Jump to content
- pops -

Arbejde i Danmark - Bo i sverige - Svensk bil

Recommended Posts

hey alle sammen.. jeg er helt grøn hvad dette angår. :new: kender ikke meget til reglerene. derfor har jeg er par spørgsmål til jer. jeg er lige gået fra kæresten, og søger nyt sted at bo.:( Har fået tilbud at bo hos min gamle mor men hun bor i nordjylland. har fået samme tilbud fra min onkel i sverige.. og det overvejer jeg meget. men jeg arbejder i midtjylland. kan jeg bo i sverige i weekenderne, ferie men overnatte i jylland i hverdagene når jeg skal arbejde her.. skal ikke ha adresse i Danmark, men nok kørselspenge. og kan jeg købe en svensk bil? :scared: hvad med skatten skal danmark eller sverige ha den? venlig hilsen jan!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det bliver nok et problem for dig at godtgøre overfor SKAT, at dit centrum for livsinteresser ligger i Sverige..... Så derfor skal du nok satse på din mor......Tror det andet kommer til at gi' for meget bøvl!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hey alle sammen.. jeg er helt grøn hvad dette angår. :new: kender ikke meget til reglerene. derfor har jeg er par spørgsmål til jer. jeg er lige gået fra kæresten, og søger nyt sted at bo.:( Har fået tilbud at bo hos min gamle mor men hun bor i nordjylland. har fået samme tilbud fra min onkel i sverige.. og det overvejer jeg meget. men jeg arbejder i midtjylland. kan jeg bo i sverige i weekenderne, ferie men overnatte i jylland i hverdagene når jeg skal arbejde her.. skal ikke ha adresse i Danmark, men nok kørselspenge. og kan jeg købe en svensk bil? :scared: hvad med skatten skal danmark eller sverige ha den? venlig hilsen jan!
Supermule siger det, kodeordet er "centrum for livsinteresser". Det har været oppe at vende hér 1 gang eller 2:rolleyes: Prøv at læse nedenstående tråd, den burde give dig svar på dit bilspørgsmål. Arbejdslandet har beskatningsretten for din indkomst (dog ingen regler uden undtagelser). http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6006&highlight=centrum+livsinteresser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites