og siden da. Men som jeg skrev tidligere gjorde EU kontoret lidt indsigelser over de arbejdsbyrder de indirekte blev pålagt af danske myndigheder. Hvis din veninde ikke har hørt noget endnu kan det måske skyldes ferietid/papirbunker?
Hej Rikke, Tak for dit svar :) Tjaeh, det kan jo godt være at hun kan være rendt ind i ferietid. Selvom hun godt nok fødte sidst i april. Hun var ellers sikker på det ville gå smooth, da den lille blev født i dk og fik dansk personnummer ved fødslen. Men ellers synes jeg da det lyder temmelig opløftende med den tid du har beskrevet. Jeg selv er sat til slut i september og kan så nok se frem til at ydelsen først kommer med tilbagevirkende kraft. Jeg mener - det er nok optimistisk at tro at oktoberydelsen kommer til tiden. Men så længe man er lidt forberedt på den slags, så går det jo også nok med det. :) Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja der gaar oejensynligt stadig lidt inden min 'sag' er iorden, da jeg netop igaar modtog endnu en blanket fra Forsakringskassan der skulle udfyldes. Det gaar maaske ikke specielt hurtigt deres sagsbehandling, men alt i alt lader de nu til at have meget godt styr paa hvad de laver, saa mit gaet er at det er i orden om et par uger og saa er der gaaet 2,5 maaned ialt fra vi startede. Egil
Hej Egil, Ja - sådan som jeg kan forstå det, kan man vist ikke sige at Forsäkringskassan arbejder på højtryk. Min svenske nabo fortalte mig at hvis man skal søge om barsel så skal man nærmest gå igang når man har konstateret graviditeten. Men jeg kan nu ikke helt forstå hvorfor du overhovedet er i kontakt med Forsäkringskassan ang. dette. Hvis både du og din hustru har job i DK, skal I da ikke have noget fra Sverige?... eller hur... :rolleye: Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Egil, Ja - sådan som jeg kan forstå det, kan man vist ikke sige at Forsäkringskassan arbejder på højtryk. Min svenske nabo fortalte mig at hvis man skal søge om barsel så skal man nærmest gå igang når man har konstateret graviditeten. Men jeg kan nu ikke helt forstå hvorfor du overhovedet er i kontakt med Forsäkringskassan ang. dette. Hvis både du og din hustru har job i DK, skal I da ikke have noget fra Sverige?... eller hur... :rolleye: Winnie
nej lige netop :) Vi skal have 'Sverige' til at konkludere at vi ikke er berretiget til sociale ydelser i Sverige foer Ringsted er villige til at slippe slanterne (altsaa udbetale den alm. boernefamilieydelse). Ringsted kommune kan vaere lidt tunge at danse med, vi har tidligere haft et civiliseret men intenst slagsmaal med dem vedr. diverse andre forhold dengang vi boede i Belgien (men havde folkeregister i Ringsted), den sag naaede helt til socialministeriet, inden vi endeligt tabte og fik konkluderet at vi ikke havde ret til de penge som alle andre (borgere fra andre danske kommuner der arbejdede for den danske stat i Belgien) ellers fik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været gennem møllen en del gange og det er hver gang gået smertefrit, men sidste gang, mens vi stadig boede ude i Sjöbo kommune, kunne vi pludselig ikke få den fra Dk sendte blanket E et eller andet udfyldt. Årsagen var lidt uklar men skyldtes at der vist havde været tvivl og mange fejl rundt omkring i de svenske kommuner med disse dansker sager. Så derfor skulle hende vi talte med sende papirerne til EU kontoret som vistnok ligger i malmö. Hefra fik vi så papirerne efter en måneds tid og efter at have rykket og sendte vi dem til vore fraflytter kommune, og så kom pengene. Så vidt jeg husker betaler de bagud - det afgørende af hvornår i forbindelse med udbetalingerne at man føder. Der er en skæringsdato som jeg ikke lige kan huske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tvillinger. Flerbørnstilskuddet er under afskaffelse, så man blot får ordinær børnefamilieydelse. men det løber vist 1 år eller 2 endnu. Tror vi får omkring 2000 ekstra hver 3. måned

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hjælp Haj har sendt blanketterne E401 og E411 til EU kontoret i mølmø for noget tid siden jeg ringede til dem for at høre hvor langt de er i sagen. hun ville få en til at ringe mig op inden for 2 dage. men hun forstod ikke hvad det var jeg snakkede om hun blev ved med at sige forældrepenning. Jeg har 2 børn og skal have familieydelsen/børnecheken fra dk har allerede 13500 tilgode ca. det er det jeg vil snakke om MEN HVAD HEDDER BØRNEFAMILIEYDELSE PÅ SVENSK, FOR DET ER JO IKKE FORÆLDREPENNING, DET ER JO SOCIALHJÆLP. håber en kan svare

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Social bidrag ? Hvad mener du med at foräldrepänning er socialbidrag ? Det er det IKKE. Eller har jeg misforstået ?

Haj har sendt blanketterne E401 og E411 til EU kontoret i mølmø for noget tid siden jeg ringede til dem for at høre hvor langt de er i sagen. hun ville få en til at ringe mig op inden for 2 dage. men hun forstod ikke hvad det var jeg snakkede om hun blev ved med at sige forældrepenning. Jeg har 2 børn og skal have familieydelsen/børnecheken fra dk har allerede 13500 tilgode ca. det er det jeg vil snakke om MEN HVAD HEDDER BØRNEFAMILIEYDELSE PÅ SVENSK, FOR DET ER JO IKKE FORÆLDREPENNING, DET ER JO SOCIALHJÆLP. håber en kan svare

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået tilsendt de 2 meget omtalte dokumenter og skulle til at udfylde dem - normalt er jeg en ørn til at gennemskue sådan noget men disse er sku ikke helt lige til. Ringede til Socialcenter Indre Nørrebro (som vi tilhører) og de forklarer at vi INTET skal udfylde på dem selv. Alt der ikke er udfyldt (info om mig, barnet) skal udfyldes af de svenske myndigheder selvom blanketterne siger noget andet. Faktisk står der øverst på E411 at blanketten skal udfyldes af det ene lands myndigheder og sendes direkte til det andet. Så det med vi selv skal rende rundt med disse dokumenter skyldes kun dovenskab fra offentlige myndigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sendte i slutningen af november eller starten af december E401 og E411 til Försäkringskassan. Da jeg ikke havde hørt noget, spurgte jeg FK, der havde sendt blanketterne videre til min tidligere danske kommune, der efter en måned og en mail har fået kigget på dem. Desværre var de fra svensk side ikke korrekt udfyldt, da der manglede en oplysning om den svenske børnefamilieydelse fra min søns fødsel til 31.12.2005, men det skulle være det eneste, som min danske kommune mangler for at kunne udbetale differencen. Så der er lys for enden af tunnellen (og jeg håber det ikke er et tog!)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En uge senere end beregnet er papirerne netop idag landet i postkassen. ÅNDSAMØBERNE på eu-kontoret har udfyldt kærestens fødselsdata forkert 1 gang og vores søns fødselsdata forkert SAMTLIGE gange. Hvor fucking amatøragtigt kan det lige blive? De sidder med papirer med kærestens rigtige navn og fødselsdata - de har de informationer de skal bruge og kan finde vores søn under kærestens navn og så kan de ikke engang finde ud af at skrive det over på et stykke papir. Føler netop nu rigtig stor forståelse for Michael Douglas i Falling Down. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle ja nu vi også kommet i møllen som alle jer andre ang børnefamilieydelse/børnepenge og når jeg læser jeres indlæg så det skrænende hvad man skal igennem og hvad er Forsäkringskassan ? og eu-kontoret/Forsäkringskassan er det den der også ligger på kungsgaten i malmø Jeg venter på at få papirne med posten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites